باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

بررسی و تحلیل مسائل اجتماعی ، فرهنگی ، اخلاقی ، سیاسی و اخبار روز و تطبیق اتفاقات روز با واقعیات مذهبی ، اطلاع رسانی و مطالب علمی تاریخی هنری و ...

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۶ مرداد ۹۴، ۰۱:۳۲ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت
پیوندهای روزانه
پیوندها

۱۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

سرهنگ خلبان حجت‌الاسلام حسینی:
حفظ همزمان لباس روحانیت و خلبانی بسیار مشکل بود/ ماجرای ابراز رضایت صیادشیرازی

سرهنگ خلبان حجت‌الاسلام سیدنورالدین حسینی همزمان با شرکت در عملیات‌ها به تحصیل علوم حوزوی نیز مشغول بود و با پشتکار خود توانست ملبس به دو لباس پرواز روح و جسم شود.

خبرگزاری فارس: حفظ همزمان لباس روحانیت و خلبانی بسیار مشکل بود/ ماجرای ابراز رضایت صیادشیرازی

پایگاه خبری شاهین‌نا نوشت: به مناسبت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی به دیدار سرهنگ خلبان حجت الاسلام و المسلمین حاج سید نورالدین حسینی از خلبانان تیزپرواز هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی رفتیم. ایشان هم زمان هم خلبان هلیکوپتر کبری بودند و هم در کسوت و لباس روحانیت به تبلیغ دین اسلام نیز می پرداختند. ایشان جانباز 53 درصد و طبع شان نیز با شعر و رباعیات نیز انس دارد و قصیده ها و رباعیاتی در وصف ائمه معصوم نیز سروده اند. به بهانه تبریک روز ارتش با ایشان گفتگویی انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

* در ابتدا بفرمایید از کی و چگونه وارد ارتش و هوانیروز شدید.

از آنجاییکه که در یک خانواده متدین و روحانی متولد شده بودم پدرم علاقمند بود که فرزندانش نیز در رشته علوم حوزوی تحصیل کنند و من نیز پس از پایان دوره دبیرستان در شیراز مشغول به تحصیل دروس حوزوی بودم که عشق و علاقه به پرواز موجب شد تا در سال 54 وارد ارتش و هوانیروز شده و پس از پایان دوره های آموزشی، خلبان هلیکوپتر کبری شوم. البته بدلیل اینکه پدرم دوست نداشت که به رژیم پهلوی خدمت کنم از من می خواست تا خلبانی را رها کرده و به تحصیل علوم حوزوی بپردازم.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی قصد داشتم خلبانی را رها کرده و به تحصیل بپردازم که بلافاصله با شروع جنگ کردستان و پس از آن جنگ تحمیلی و نیاز کشور به خلبان به توصیه پدر در هوانیروز ماندگار شدم و این توفیقی بود که خداوند شامل حال بنده کرده بود تا بتوانم در جمع دوستان و در کنار مردم از کشور اسلامی دفاع کنم.

* چگونه همزمان با وجود خلبان بودن مشغول ادامه تحصیل بودید؟

همزمان با شرکت در عملیات ها به تحصیل علوم حوزوی نیز مشغول بودم سعی می کردم از فرصت ها نهایت استفاده را ببرم در ساعات غیر پرواز مطالعه می کردم تا اینکه در بهار سال 61 ملبس به لباس روحانیت شدم و پس از آن نیز همزمان با دو لباس مشغول خدمت شدم که در موقع پرواز لباس خلبانی و دیگر اوقات لباس روحانیت بر تن داشتم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۴ ، ۱۸:۲۱
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

قیام سید یمانی از شهر صنعا و در ماه رجب

سخنرانی «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن یکشنبه‌شب مقارن با شب اول ماه رجب+لینک

آنچه باید توجه داشت تاکید روایات بر عدم تعیین وقت ظهور حضرت می باشد و کسانی که درباره ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به تعیین وقت اقدام می کنند طبق روایات باید تکذیب شوند چنانچه در روایت فرموده اند: کذب الوقاتون


ثقه‌الاسلام کلینی- قدس سره- در کتاب ارجمند اصول کافی در "باب کراهیة التوقیت" باسندی موثق و معتبر از حضرت امام باقر (علیه السلام) نقل می کند که جناب فضیل بن یسار از حضرت پرسید: "لهذا الامر وقت؟ فقال: کذب الوقاتون، کذب الوقاتون، کذب الوقاتون ...." (2) این حدیث را جناب شیخ طوسی نیز با سندی تقریبا مشابه در "کتاب الغیبة" (3) آورده است اما ترجمه آن: راوی می گوید پرسیدم: آیا برای این امر وقتی هست؟ حضرت فرمودند: دروغ گفته اند وقت گذران، دروغ گفته اند وقت گذاران، دروغ گفته اند وقت گذران ....

2- الاصول من الکافی، طبع دار الکتب الاسلامیه ج1، ص 368

3- کتاب الغیبة، طبع موسسة المعارف الاسلامیه ص424-425

اما از طرفی همواره ائمه اطهار علیهم السلام شیعیان را به انتظار ظهور حضرت و آمادگی شیعیان و دعا، تشویق فرموده اند گرچه آنچه در روایات به عنوان نشانه های ظهور مطرح گردید خود هشدار و تذکری است برای آمادگی شیعیان و شاید مرور این نشانه ها موجب تقویب امیدواری در نزدیکی ظهور، برای قلوب منتظر محبین اهل البیت علیهم السلام شوند ؛ البته با توجه دادن به این نکته که هرگز نمی توان در مورد این اتفاقات به قطعیت نشانه بودن آن رسید ؛ مگر اهل فن و علمای بزرگ و مراجع شیعه در این زمینه تذکراتی را مطرح فرمایند.

در واقع می توان گفت که نشانه های ظهور همانگونه که از عنوان آن مشخص است نشانه هایی برای شناخت ظهور حق و عدالت و شناخت حضرت است و نشانه هایی است برای گمراه نشدن شیعیان در هنگامه ظهور ؛ تا هر مدعی دروغین و فرصت طلبی نتواند از صفا و صداقت شیعیان سوء استفاده نماید و از آنها پلی برای رسیدن به مقاصد خود بسازد و جامعه اسلامی را گرفتار فتنه و فساد نماید .

اما آیا شناخت این نشانه ها کار هر کسی است؟ آیا هر شخص می تواند ببهانه مطالعه چند کتاب خود را نشانه شناس بداند و عده ای را تحریک نماید که فلان و فلان نشانه واقع شده پس فلان فرد همان موعود است و الی آخر.

اگر اینگونه باشد و هر کس بتواند به صرف اعتماد عده ای ادعای کند فلان نشانه رخ داده پس حرکت کنید و شخص دیگری ادعای دیگری نماید نتیجه ای جز تفرقه و تشتت در جامعه تشیع حاصل نخواهد شد و زمینه سوء استفاده دشمنان تشیع فراهم خواهد گشت ؛ کما اینکه در گذشته نیز برخی افراد شیطان صفت و دروغگو یا مزدور دشمنان و یا متوهم ، با ادعاهای دروغین ارتباط با حضرت و ادعاهای دیگر ، باعث جذب عده ای از شیعیان ساده دل و کم اطلاع و ایجاد فتنه و درگیری در میان شیعیان شده اند.

آنچه از روایات می توان فهمید گرچه برخی نشانه ها برای عموم هم قابل فهم است اما تشخیص صحیح و نهایی بایدتوسط اهل فن و خبره صورت گیرد ؛ چنانچه در روایات معتبر ، شیعیان به پیروی از رواة حدیث که همان علمای صالح و طراز اول شیعیان و ولی فقیه است ارجاع داده شده اند.

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا الی رواة حدیثنا 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۴ ، ۱۷:۱۷

نشست «بررسی مذاکرات هسته‌ای لوزان از دیدگاه علوم سیاسی: دیدگاه‌های منتقد و موافق»


خبرگزاری فارس: عراقچی: هنوز هیچ توافقی نداریم/ یک توافق در یک مرحله خواهیم داشت/ برگشت پذیری در برنامه هسته‌ای یک ساعت است


آقای عراقچی از طرفی می گویند مذاکره بخاطر تحریم نیست از طرفی می گویند برای جلوگیری از انزوا باید جلوی تحریم را گرفت آیا این سخنان متناقض نیست؟
دولت باید پاسخ دهد از دست دادن فردو چگونه باعث اعتماد سازی است؟ آیا ما باید به قیمت تهدید نظامی نظز ، فردو را تسلیم کنیم بخاطر بدست آمدن اعتماد غربی های دروغگو؟
اگر بعد از توافق اسرائیل که افساری ندارد و امریکا نوکر گوش بفرمان اوست هوس کرد نطز را ویران کند کدام توافق مشکلات را حل می کند آیا بهانه نمی کنند بما ربطی ندارد و اسرائیل چون احساس خطر می کرده حق داشته اقدام پیشگیرانه بکند همان کاری که رژیم صهیونیستی عربستان اکنون در یمن انجام می دهد؟
ایشان می گویند:
"وقتی ما برنامه مخفی نظامی نداریم هرچه می‌خواهند بازرسی کنند"
این فرامایش ایشان تعجب براگیز است آیا تمام اسرار کشور مساله هسته ای است؟

آیا واقعا تمام تحقیقات نظامی غیر هسته ای کشورهای دنیا که ماهیت بازدارنگی دارد خصوصا تحقیقات نظامی راهبردی و استراتژیک که فقط در عرصه جنگ واقعی آشکار می شود باید آشکار باشند و دشمنان خبیث و جنایتکار ما در هر آن بدانند دانشمندان ما دنبال ساخت چه مجموعه و چه تحقیقاتی هستند؟
 آیا تیم هسته ای در سایر موارد هم اینگونه می اندیشند و اینگونه مذاکره می کنند؟
این حرف یعنی تسلیم کشور مقابل امریکا و این یعنی :

نرسیدن به توافق شرف دارد به توافق بد.

لینک گزارش کامل خبر نشست «بررسی مذاکرات هسته‌ای لوزان از دیدگاه علوم سیاسی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۴ ، ۱۷:۰۳


برنامه ما در دولت دهم این بود که اندازه نیازمان غنی سازی کنیم. عقلای کشور تصمیم گرفتند که غنی سازی ۲۰ درصد را از نظر وزنی ۳ برابر کنند چون راکتور تحقیقاتی تهران به آن نیاز داشت. ما از اول گفته بودیم که نمی خواهیم تا ابد غنی سازی ۲۰ درصد را ادامه دهیم. این شد قدرت ما و مایه چانه زنی ما در مذاکرات. ما می خواستیم اگر اوضاع به گونه ی دیگر پیش رفت که غنی سازی ۵۶ درصد هم انجام دهیم.
گروه سیاسی - رجانیوز: جشن بزرگ هسته ای با حضور دکتر فریدون عباسی، حاج رحیم احمدی روشن و دکتر ابراهیم رزاقی از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز روز گذشته ۲۳ فروردین ماه برگزار شد.
 
 
به گزارش رجانیوز، رحیم احمدی روشن (پدر شهید مصطفی احمدی روشن)، دکتر فریدون عباسی (ریاست سابق سازمان انرژی اتمی)، دکتر ابراهیم رزاقی (استاد اقتصاد) از میهمانان و سخنرانان اصلی این برنامه بودند.
 
حاج رحیم احمدی روشن ضمن انتقاد شدید از بیانیه لوزان: 
بدترین روزهای عمرم را می گذرانم/ دولتمردان باید بدانند که این سانترفیوژها مایه اقتدار ما هستند و ما باید قدر آن ها را بدانیم
 
در ابتدای این برنامه حاج رحیم احمدی روشن به بیان خاطراتی از دانشمند شهید مصطفی احمدی روشن پرداخت و گفت: دولتمردان ما باید بدانند که این سانترفیوژها مایه اقتدار ما هستند و ما باید قدر آن ها را بدانیم . متاسفانه از ابتدای دولت فعلی اینها نادیده گرفته شد. من این روزها بدترین روزهای عمرم را می گذارنم. همدلی و همزبانی یعنی اینکه آنها باید مارا مجاب کنند که چرا این صنعت و سانترفیوژها را مایه اقتدار نظام ما نمی دانند. این ها باعث شده ارکان رژیم منحوس صهیونیستی به لرزه بیفتد و آنها طمع کنند که اینها را از ما بگیرند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ فروردين ۹۴ ، ۱۱:۱۳


سیدعباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران و عضو ارشد مذاکره کننده تیم هسته‌ای کشورمان در گفت‌وگویی که با شبکه خبر سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت «فکت شیت ایران همان سخنان مبسوط وزیر امور خارجه است و فعلا ما بنای ارائه مکتوب آن را نداریم» که جای تعجب و سوال دارد چرا که ارائه فکت شیت ایرانی تاحدودی از فضاسازی‌های غربی‌ها بویژه آمریکایی‌ها درباره توافق هسته‌ای کاسته شود و موجب شفافیت در عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای خواهد شد.

سیدعباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران و عضو ارشد مذاکره کننده تیم هسته‌ای کشورمان در گفت‌وگویی که با شبکه خبر سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت «فکت شیت ایران همان سخنان مبسوط وزیر امور خارجه است و فعلا ما بنای ارائه مکتوب آن را نداریم» که جای تعجب و سوال دارد چرا که ارائه فکت شیت ایرانی تاحدودی از فضاسازی‌های غربی‌ها بویژه آمریکایی‌ها درباره توافق هسته‌ای کاسته شود و موجب شفافیت در عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای خواهد شد.

گروه سیاسی رجانیوز:  پنهان نگاه داشتن جزئیات مذاکرات هسته‎ای از مردم، رویه ثابت مذاکره کنندگان در یک سال و نیم اخیر بوده است، بگونه ای که تیم دیپلماسی هسته ای حتی از بیان جزئیات مذاکرات به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز خودداری نموده و در مقابل درخواست قانونی نمایندگان مجلس برای پاسخگویی به ملت، مقاومت کرده بگونه ای که سید عباس عراقچی ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ در نشست بررسی توافق ژنو که در مدرسه علمیه نواب برگزار شد به نقل از دکتر ظریف خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: «اگر استیضاح هم شوم باز هم جزئیات مذاکرات را بیان نخواهم کرد.»

به گزارش رجانیوز، با این وصف رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خویش با مردم در ابتدای سال در حرم رضوی با تاکید بر همدلی و همزبانی دولت و ملت برای تحقق آرزوهای بزرگ انقلاب اسلامی، شرط لازم آن را اعتماد دولت به مردم دانسته و آنان را نه تنها محرم دانسته بلکه مردم را کارفرمای دولت خطاب کرده و دولت را موظف به انجام مطالبات ملت نموده است.

ایشان همچنین در این خصوص در بیانات خویش در دیدار با جمعی از مداحان اهل بیت با تاکید بر اینکه هیچ چیز محرمانه ای وجود ندارد، شرط اول همدلی دولت با مردم را مطلع نمودن ملت از جزئیات مذاکرات هسته ای توسط دولت دانسته و از دولت خواسته از این فرصت تاریخی کمال بهره را ببرد. با این وصف ایشان دولت را به پرهیز از هرگونه مخفی کاری و پنهان کاری، در اموری که دانستن آنها حق ملّت است و مردم باید آنها را بدانند دعوت نموده اند.

مسلما مطلع نمودن مردم از جزئیات مذاکرات هسته ای حق آنان بوده

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۹۴ ، ۱۶:۱۲
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

 وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ وَاذْکُرُواْ نِعْمَةَ اللّهِ عَلَیْکُمْ

سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۰۳

دیگر وقت آن رسیده که اخوان المسلمین ، سلفی ها ، گروه های بظاهر انقلابی و تندرو سنی ، حماس و امثالهم به جای واکنشهای تند علیه گروهها، ریشه گرفتاری های خود را در جای دیگری جستجو کنند.
اینکه دهها سال است به هر دری می زنند اما با اقبال عمومی مواجه نمی شوند و دائما عامل به رفتارهای اشتباه، تغییر تاکتیک و گاه خیانت به حامیان دلسوز خود می گردند و همواره دور خود می چرخند؛ نمی تواند تنها به علت سر ناکوک روزگار و دشمنانی موهوم و ساختگی باشد ؛گرچه دشمنانی همچون رژیم جنایتکار صهیونیست واقعیاتی غیر قابل انکارند ولی بواقع، ریشه اکثر این مشکلات در جهت گیریهای نامناسب و حرکت در مسیری غیر از ریل صراط مستقیم است.
تا وقتی به ریشه های مشکلات و عدم تحلیل عمیق از تجربه ها و مشکلات گذشته پا در میدان می گذارند و با رویکرد بی توجهی به وحدت اسلامی و تاثیر پذیری از افراط گری وهابیت و افراط گرایان اهل سنت و نشناختن دوست و دشمن ،رفتار می نمایند ،  همچنان به قدرت نخواهند رسید و اگر با زور کشتار یا سوار بر موج انقلاب مردم ، مانند داعش و مرسی و ... چند صباحی حاکم شوند هر لحظه در معرض سقوط هستند.
چرا حماس در مقابل داعش و جنایات عربستان علیه ملت مظلوم یمن ،سکوت معنا دار می کند و غیر مستقیم یا مستقیم ،از این جنایتکاران صهیونستی دفاع می کند در حالی که داعش مورد حمایت جدی اسرائیل و امریکاست؟
 مگر حماس داعیه مخالفت با اسرائیل را ندارد چگونه است در این قضیه با دشمنان قسم خورده خود مانند : اسرائیل ،عربستان ، تشکیلات خود گردان و سران خائن عربی به ملت فلسطین، غیر مستقیم ،همراه شده است؟
آیا تعصبات کور مذهبی آنها را وادار به این موضعگیری ناجوانمردانه و غیر اسلامی نموده؟ این در حالی است که انقلاب یمن، انقلابی ضد صهیونیستی و از حامیان جدی مقاومت و فلسطین است.
آنچه واضح است تعصبات جاهلانه قبل از اسلام مانند : قبیله پرستی نژاد پرستی، زبان پرستی، بی رحمی، رفاه پرستی و همچنین، تقسیم جهان اسلام به عرب و عجم ، بار دیگر سایه شوم خود را بر سر بسیاری از مسلمانان غافل گسترانیده است.
چرا برخی از سران عربی که ادعای جنگ ضد تروریست دارند عملا و رسما از داعش و القاعده و طالبان حمایت می کنند و ننگ بی آبرویی را بجان می خرند و در یمن مردم مظلوم را قتل عام و از القاعده حمایت می کنند و در این مدت ظاهرا یک گلوله هم به سمت القاعده و داعش یمن ،شلیک نکرده اند ،همانند داعش در سوریه؟
چرا داعش و القاعده و طالبان و گروههای تروریستی مستقیم و غیر مستقیم از جنایات عربستان حمایت می کنند ؟چه سر و سری بین عربستان و قطر و امارات و اردن و بسیاری از اعضای اتحادیه عرب با این خونخواران تروریست که دستشان تا مرفق در خون بیگناهان است وجود دارد؟
چرا اکثر جهان اهل سنت ،علمای سنی و الازهر در مقابل نسل کشی شیعیان در سوریه و عراق و یمن و لبنان زبان در کام کشیده یا برخی حتی حمایت می کنند؟
چرا بسیاری از سران عربی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۹۴ ، ۱۳:۴۰


یادداشت خواندنی دکتر سلیمانی درباره مذاکرات لوزان برای رجانیوز:

تشریح مصادیق نقض خط قرمزهای نظام/ دیگر به جای سایت فردو باید بگوییم «سوهان فردو و پسران!»

تاکنون مجلس عملکرد کم رنگ و بی رمقی داشته است و قابل قبول نیست. باید از سریال گزارشات یکطرفه در صحن غیرعلنی فراتر رفت. نباید مجلسیان را از عدم انتخاب در دوره بعد بترسانند، این حربه کهنه شده. در این مورد ملی مجلس نباید بگذارد با فحش و تهمت و توهین خفقان ایجاد گردد. مجلس باید همه را وادار به ارائه گزارش مستند و پاسخ مستدل به ابهامات و ارائه راه کار کند. سکوت و انفعال و سیاسی کاری و بی تفاوتی ماهیتاً خودکشی است. ملت انسانهای شجاع و مؤمن به آرمانهای امام و رهبری و انقلاب را دوست دارند.

گروه سیاسی- رجانیوز: دکتر محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی تحلیلی برای رجانیوز، به تبیین موارد مهمی از از مذاکرات لوزان پرداخته است که نظر به اهمیت آن متن کامل آن را از نظر می گذرانید:

 

 بدون شک دستیابی ایران اسلامی به فناوری هسته ای یکی از قله های بزرگ افتخار و اقتدار ایران در طول تاریخ است. ملتی صرفاً با فکر و به دست فرزندان خود و نه تنها بدون حمایت خارجی بلکه علی رغم همه محدودیتها، تحریمها، تخاصمهای ابرقدرتها توانست به یکی از فناوریهای روز که موجب اقتدار بیشترش می شود، دست یابد. انرژی مقوله ای است که هر جامعه ای آن را داشته باشد می تواند بگوید استقلال و حیات دارم و گرنه باید به زیر سلطه برود.

 

اگر صاحبان قدرت امروز در دنیا عرض اندام می کنند، بدلیل دستیابی آنها به انرژی است. همچنین بدون شک بحث هسته ای یکی و یا تنها موردی است که ملت شریف ایران یکپارچه روی آن وحدت نظر دارند و عزم آنها برای نگهداشت آن عزمی ملی و خدشه ناپذیر است. بررسی سیر تاریخی کسب قدرت و پیشرفت کشورها نشان می دهد که کشورهائی نظیر آمریکا، فرانسه، انگلیس، چین، روسیه و هند برای پیشرفت خود، استراتژی دستیابی به انرژی اتمی و فناوری فضائی را به عنوان دو مقوله راهبرد ملی انتخاب کرده اند و با رفتن و آمدن دولتها هیچگاه رفتار آنها در این دو زمینه تغییر نکرده است. اگر دولتی رفته است و دولت دیگری با سلیقه ۱۰۰% مخالف روی کار آمده است، ولی راهبرد اتمی و فضائی تغییر نکرده است. ولی نمی دانم چرا در ایران اسلامی نسبت به این دو مقوله از تجربه دنیا استفاده نشده و یا نمی شود؟ هر نوع سیاسی بازی و سیاسی کاری در این دو حوزه مطمئناً خیانت به کشور است و باید ممنوع گردد.

 

مصادیق آشکار نقض خطوط قرمز نظام در مذاکرات لوزان

 

این روزها بحث توافق ایران با ۵+۱ بحثی جهانی شده و البته زیر ذره بین مردم ایران قرار گرفته است و هر کس بر اساس اندیشه و خواست و سلیقه و جهان بینی و گرایش و برداشت خود، قلم زده یا به سخن گوئی مشغول شده و یا تحلیل و خبر ارائه می کند. در روزهای اخیر مطالب گسترده ای در بابهای مختلف بیان شده است. مثلاً :

 

خداحافظی با غنی سازی ۱۹۰ هزار سو

 

۱-۱- نیاز کوتاه مدت کشور ۱۹۰ هزار سو می باشد، که بدیهی است با ۵۰۰۰ سانتریفیوژ نسل اول امکان تأمین آن به هیچ وجه عملی نیست. این میزان فقط در نهایت حدود ۳ % نیاز را تأمین می کند، پس این خط قرمز شکسته شده است. 

 

تعطیلی عملی سایت فردو

 

۱-۲- فعال نگه داشتن سایت فردو جزء خطوط قرمز بوده است. با بیانه اخیر مبنی بر اینکه غنی سازی در فردو انجام نشود و هزار سانتریفیوژ بدون گاز بچرخد، کاملاً مشخص است که به معنی تعطیلی عملی فردو در حوزه انرژی اتمی است و پیشنهاد نماینده محترمی مبنی بر نامگذاری سایت به "سوهان فردو و پسران" طنزی است که شاید به وقوع به پیوندد.

 

تبدیل این سایت به یک مرکز پژوهشی نیز

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۴ ، ۲۱:۱۱

هر چه می گذرد ابعاد بیشتری از نقایص و ضعفهای توافق لوزان آشکار می شود - باید درادامه مذاکرات از مبنا قرار دادن نقاط ضعف توافق لوزان خودداری وبر حقوق حقه ملت پافشاری کرد - لزوم ارائه فکت شیت ایرانی

سخنرانی تامل برانگیز جان برنان در دانشگاه هاروارد امریکا/

رئیس سازمان سیا: از امتیازاتی که طرف ایرانی در مذاکرات اعطا کرده واقعا شوکه شدم/ چارچوبی در توافق لحاظ شده که ایران نتواند در مسائل منطقه‎ای خارج از خواست ما عمل کند

گروه بین‎الملل – رجانیوز: جان برنان رئیس سازمان سیا در اولین سخنرانی رسمی خود پس از توافق لوزان در دانشگاه هاروارد  به تشریح دستاوردهای امریکا از این توافق پرداخته و اعلام کرد که از امتیازاتی که طرف ایرانی در این مذاکرات داده، واقعا شگفت زده شده است.

رجانیوز در ادامه بخش‎های مهم این سخنرانی را منتشر می‎کند. در آینده متن کامل این سخنرانی نیز منتشر خواهد شد.

۱-     منتقدین چارچوب توافق (اصطلاح طرف امریکایی برای نامیدن توافق لوزان) انجام شده در مذاکرات هسته ای سوئیس دو رو هستند.

۲-     توافق لوزان محدودیت‎هایی برای برنامه هسته ای ایران ایجاد می‎کند که قبلا برای ما یک آرزو دست نیافتنی بود.

۳-     در نتیجه توافق لوزان ۹۸ درصد برنامه هسته ای ایران برای مدت ۱۵ سال حذف می‎شود.

۴-     حذف برنامه هسته ای ایران نه تنها در موضوع غنی سازی اورانیوم بلکه در مورد پلوتونیوم هم هست و علاوه بر آن یک رژیم منحصر به فرد (فراتر از پروتکل الحاقی) برای بازرسی از ایران ایجاد خواهد شد.

۵-     من واقعا باید بگویم که از امتیازهای ارائه شده از سوی ایران در مذاکرات لوزان شگفت زده شدم!

۶-     هیچکس از ما فکر نمی‎کرد ایران حاضر شود در همین ابتدا کاهش تعداد سانتریفیوژها را بپذیرد.

۷-     برخی از منتقدین (آمریکایی) توافق لوزان معتقدند که کاهش تحریم‎ها باعث می‎شود تا تحرکات منطقه ای ایران افزایش یابد. گرچه این نگرانی درست است اما چارچوبی که در توافق برای اینکار (کاهش تحریم‎ها) لحاظ شده به گونه ای است که ایران نمی‎تواند خارج از خواسته های ما عمل کند. (منوط شدن تعلیق تحریم‎ها به اقدامات ایران).

۸-     حسن روحانی در مذاکرات هسته ای رویکردی پراگامتیک از خود نشان داده و وانمود کرده که توافق هسته ای باعث می‎شود تا سیاست خارجی ایران در دیگر موضوعات هم تغییر کند. این وعده را باید در عمل مشاهده کرد. هر چند احتمال اینکه تحرکات ایران در منطقه به طور فوری قطع شود، کم است.

۹-     گرچه رهبری ایران به روحانی برای مذاکرات هسته ای چراغ سبز داده است، اما اگر مذاکرات شکست بخورد، روحانی و ظریف مورد انتقاد وی قرار خواهند گرفت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۴ ، ۲۰:۲۷

برادران اهل سنت باید با هوشیاری و شناخت صحیح از مذهب تشیع اجازه سوء استفاده دشمنان اسلام را برای ایجاد تفرقه ساختگی و نفرت اسلامی ندهند

در مقاله زیر درد و دلهای یکی از برادران اهل سنت را می خوانیم که هشداری است به تمام مسلمانان که از خواب غفلت بیدار شوند و خود را از  دامی که دشمنان اسلام برای نابودی اسلام بدست مسلمانان و تکفیر یکدیگر پهن کرده اند نجات دهند.

ندای وحدت اسلامی یک شعار نیست بلکه واقعیتی فقهی عملی اجتماعی سیاسی فرهنگی است و نه تنها برای امروزبشر بلکه اصلی اسلامی است که با تولداسلام پایه ریزی شده ومخالفان این وحدت قطعا یا اسلام را نمی شناسند و یا در مسلمانی خود گرفتار هوسهای شیطانی هستند.

این مساله آنقدر مهم است که بسیاری از بزرگان اهل سنت و تشیع بر آن صحه گذاشته اند و حتی شخصیتهای برجسته اهل سنت مانند شیخ شلتوت شیعه را از مذاهب صحیحی بر شمرده که اهل سنت می توانند براحتی به آن بگروند و اعمالشان را طبق مذهب شیعه اثنی عشری انجام دهند و در این صورت اعمالشان نیز مقبول درگاه الهی است.

علمای تشیع نیز  در عصر حاضر و گذشته همیشه اهل سنت را جزء مسلمانان قلمداد نموده اند و تاکید ات فراوان حضرت امام خمینی ره و امام خامنه ای حفظه الله مبنی بر وحدت و احترام مذاهب اسلامی به یکدیگر ،گویای اهمیت فراوان این مساله است.

به گزارش«شیعه نیوز»، فواد هاشم، روزنامه‌نگار سنی کویتی در یادداشتی به نقد رفتارها و کارهای اهل تسنن می‌پردازد. ما مسلمانان اهل تسنن چیزی نداریم به جهان و انسانیت و باقی طوایف جز کشتن و خونریزی ارائه دهیم.

شرق و غرب دنیا از تروریسم اسلامی سنی می نالند و خواستار ایجاد پیمان بین المللی برای مبارزه با این تروریسم هستند.


نگاهی به تاریخ بیندازید، ببینید حال و احوال جهان و طوایف چگونه است، آیا پیروان دین یا مذهبی را در سراسر دنیا سراغ دارید که معتقد باشند اگر ده ها نفر از افراد بی گناه زن و مردم و کودک را کشتید به بهشت می روید، غیر از اهل تسنن؟


آیا از یهودی یا مسیحی یا بودیایی یا هندو یا ملحد، یا هر دین دیگری که سراغ دارید، شنیده اید که بگوید در میان نمازگزاران در مسجد یا کنیسه یا معبد عملیات انفجاری انجام دهید؟


آیا طایفه ای به جز اسلام سنی سراغ دارید که معتقد به کشتار دسته جمعی مردم از فقیر و کسبه و زن و کودک باشد و بگوید این کار را برای تقرب به درگاه الهی یا رفتن به بهشت انجام دهید؟


آیا در این دنیا کسی را سراغ دارید جز مسلمانان اهل تسنن که بخواهند به چنین خدایی نزدیک شوند؟!!


خواهش می کنم نگویید که این آدم های ناهنجار نمایندگان اهل تسنن نیستند.

مطالعه ادامه مقاله 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۴ ، ۰۳:۲۹

تجمع پرسشگرانه دانشجویی از ظریف در مقابل مجلس/

۳۰ سوال مهم دانشجویان از ظریف تحویل مجلس شد/ برگشت ناپذیری برخی تعهدات نگران کننده است/ مطالبه انتشار فکت شیت ایرانی

گروه سیاسی – رجانیوز: صبح امروز، همزمان با حضور وزیر امور خارجه در مجلس برای توضیحات غیر علنی، جمعی از دانشجویان و طلاب در برنامه‌ای با عنوان « بردنمایی از لوزان در تهران»، مقابل مجلس شورای اسلامی حضور یافتند. در این برنامه ۳۰ سوال دانشجویان و نخبگان از وزیر خارجه راجع به توافقات صورت گرفته در لوزان و مسائل پیرامونی آن، مطرح و در مقابل مجلس شورای اسلامی نصب گردید.

به گزارش رجانیوز، دانشجویان در این برنامه، دغدغه های جدی خود پیرامون رد شدن از خطوط قرمز گوناگون مذاکرات (حتی با مبنا قرار دادن بیانیه رسمی قرائت شده توسط آقای ظریف در لوزان)، عدم تناسب این جشن و نمایش پیروزی در تهران با واقعیات توافقات صورت گرفته، ضایع شدن منافع ملت ایران در حوزه‌ی صنعت هسته‌ای و اقتصاد به صورت توامان، فراهم شدن بستر خطرات امنیتی در پس این توافق و... مورد تأکید قرار دادند.

تجمع‌کنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود: «دستاورد لوزان: تدقیق جزئیات

منبع گزارش

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ فروردين ۹۴ ، ۱۸:۴۵