باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

بررسی و تحلیل مسائل اجتماعی ، فرهنگی ، اخلاقی ، سیاسی و اخبار روز و تطبیق اتفاقات روز با واقعیات مذهبی ، اطلاع رسانی و مطالب علمی تاریخی هنری و ...

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۶ مرداد ۹۴، ۰۱:۳۲ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت
پیوندهای روزانه
پیوندها

۱ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

حاج علی اصغر فرهنگ دوست ملقب به بابا قندی در  روز چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ و ۱۷محرم ۱۴۳۸ قمری ساعت حدود 8 و نیم صبح و در بیمارستان ولایت قزوین بر اثر ایست قلبی برحمت خدا واصل شد.


بابا قندی


بابا قندی شیخ الطایفه شخصیتی بود که حتی در سن 93 یا 94 سالگی هم بسیار سلامت و از حافظه و حواس  بسیار قوی واستثنایی برخوردار بود. بابا قندی که خودش این نام را برای نوه هایش انتخاب کرده بود بسیار رشید قدبلند و دارای روحیه بسیار مشتی گری و پهلوانی و زورخانه ای و پیرو مولا علی علیه السلام بود که تا آخرین لحظات عمر ذکر یا علی یا علی از زبانش نمی افتاد.

شخصیتی که حتی در آخرین سالهای عمر میل باستانی و روحیه ورزشکاری را کنار نگذاشت و معمولا کنار دستش کتابی برای مطالعه داشت.

انسان خوش ذوق و اهل شعر و ادب و مطالعه و پر اراده که با سلامت و انرژی مثال زدنی حتی تا چند سال قبل از رحلت رانندگی هم می نمود!


بابا قندی و یادگار تاریخ قزوین


بابا قندی بسیار با روحیه دارای اراده قوی و مردانه ای بود؛ بطوریکه در هیچ شرایطی از کسی حتی برای بلند شدن کمک نمی خواست و کسالت او در بیمارستان فقط حدود دوسه روز بیشتر نیانجامید.

وی تا آخرین روزهای عمرش دقیق و بسیار منضبط سحرخیز و اهل نماز اول وقت بود.

بابا قندی را می توان خاطره یک قرن  شهر قزوین و فردی دانشمند و فرهیخته محسوب کرد.
وی که به کتابفروشی و صحافی در بازار قزوین اشتغال داشت کتابخانه ای عظیم و گرانمایه در طی سالیان طولانی تهیه نمود و خود تقریبا تا آخرین ایام عمر اهل مطالعه و تفکر بود. ایشان به شهرتهایی همچون صحاف و علمی نیز اشتهار داشت.


بابا قندی قزوینی


بابا قندی اهل خیر و یادگاری های بسیار بود از ایشان مدرسه بزرگی بنام خودش در کوچه درودی قزوین واقع در بوعلی غربی شهرستان قزوین و آثار فراوانی از گنجینه علمی و فرهنگی بجای مانده است.


با فاتحه و صلواتی از این مرد فرهنگ و تاریخ تجلیل کنیم

روحش همیشه شاد و یادش گرامی

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ آبان ۹۵ ، ۰۹:۳۰