باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

بررسی و تحلیل مسائل اجتماعی ، فرهنگی ، اخلاقی ، سیاسی و اخبار روز و تطبیق اتفاقات روز با واقعیات مذهبی ، اطلاع رسانی و مطالب علمی تاریخی هنری و ...

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۶ مرداد ۹۴، ۰۱:۳۲ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت
پیوندهای روزانه
پیوندها

از شعارهای انتخاباتی بنوعی بازگرداندن عزت بین المللی و خروج از انزوا و عزت بین المللی بود آیا این شماتت علیه ناموس شیعه و ناموس ایرانی عزت بین المللی است آنهم در کشور خود؟

وظیفه ما حمایت از دولت است ولی این به معنای گوشزد نکردن نقایص و ضعفها نیست

جسارت بی شرمانه دولت خبیث فرانسه به حجاب ایرانیان

آیا دولت تدبیر از این توهین وحشتناک به ناموس زن مسلمان در کشورش برآشفته نمی شود؟

ماجرای تلخ توهین به خانم محجبه ایرانی در ام‌القرای اسلام؛

کشف حجاب؛ شرط اجباری سفارت فرانسه در تهران برای صدور روادید/ بازگرداندن احترام به گذرنامه ایرانی پیشکش؛ حداقل نگذارید به اسلام توهین کنند

گروه اجتماعی – رجانیوز: «صدور ویزا» برای کسانی که تمایل دارند به دلایل مختلف تجاری، اداری، تحصیلی، گردشگری و... از کشوری به کشور دیگر سفر کنند، جزو اصلیترین وظایف سفارتخانه‌ها در سراسر جهان است و کنوانسیون وین هم که به طور ویژه به مساله حقوق بین‌الملل می‌پردازد، بر این مساله تاکید کرده است. 

به گزارش رجانیوز، با این حال سفارت فرانسه در ایران در اقدامی عجیب و کاملا غیرقانونی که علاوه بر مغایرت با مفاد معاهدات بین‌المللی، با آزادی بیان و احترام به حقوق شخصی افراد نیز در تناقض است، سنگ بزرگی پیش روی خانم‌های ایرانی متقاضی دریافت ویزای سفر به این کشور می‌گذارد که تحقق آن منوط به زیر پا گذاشتن دستورات صریح دینی است. 

قانون عجیب و وقیحانه سفارت فرانسه در تهران

در بخش مدارک موردنیاز برای صدور ویزا که در پایگاه اینترنتی سفارت فرانسه در تهران قرار دارد، یکی از شروط اولیه و اصلی صدور ویزای سفر به این کشور، ارائه یک قطعه عکس رنگی بدون پوشش سر برای خانم‌ها است! (لینک دریافت شرایط دریافت ویزا در سایت سفارت فرانسه) 

در واقع هر خانم ایرانی که تقاضای دریافت ویزا برای سفر تفریحی و یا تحصیلی به فرانسه را داشته باشد، باید دست به کشف حجاب اجباری بزند تا بتواند روادید لازم را دریافت کند. 

این موضوع عجیب و کاملا غیرقانونی در حالی برای خانم‌های ایرانی اعمال می‌شود که در هیچکدام از قوانین بین‌لمللی اجازه چنین اقدامی را که صراحتا تفتیش عقاید و ورود به حریم خصوصی افراد محسوب می‌شود، به سفارتخانه‌ها نداده‌اند. البته دولت فرانسه پیش از این پوشیدن روبند را به دلیل آنچه عدم توانایی در شناسایی چهره و احتمال روی دادن عملیات‌های تروریستی ممنوع اعلام کرده بود اما اینکه افراد متقضای ویزا مجبور به کشف حجاب شوند، در تضاد کامل با قوانین جهانی است. 

یک روایت تلخ: توهین به خانم چادری در پایتخت ایران اسلامی

متن زیر توسط یکی از کاربران رجانیوز ارسال شده که ماجرای برخورد غیرقانونی و توهین‌آمیز کارمندان سفارت فرانسه در تهران و درخواست‌های ضداسلامی آنان را روایت می‌کند: 

همسرم بعد از اتمام مقطع دکتری تصمیم به ادامه کار با همکاران فرانسوی برای دوره پسا دکترا گرفتند. این بود که بعد از جمع آوری و تنظیم مدارک برای ویزای طولانی مدت، وقت مصاحبه از بخش فرهنگی سفارت فرانسه گرفتیم.

 در بخش مدارک قید شده بود که عکس خانم‌ها باید بدون پوشش سر باشد. همانطور که حکم شرعی هم این اجازه را می‌داد، توسط یک عکاس خانم عکس پرسنلی گرفتم و به بخش فرهنگی سفارت بردم. در این عکس صورت و گوش‌ها به طور کامل مشخص بود. تمام مدارک من و همسرم توسط خانمی که مسئول این قسمت بودند بررسی شد، ایشان با حوصله و دقت به سوالات ما جواب دادند و به من گفتند که ممکن است این عکسی که شما ارائه دادید مورد تایید سفارت قرار نگیرد (مو‌ها در این عکس زیاد مشخص نبود). ایشان توصیه کردند عکس پرسنلی جدید بگیرم، چون در این صورت سفارت فرانسه می‌پذیرند که عکسی که در سفارت به صورت حضوری گرفته می‌شود با حجاب باشد. من هم طبق گفته ایشان عمل کردم. 

و اما روز مصاحبه اصلی در سفارت فرا رسید. من مثل همیشه با حجاب کامل، پوشش چادر و روسری که بخشی از صورتم را می‌پوشاند با همسرم به سفارت رفتم. آقایی که کارمند سفارت بود وفتی من را دید گفت: شما با همین وضع چادر می‌خواهید فرانسه بروید؟ گفتم: بله. گفت ولی نمی‌توانید با این چادر عکس بگیرید. اصلا شما با این طرز فکر چرا می‌خواهید بروید فرانسه؟ همین ایران باشید!

وافعا مانده بودم باید چه جوابی به این سطح تفکر داد؟ واقعا این هم جزئی از مصاحبه است؟ تا این حد بی‌ربط و احمقانه! من و همسرم که شوکه بودیم سعی کردیم محترمانه جواب بدهیم. ایشان ظاهرا در جریان نبودند که حدود ۱۰ در صد جمعیت فرانسه مسلمان هستند که جمعیتی معادل حدود ۶میلیون نفر است. ایشان به طور کل در جریان نبودند! گفتم ولی عکس پرسنلی را همانطوری که خواستید فرستادم؟! پاسخ دادند این عکس مهم نیست ما خودمان عکس می‌گیریم. گفت بی‌چادر و باز‌تر از این وضعیت. با خودم فکر کردم که خوب این هم حد مجاز شرعی است و مانعی ندارد. ما پول ویزا را پرداختیم. اماده عکس شدم. روسری را بالا بردم اما از من خواست گوش‌هایم را هم برای عکس نشان دهم من با تردید اما.. مرتکب این کار شدم. گفت تمام شد! 

خسته و سنگین از شدت این ضربه سفارت را ترک کردیم. هنوز راهی نیامده بودیم که از سفارت با همسرم تماس گرفتند! گفتند عکس ویزای همسرتان پذیرفته نشده! دوباره باید عکس بگیرند. همسرم گفت: «مقدور هست که یک خانم از همسرم عکس بگیرند؟» جوابش مثبت بود. گفتند کارمند خانم هم داریم. برگشتیم به سفارت. گویا منتظرمان بودند، افای کارمند و دو نفر دیگر. یک اقا و خانم فرانسوی که مسئول و رئیس بودند. قبل از اینکه بتوانیم حرفی بزنیم با عصبانیت و لحن بسیار تندی شروع کردند به صحبت به زبان فرانسوی و اقای کارمند هم ترجمه کردند که شما اگر می‌خواهید به فرانسه بیایید باید به قوانین کشور ما احترام بگذارید و بی‌حجاب عکس بگیرید!

ما ازایشان خواستیم که یکی از کارمندان خانم عکس بگیرند یا اینکه من عکس را بعد برایشان ایمیل کنم، اما ان‌ها با‌‌ همان لحن گفتند که مسئول این بخش یک آقاست و‌‌ همان هم باید همین الان عکس بگیرد! ما واقعا گیج شده بودیم، هم از شدت ضربه اول وهم حالا این وضعیت، دلیل این رفتار توهین آمیز را درک نمی‌کردیم. آن‌ها تهدید کردند به شما ۵ دقیقه فرصت داده می‌شود تا انتخاب کنید. ۵دقیقه گذشت و ما همچنان مبهوت بودیم. آن‌ها که به طرزمشخصی نسبت به ما حساس شده بودند چند دقیقه بعد آمدند وبه ما که همچنان کنار باجه ایستاده بودیم امر کردند که بیاییم و تصمیمان را بگیریم. اقای کارمند پشت باجه با‌‌ همان ژست طلبکارانه و بی‌ادبانه ادعا کرد که شما برای تصمیم به این سادگی وقت من را گرفتید و.... آنقدر تحت فشار قرار گرفته بودیم که واقعا قدرت عکس العمل نداشتیم، این برخورد با یک ایرانی مسلمان آن هم در ایران خارج از تصورمان بود. خانم مسئول آمدند و مرحمت نمودند که یک ساعت به شما فرصت می‌دهم ونه بیشتر!

شعار ملی فرانسه: آزادی، برابری، برادری

ما روی صندلی و در اتاق انتظار نشستیم و بعد از چندین دقیقه مشورت تصمیمان را اعلام کردیم. تصمیمی که کاملا بعد از این همه اهانت به افکار، اعتقادات و شخصیت بدیهی بود. من عکس بی‌حجاب نمی‌گیرم! آن هم برای رفتن به کشور شما! آن هم مقابل یک مرد نامحرم! بعد خواستیم که پول و گذرنامه من را پس بدهند. کارمند امتناع کرد و بعد از اصرار ما – که باز هم محترمانه مطرح شد- با اعتراض به برخورد ناشایست ما که مزاحم وقت گرانبهایشان شده بودیم، دستور فرمودند که منتظر باشیم تا کارشان تمام شود. بعد از اتمام کارشان گفتند که فرانسه درخواست ویزای خانمتان را بررسی می‌کند (گذرنامه و پول شما ضبط می‌شود) گرچه احتمال اینکه به شما ویزا داده شود وجود ندارد!

و به سلامت! و تشریف بردند! ما مانده بودیم و تعریف جامع دولت فرانسه از آزادی مذهبی، حقوق بشر، تبعیض نژادی و.... چه خوب تفهیممان کردند. 

بازگرداندن احترام به گذرنامه ایرانی پیشکش؛ حداقل نگذارید به اسلام توهین کنند

«بازگرداندن احترام به گذرنامه ایرانی» یکی از شعارهای تبلیغاتی پررنگ دکتر حسن روحانی در جریان رقابت‌های انتخاباتی بود که البته در طی دو سال گذشته و به عنوان مثال، در ماجرای عدم صدور ویزا برای نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل توسط ایالات متحده، عیار تحقق آن به میزان کافی سنجیده شد.

اما با اتفاقی که این روزها در سفارت فرانسه در حال روی دادن است، حداقل انتظار از دولت و وزارت امور خارجه دولت یازدهم این است که در برابر خواسته غیرمشروع و غیرقانونی این کشور که با وقاحت بالا بیان شده، ایستادگی کنند و با فراخواندن سفیر فرانسه، مراتب اعتراض شدید ایران به این مساله را اعلام کنند و رفع هر چه سریعتر این رویکرد عجیب را خواستار شوند.

تصویری معروف از برخورد با دختران محجبه در فرانسه

اتفاقا روز گذشته، «ژان فرانسوا ژیرو»، مدیر کل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه فرانسه وارد تهران شده است و قرار است تا دیدارهای متعددی با مقامات دیپلماتیک کشورمان داشته باشد که این، بهترین فرصت برای اعلام اعتراض ایران نسبت به این تبصره ناعادلانه است.

این انتظار از آقای روحانی به عنوان رئیس‌جمهور وجود دارد که مدافع ارزش‌ها و اعتقادات مردم ایران باشد و از هر وسیله‌ای برای احقاق حق شهروندان ایرانی استفاده کند؛ موضوعی که برای تحقق آن حتی تا پای تعطیلی سفارت فرانسه در تهران هم می‌توان پیش رفت.

کد خبر:216008 -
منبع گزارش
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۱۷

نظرات  (۱)

۱۷ دی ۹۳ ، ۲۰:۰۹ پریچهر ...
درسته که ایشون این شعار رو دادند و البته خیلی شعارهای عملی نشده دیگر رو هم دادند و ایشون هنوز در حال دادن شعارهای قشنگ و رویایی و سواری بر عواطف مردم هستند اما واقعا انصاف هست که این مسائل رو تماماً سر رئیس جمهور بشکنیم؟؟؟
-این سوال من استفهام انکاری نیست و واقعا جواب سوالی که پرسیدم رو نمیدونم-
پاسخ:

وظیفه ما حمایت از دولت است ولی این به معنای گوشزد نکردن نقایص و ضعفها نیست

و البته دولت هم باید بابت شعارهای درست و غلط داده شده خصوصا شعارهای مربوط عزت ملی و اقتصادی که مورد اقبال واقع شد مثل عزت بین المللی و حل مسائل اقتصادی و ایجاد تعادل در جامعه پاسخگو باشد.

متاسفانه عده ای از طرفداران دولت با رفتارهای خود جامعه را به سمت دو قطبی شدن پیش می برند که این مساله علاوه بر تضعیف وجه بین المللی کشور بر اقتصاد و وحدت ملی آثار نامطلوبی خواهد گذاشت بنابراین بازگشت به شعار تعادل و تقویت داخلی بجای دل بستگی به غرب و تبعیت از رهبری چاره برون رفت از مشکلات است.

موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی