باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

بررسی و تحلیل مسائل اجتماعی ، فرهنگی ، اخلاقی ، سیاسی و اخبار روز و تطبیق اتفاقات روز با واقعیات مذهبی ، اطلاع رسانی و مطالب علمی تاریخی هنری و ...

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۶ مرداد ۹۴، ۰۱:۳۲ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت
پیوندهای روزانه
پیوندها

یاد امام حسین علیه السلام قلب خسته آدمی را آرام می کند و انصافا دارویی موثر تر از گریه بر سیدالشهدا ع برای درمان آلام و اندوه و افسردگی و باز شدن گره ها نیست.


نتیجه تصویری برای اربعین


از برکات و معجزات عجیب گریه به سیدالشهدا این است که  با وجود ظاهر گریان زائران در عزاداری حضرت؛ به تجربه ثابت شده معمولا بعد از مراسم عزاداری برای آن حضرت؛ آرامش و شادی عجیبی نصیب انسان می شود که تمام غصه ها و اندوه ها را می شوید آرامش و شادی عجیبی که با نشاط و شادابی و لذات دنیا قابل مقایسه نیست.


این حقیقت را می توانید بعد از اتمام عزاداریها و روضه های مجالس اهل البیت علیهم السلام در تمام هیئات و تکایا که عاشقانه و مخلصانه برای مظلومیت سالار شهیدان اشک می ریزند مشاهده کنید و در واقع گریه بر حسین ع دوای درد بشر افسرده امروز است.


اماآیا  اگر کسی فرصت و شرایط حضور در چنین مجالسی را نیافت نمی تواند ازاین برکات بهره مند گردد؟


پاسخ این است که خیر ؛ می توان با تشکیل مجالس  روضه شخصی در جمع فامیل و دوستان  و یا محله و یا ایجاد هیئت های  عزاداری و اگر آن هم نشد جلسات روضه در منزل و اعضای خانواده و اگر آنهم نشد برگزاری روضه شخصی برای خود قدری از این دریای بی  کران عشق الهی را چشید.


گوش   دل دادن به نوای  نوار و فایلهای روضه مداحان با اخلاص اهل البیت علیهم السلام  و همنوایی باا آنها و دل سپردن به عشق اهل البیت علیهم السلام و امام حسین علیه السلام می تواند عنایات و توجهات حضرت ولی عصر عج الله تعالی فرجه الشریف و الطاف الهی را به ارمغن آورد و صد البته بشرط اینکه با توجه و حضور قلب و حتی المقدور اشک بر مصائب و مظلومیت ایشان باشد.


این حقیقت آنقدر واضح و آشکار است که اگر کسی یکبار هم آنرا چشیده باشد نمی تواند انکار کند و البته کسانی که علاقه ای به اهل البت ع و خاندان رسول خدا ندارند هرگز نمی توانند این حقیقت روشن را درک کنند حقیقتی که حتی  اگر بجهت امتحان این سر الهی  هم آنرا تجربه کنند بسیار شگفت انگیز و منقلب کننده خواهد بود!


برگزاری مجالس  عزاداری امام حسین علیه السلام از سوی مسیحیان و بوائیان و اهل تسنن و بسیاری از ادیان دیگر  هر چند بصورت بسیار ناقص تر ؛ اما گویای درک و تجربه این حقیقت تابناک حتی برای  غیرمسلمانان است.


نتیجه تصویری برای اربعین


بیهوده نبوده است که برخی بزرگان ما در گذشته مانند بعضی  از مراجع عظیم الشان و علما ؛ ابتدای درس    روزانه خود را با روضه امام حسین علیه السلام شروع می کردند و حتی بعض  محبین اهل الیت  علیهم السلام محرومیت از روضه سیدالشهدا را مساوی با مرگ خود می پنداشتند!

 

یا اباعبدالله الحسین ادرکنا بمحبتک و ولایتک و عافیتک



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی