باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

بررسی و تحلیل مسائل اجتماعی ، فرهنگی ، اخلاقی ، سیاسی و اخبار روز و تطبیق اتفاقات روز با واقعیات مذهبی ، اطلاع رسانی و مطالب علمی تاریخی هنری و ...

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۶ مرداد ۹۴، ۰۱:۳۲ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت
پیوندهای روزانه
پیوندها

شعری در وصف مولی‌الموحدین علی علیه السلام

 «به ثبت نام علی دارد افتخار قلم»


خبرگزاری فارس: شعری در وصف مولی‌الموحدین علی(ع)/ «به ثبت نام علی دارد افتخار قلم»

حسین دهلوی از شاعران جوان سروده‌ای در مدح و وصف جایگاه امیرالمومنین علی(ع) سروده است.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، حسین دهلوی از شاعران جوان کشور که سال گذشته مجموعه شعری از او منتشر شده غزلی در مدح حضرت امیرالمومنین علی(ع) سروده است.


کمرشکسته و غمگین و داغدار قلم
شبیه من شده آشفته و خمار قلم

برای وصف تو، قحطی واژه شاهد بود
که من به دست گرفتم هزار بار قلم

چقدر فاصله بین من و تو بسیار است
خدا کند بشود دست روزگار قلم

نگفتن غم دل با حبیب، دشوار است
اگر شده ست چنین لاغر و نزار قلم

میان نامه اگر باز دست من خط خورد
ببخش! حرف تو شد، گشت بیقرار قلم

بگو چگونه بگویم، که سال‌ها گویی
برای وصف تو افتاده در حصار قلم

چه بیت‌ها که نوشتیم و خط زدیم و نشد...
به قصر معنی آن شه، نیافت بار قلم

شهی که فاتح ملک فصاحت سخن است
به دست گیرد اگر جای ذوالفقار، قلم

شهی که در پی دست عنایتش، عمری ست
نشسته خون به جگر؛ چشم انتظار قلم

همان کسی که ز انواع فضل و حسن و صواب
ردیف کرده برایش خدا هزارقلم

سیاه مشق کنم فضل او، اگر بدهند
به من هزار مرکب، سپس هزار قلم

غزل مباد بگویم ز خال و خط رخش
که مات ماند از آن نقش و آن نگار قلم

نگاه شاعر من شاهد است در این شعر
به ثبت نام علی دارد افتخار قلم

خوشا کسی که به راه صواب مایه گذاشت
خوشا که سر بسپارد در "این" قمار قلم

بر آن سرم به قیامت رسد سرودن شعر
اگرچه طبع روان است، نیست یار قلم
*
در انتظار سوار مدینه، بهر صله
بیاد سجده ی آن ماه، خون ببار قلم!

بخواه حسن طلب را از او که خواهد کرد
دو دست غاصب و ضارب، به ذوالفقار، قلم

امید آخر من در قیامت این شعر است
که خوش زده ست از آن شاه شهسوار، قلم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی