باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

بررسی و تحلیل مسائل اجتماعی ، فرهنگی ، اخلاقی ، سیاسی و اخبار روز و تطبیق اتفاقات روز با واقعیات مذهبی ، اطلاع رسانی و مطالب علمی تاریخی هنری و ...

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۶ مرداد ۹۴، ۰۱:۳۲ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت
پیوندهای روزانه
پیوندها

۲۵ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

همایش «منهای عزت، به علاوه تحریم» برگزار شد؛

پیام اندیشمندان انقلاب اسلامی به غرب در آستانه دور نهایی مذاکرات:

 تمام تحریم‌های ایران باید به طور کامل «لغو» شود

همایش «منهای  عزت به علاوه تحریم» با موضوع «نه» به فریب ملت ایران با لغو دکوری تحریم‌ها با حضور شخصیت‌های مختلف سیاسی در تالار اندیشه حوزه هنری آغاز شد.
به گزارش رجانیوز، در این همایش حجت‌ الاسلام حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی، بهرام بیرانوند، مهدی کوچک‌زاده، حقیقت‌پور، آقامحمدی، کریمی قدوسی، موسوی‌نژاد، آلیا، طبیب‌زاده، محمود نبویان، جراره نمیاندگان مجلس شورای اسلامی و برخی دیگر از نمایندگان و همچنین ظهره‌وند از دیپلماتهای سابق ایران، احمد رهدار مسئول موسسه مطالعاتی فتوح و ابراهیم رزاقی اقتصاددان، حضور دارند.

 
* اساتید آمریکایی: تحریم‌ها به دلیل مشکل آمریکا با استقلال ایران است/ آمریکا به تعهداتش پایبند نیست
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۳ ، ۲۳:۱۰

لبیک یا خامنه ای

سردار نقدی در نشست خبری تشریح کرد
فعالیت ۲۲ میلیون عضو تشکیلاتی و ۲ هزار گردان رزمی در بسیج/ امر به معروف را وظیفه خود می‌دانیم/ آمادگی میلیون‌ها بسیجی برای اعزام به سوریه و غزه

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج با ۲۲ میلیون عضو تشکیلاتی و ۲ هزار گردان رزمی، پا در رکاب نظام است.

خبرگزاری فارس: فعالیت ۲۲ میلیون عضو تشکیلاتی و ۲ هزار گردان رزمی در بسیج/ امر به معروف را وظیفه خود می‌دانیم/ آمادگی میلیون‌ها بسیجی برای اعزام به سوریه و غزه
گزارش تصویری مرتبط
-------------------------------

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در نشستی خبری که در آستانه آغاز هفته بسیج برگزار شد، طی سخنانی، وضعیت امروز بسیج را در اوج اقتدار و شکوفایی و در بهترین شرایط تاریخ خود عنوان کرد، گفت: بسیج با 22 میلیون عضو تشکیلاتی و 2هزار گردان رزمی، پا در رکاب نظام است.

وی افزود: بسیجیان آموزش دیده جنگ نرم، آماده خلق حماسه‌ای بزرگ در این حوزه هستند؛ حماسه‌ای به عظمت دفاع مقدس.

نقدی تصریح کرد: بسیج حضور گسترده‌ای در عرصه‌های اقتصادی، امر به معروف و نهی از منکر، علمی و سازندگی دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۳ ، ۱۶:۱۸


به گزارش «شیعه نیوز»،  داستان این بار از آنجا شروع می شود که در شب عاشورا در بولوار دریای سعادت آباد، یک خانم معلوم الحال که با وضعیت ناهنجاری در خیابان مقابل تکایای عزاداری ظاهر شده و با چند پسر دیگر سرگرم کشیدن سیگار و اعمال منافی عفت بوده، با تذکر دو خانم مذهبی مواجه می شودحلمه اوباش به ناهیان از منکر برای مردم به یک داستان تکراری بدل شده است. حملاتی که حتی آمار حدودی آن هم قابل تخمین زدن نیست و جدای از تعداد جانبازان این اصل مهم دین، از سال 69 تاکنون شهادت حداقل 16 نفر را بدنبال داشته است. از شهید ناصر ابدام 15 ساله در سال 69 تا طلبه شهید علی خلیلی در سال 93.

داستان این بار از آنجا شروع می شود که در شب عاشورا در بولوار دریای سعادت آباد، یک خانم معلوم الحال که با وضعیت ناهنجاری در خیابان مقابل تکایای عزاداری ظاهر شده و با چند پسر دیگر سرگرم کشیدن سیگار و اعمال منافی عفت بوده، با تذکر دو خانم مذهبی مواجه می شود

فرد مذکور در مقابل تذکر لسانی آن دو نفر اقدام به کشف حجاب کرده و به سمت آنها حمله‌ور می‌‍شود و پس از درآوردن چادر از سر آنها اقدام به ضرب و شتم ناهیان از منکر می کند؛ این خبری بود که چندی پیش در رسانه‌ها منتشر شد.

خانم میرزاحسین همان فردی است که شب عاشورا همراه دختر 14 ساله‌اش در حوالی دانشگاه امام صادق(علیه السلام) مورد ضرب و شتم قرار گرفت و تنها جرم او "یک تذکر لسانی" به اوباشی بود که در مقابل تکایای عزاداری با وضعیتی نامناسب مشغول گپ و گفت و سیگار کشیدن بودند. او با حضور در غرفه مشرق از عملکرد رسانه‌های ارزشی گلایه کرد و به تشریح جزئیات ماجرا پرداخت که در ادامه می‌خوانید؛

«دقیق مصادف با شب عاشورا این اتفاق افتاد. من همراه دخترم که تنها 14 سال دارد تصمیم گرفتیم به هیاتی سمت دانشگاه امام صادق برویم. وقتی قدم زنان در بلوار دریا به سمت هیات در حال حرکت بودیم، با صحنه ای زشت مواجه شدیم. دو خانم همراه یک آقا در حال کشیدن سیگار و یک وضعیت نامناسب پوششی را دیدیم ما چون "امر به معروف و نهی از منکر" را وظیفه شرعی خود می دانستیم طبق معمول همراه دخترم یک تذکر لسانی به آنها دادیم و من به آنها گفتم: «عزیزم اگر امکان دارد حجاب تان را رعایت کنید

اما آنها به من و دخترم شروع به فحاشی کردند. من بخاطر امام حسین(علیه السلام) به هیچ وجه ناراحت نشدم و چون شب عاشورا بود و آن منطقه هم مثل کل شهر تهران در عزای امام حسین(علیه السلام) سیاه پوش شده بود خطاب به آنها گفتم:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۳ ، ۱۸:۰۵

سرکرده جدید تروریست‌ها رونمایی شد!+عکس


با تأیید خبر هلاکت «ابوبکر البغدادی» سرکرده «داعش»، خلیفه جدید این گروه تروریستی رسماً اعلام موجودیت کرد.

به‌گزارش جهان، با تأیید به‌ درک واصل شدن «ابوبکر البغدادی» سرکرده «داعش»، «ابو مسلم الترکمانی» به عنوان خلیفه جدید این گروه تروریستی رسماً اعلام موجودیت کرد.

پیام البغدادی در توییتر، سرکرده بعدی داعش را مشخص کرده است.

طی بمباران مواضع گروه تروریستی داعش که منجر به انهدام ۱۰ خودروی حامل رهبران این گروه تروریستی شد، ابوبکر البغدادی که خود را «خلیفه داعش» معرّفی کرده بود نیز به‌شدّت زخمی و حال وی رو به وخامت رفته است.


پس از انتشار این خبر، «ابومحمد عدنانی» سخنگوی رسمی داعش، متنی را توئیت کرد که خبر زخمی شدن و وخامت حال «خلیفه» خودخوانده «داعش» را تأیید می کند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۳ ، ۱۷:۳۷

کشف قرآن ۱۱۵ سوره‌ای خبری جعلی است

مهر: آیت الله مرتضی مقتدایی با اشاره به شایعه پیدا شدن قرآن خطی با ۱۱۵ سوره در بیایان‌های قم، اظهار داشت: این شایعه و تحویل آن به حوزه علمیه، مربوط به دو سال پیش می‌باشد که ما در همان زمان جعلی بودن آن را بیان کردیم.
 

وی افزود: این نوع شایعه پراکنی‌ها کار اول و آخر دشمنان و معاندین نظام، انقلاب اسلامی و مکتب اهل بیت(ع) و روحانیت شیعه است. 
 
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام و مکتب اهل بیت(علیهم السلام) بدانند که با این نوع تلاش‌های جاهلانه نمی‌توانند جایگاه والای مکتب اهل بیت(ع) را در میان تشنگان معارف ناب الهی  مخدوش نمایند.
 
به گزارش مرکز خبر حوزه، یکی از وبلاگ های شخصی در فضای مجازی به طنز این خبر را به نقل از یکی از خبرگزاری‌ها منتشر کرده و شبکه‌های وهابی نیز با بریدن بخش‌های مختلف این خبر جعلی، آن را منتشر کرده و این دروغ را به شیعیان نسبت می‌دهند.
منبع گزارش
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۳ ، ۱۶:۱۸

خوابی که دولت اوباما برای زنان افغان دیده است

زنان افغانستان به جای فرهنگ بومی این کشور که از قضا فرهنگ عمیق، ریشه‌دار و دارای پیوندهای تاریخی با حوزه تمدنی ایران است، قرار است در قطب‌بندی طالبانیسم- دموکراسیزاسیون قرار گیرند.

چند روز پیش امریکا مبلغ 216 میلیون دلار جهت برنامه‌های ویژه زنان در افغانستان اختصاص داد. در این طرح که طی مراسمی رسمی و با سخنرانی ویدئو کنفرانسی اوباما همراه بود، قرار است 75 هزار زن 18 تا 30 ساله افغان بین سال‌های 2015 تا 2025 تحت آموزش‌های خاص قرار گیرند.

اوباما در سخنرانی ویدئویی خود اعلام کرد:«این پیشرفت، آزمونی برای تقویت خوش‌بینی افغان‌ها به ویژه زنان در این کشور است.

«عبدالله گنجی» در سرمقاله شماره امروز «جوان» نوشت: این فقط یک آغاز است هنوز صدها هزار زن در افغانستان آماده یادگیری و کار و آماده کمک به ساختن آینده کشور خود هستند.» رئیس‌جمهور افغانستان نیز در این مراسم این طرح را «تغییر بنیادی» خواند. سفیر امریکا در کابل نیز هدف این طرح را مشارکت زنان در تصمیم‌گیری‌های کلان و برابری جنسیتی اعلام کرد. قرار است در این طرح زنان آموزش دیده در سیاست‌گذاری، تصمیمات حکومتی، حمایت از نهادهای مدافع حقوق زنان با هدف تساوی جنسیتی و برداشتن موانع از سر راه آنان برای ورود به بازار و امور اقتصادی به کارگیری شوند.

از روی کار آمدن اشرف غنی در افغانستان تاکنون دو اتفاق مطلوب - مورد علاقه امریکا-امریکا در این کشور محقق شده است. وی 48 ساعت پس از شروع کار ریاست جمهوری، طرح امنیتی با واشنگتن را امضا کرد و اکنون نیز طرح تغییر بنیادین در سرنوشت زنان افغانستان را با افتخار شروع کرده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۳ ، ۱۶:۱۱

انعکاس اخبار قمه زنی در رسانه‌های غربی

با انتشار تصاویر قمه زنی در افغانستان، پاکستان و عراق موج رسانه ای جدیدی علیه مسلمانان بر پا شده. این تصاویر به گونه ای گزینش شده که این تصاویر دلخراش باشد. در فیلم ها و عکس های موجود سعی شده از عکس کودکان و نوجوانان بیشتر استفاده شود.

این در حالی است که مقام معظم رهبری انجام این کار را ممنوع فرموده اند و ارتکاب آن از لحاظ شرعی حرام می باشد .

گرچه بسیاری از این افراد به عشق سالار شهیدان این رفتار را مرتکب می شوند ولی غفلت از این موضوع که اولا: چه دلیلی نقلی و عقلی برای اینکار وجود دارد و ثانیا: هرگونه رفتار غیرعاقلانه و خلاف نظر مراجع معظم تقلید ، موجب توهین به تشیع و سوء استفاده دشمنان برای تخریب مکتب عقلانی و منطقی تشیع می شود و ممکن است موجب سستی عقیده بسیاری از تازه شیعه شده ها و حتی انصراف بسیاری از افراد برای گرویدن به این مکتب حیات بخش و نجات بخش شود می تواند ظلمی در حق تشیع و شیعیان قلمداد شود؛ که قطعا ظلم به تشیع مرضی رضای امام عصر عج الله تعالی فرجه الشریف نخواهد بود.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۳ ، ۱۲:۱۸

آسیب‌شناسی سیاست خارجی دولت یازدهم در گفت‌و‌گو با دکتر سعید زیباکلام:

پروژه سیاست خارجی دولت مستحیل کردن انقلاب اسلامی در نظام جهانی است/ رفتار رجال سیاسی در سالهای 91-90 را بازنگری کنیم

دکتر سعید زیباکلام، رئیس فعلی گروه فلسفه علم دانشگاه امیرکبیر است. زیباکلام سالهای ابتدایی دهه 60 را در جایگاه رئیس اداره سازمانهای بین‌المللی وزارت خارجه گذرانده و پس از بروز اختلافات  با به قول خودش شیخ الوزرا آقای ولایتی، از این وزارتخانه بیرون آمده است. دکتر سعید زیباکلام طی یک سال گذشته جزو اصلیترین منتقدان سیاست خارجی دولت یازدهم بوده و به همین خاطر به دادگاه نیز احضار شده است. متن زیر گفت‌و‌گوی ایشان باششمین شماره «رمز‌عبور» است که از نظرتان می‌گذرد:

چه اتفاقی افتاد که شما در این دولت دوباره وارد فضای سیاست خارجی شدید؟ چه احساس خطر و دغدغهای شد که دوباره آقای دکتر زیباکلام وارد عرصه سیاست خارجی شد؟

یک جورهایی برای من جالب است که این سؤال برای خیلی از تشکلها و فعالان دانشجویی و سیاسی و رسانهای مطرح است. ولی برای خود من حتی جای فکر کردن هم ندارد. به نظرم این تعبیر «ورود من به عرصه سیاست خارجی» اصلاً غلط است و برای خودم خندهدار است. اصلاً خروجی نبوده که حالا بخواهد ورودی باشد. منتها ممکن است شما بگویید ولی ما به عنوان یک رسانه و ناظر بیرونی یک جور ورود میبینیم. خب! بله قابل قبول است که کسی صادقانه بگوید ما شما را خارج سیاست خارجی میدیدیم و بنابراین طرح کردن مواضع و موضعگیریها از ناحیه شما یک جور ورود مجدد به این عرصه است.

من به این برداشت احترام میگذارم ولی برای خودم اصلاً این طور نیست. یعنی تا آنجا که به یاد دارم، من هیچگاه از عرصه سیاست خارجی خارج نشدهام، چون به عنوان یک بچه محصل دبیرستانی همواره یکی از دلمشغولیهای بزرگ و مهمم عرصه بینالمللی بودهاست. میتوان این سؤال را دقیقتر کرد که «چه شد که موضعگیری علنی و آشکار و رسانهای کردید؟» این خیلی سؤال مقبول و درستی است زیرا قبلاً منحیثالمجموع این جور موضعگیری نمیکردم. جواب، خیلی ساده، این است که فوقالعاده فوقالعاده نگران شدهام و نگران هستم. سیاست خارجی دولت اعتدال و عقلانیت را ابداً سیاست خارجی علیهالسلامی نمیبینم. ظرف این هفت ماه آذرماه تا آخر خرداد 93 که من از شمال شرق کشور تا جنوب غرب و از شمال غرب تا جنوب شرق کشور، شهر به شهر برای سخنرانی رفتهام- البته وظیفهام بود- و توافقنامه ژنو را تشریح و تحلیل کردم، این سؤال بعضاً مطرح میشد که ببخشید شما هشت سال پیش کجا بودید و چه کار میکردید؟! من هم با همین حالت میگفتم که: این دور و برها میپلکیدم... بعد که مزاح تمام میشد، میگفتم که هشت سال پیش هم من ناظر و شاهد بودم و سیاستها، مصاحبهها و سخنرانیها را تعقیب میکردم. تعارف هم نداشتم و به غیر از عزت، اقتدار، اعلام و احراز مواضع پایدار و مقبول و مقتدرانه انقلاب اسلامی چیزی ندیدم. پرواضح است که شما در حدود موضوعات مهم و مطرح میتوانید نظارت خود را اعمال کنید نه تصمیماتی که در سطوح خردتر و جزئیتر گرفته میشود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۳ ، ۱۱:۵۸

عذر بدتر از گناه نوبخت برای توجیه غیبت دولتی ها در راهپیمایی 13 آبان/

13 آبان روز دانش آموز بود، بنابراین فقط وزیر آموزش و پرورش از سوی دولت در آن شرکت کرد!/ آقای نوبخت! 13 آبان در تقویم شما روز استکبارستیزی است یا روز دانش آموز؟

گروه سیاسی- رجانیوز: راهپیمایی تاریخی 13 آبان 1393 که با حضور گسترده مردم و بسیاری از مسئولان برگزار شد، یک حاشیه قابل توجه داشت و آن غیبت تمام مقامات دولت یازدهم در این اجتماع بزرگ به جز وزیر آموزش و پرورش بود.

به گزارش رجانیوز،  در این راستا محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت روز گذشته در پاسخ به سوال خبرنگاران توجیه جالبی را بیان کرد و گفت: «13 آبان روز دانش‌آموز است و وزیر آموزش و پرورش در آن حضور داشت.» اما به نظر می رسد این اظهارات آقای نوبخت بیش از آنکه توجیه مناسبی برای عدم حضور دیگر مقامات دولتی در این مراسم باشکوه باشد، عذر بدتر از گناه برای غیبت دیگر مسئولان دولت یازدهم در این تجمع بوده است چرا که روز 13 آبان پیش از آنکه به روز دانش آموز شهره باشد، به روز استکبارستیزی و تسخیر لانه جاسوسی در افکار عمومی شناخته می شود.
 
 
بر پایه این گزارش، نگاهی به رخدادهای تاریخی واقع شده در 13 آبان نشان می دهد در این روز، سه اتفاق بزرگ بوقوع پیوسته است. 13 ابان سال 1343  امام خمینی توسط ژیم شاه به ترکیه تبعید شد، در 13 ابان 1357 دانش آموزان توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده شدند و در 13 ابان 1358 لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام تسخیر شد. لذا توجه در تاریخ نشان می دهد مهم ترین اتفاق در بین این سه رخداد، مربوط به متاخر ترین آنهاست که به نوعی یک نقطه عطف در راستای برجسته شدن مفهوم استکبارستیزی در بین ملت ایران نیز محسوب می شود و با این حساب مشخص نیست چرا آقای نوبخت تلاش کرده تا با ابراز بی اطلاعی نسبت به این مساله، این روز بزرگ را در معرفی آن به عنوان «روز دانش آموز» تقلیل دهد؟
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۳ ، ۱۱:۰۸

تأکید عملی پادشاه عربستان بر حمایت از شبکه‌های تکفیری

برکناری سریع وزیر سعودی توسط پادشاه پس از دستور بستن دفتر شبکه‌‌‌ی تکفیری وصال

اعلام بستن دفتر شبکه‌ی «وصال» در ریاض توسط وزیر رسانه‌های عربستان باعث برکناری او در همان روز شد! خوجة، پس از پنج سال که در وزارت رسانه‌ها بود ناگهان از صحنه کنار رفت. خبر «قبول استعفای» ناگهانی و بی‌مقدمه‌ی وزیر در ظهر همان روز اعلام شد تا شب هنگام دوباره سر و کله‌ی شیخ عدنان عرعور [شیخ تکفیری معروف] در یکی از برنامه‌های شبکه‌ی سلفی وصال ظاهر شود. شیخ پر سر و صدای تکفیری از وسط ریاض در برنامه‌ی زنده‌ی تلویزیونی ظاهر شد تا به سؤال مجری جواب دهد که «آیا اصلا می‌توانیم با شیعیان هم‌زیستی داشته باشیم؟»

سؤالی که بیش از هر چیز نشانگر جو جدل و بحثی است که در عربستان پس از هدف قرار گرفتن حسینیه‌ی المصطفی در روستای الدالوة در منطقه‌ی الأحساء به راه افتاده است. چیزی که ما را وا می‌‌دارد به حجم طرحی فکر کنیم که بعضی‌ها می‌خواهند از طریق فتنه‌ی مذهبی در منطقه به راه بیندازند. 
به گزارش روزنامه‌ی الاخبار، بدین ترتیب، پخش این شبکه (که منبع مالی‌اش هم مشخص نیست) به رغم دستور العمل وزارت رسانه‌ها (که وزیر خوجه آن را در صفحه‌ی توئیترش اعلام کرده بود) به مسیر خودش ادامه داد، هرچند که وزیر «مستعفی»! در صفحه‌اش اعلام کرده بود که وزارتش «مطلقا در برابر هر رسانه‌ی تصویری یا صورتی یا مکتوب یا مجازی که بخواهد به وحدت ملی و امنیت و ثبات کشور ضربه بزند سکوت نخواهد کرد.»
پیش از این وزیر «مستعفی» [به عبارت بهتر، «استعفا داده شده»!] درخواستی به «هیئت عالی رسانه‌های صوتی و تصویری» فرستاده بود برای آنکه فعالیت‌های شبکه‌ی وصال متوقف شود و دفاترش در ریاض هم بسته شود و خواستار شده بود که قانون در مورد این شبکه اجرا و از مسئولینش طبق دستورالعمل‌های مطبوعات و نشر، تعهد اخذ شود. در جواب، هیئت عالی رسانه‌های صوتی و تصویری اعلام کرد توان متوقف کردن پخش شبکه‌های تلویزیونی‌ای که از خارج پخش می‌شوند چه وصال و چه غیر آن را ندارد! به این ترتیب شبکه‌ی وصال به کار خودش ادامه داد درحالی که صفحه‌ی مربوط به این شبکه در ویکیپدیا می‌گوید که دفتر اصلی آن داخل عربستان است. ضمنا حسابی که برای «کمک‌های داوطلبنه‌ی مالی» به پخش این شبکه در نظر گرفته شده است هم در یکی از بانک‌های معروف عربستانی قرار دارد!
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۳ ، ۱۰:۵۷