باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

بررسی و تحلیل مسائل اجتماعی ، فرهنگی ، اخلاقی ، سیاسی و اخبار روز و تطبیق اتفاقات روز با واقعیات مذهبی ، اطلاع رسانی و مطالب علمی تاریخی هنری و ...

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۶ مرداد ۹۴، ۰۱:۳۲ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت
پیوندهای روزانه
پیوندها

۳۸ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

کیهان : مجله تایم اعلام کرد آیه الله خامنه ای دردسر اصلی امریکاست

ایالات متحده امریکا که در طی یک ساله گذشته به بهانه مذاکرات هسته ای با تمام تلاشهای فتنه انگیزانه اش نتوانسته بین مسئولان نظام و ملت انشقاق ایجاد کند این بار دست به داماد حقه کثیف انگلیسی یعنی تفرقه بیانداز حکومت کن بین ملت و رهبری افتاده است ؛غافل از آنکه زمزمه دائمی ملت بصیر ایران این است:

یارب به علــــی و میثـــــــم تمـــارش

یارب به حسین و تشنه لب انصارش

هرکس که بد سیدعلی می خواهد

این سال جدیــــــــد از زمین بردارش

رهبر معظم انقلاب اسلامی که در طی دوره رهبری انقلاب با تیز هوشی و جامع نگری همواره بالاترین افق را برای پیشرفت و استقلال ایران اسلامی ترسیم فرموده اند و با رهبری بی بدیل و داهیانه هماره این کشور انقلابی را با درایت و توکل فوق العاده و شناخت اجتهادی از جهان امروز و واقعیات بین المللی از تلاطم امواج و توطئه های دشمنان خصوصا امریکا به سلامت عبور داده اند ؛حقا و انصافا بعد از امام خمینی بزرگترین تاریخ ساز تاریخ تمدن بزرگ تاریخ ایران اسلامی می باشند .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۳ ، ۲۱:۰۲
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

شیوه عملیاتی داعش بسیار شبیه شیوه های جنگ روانی مغول هاست و احتمالا از همان روش برای جنایاتشان استفاده می کنند.
اگر از تاریخ با اطلاع باشید می بینید که مغولها گرچه جنگجویان ماهری بودند ولی آنقدر قدرتمند نبودند که نیمی از دنیا را به آتش بکشند ولی این کار را کردند و خسارات عظیمی به کل تاریخ بشریت وارد کردند.




شیوه این جنگجویان، آنگونه که گفته شده اینگونه بوده که قبل از اینکه جایی را تصرف کنند مزدوران خود را به شهرهای مورد نظر ارسال می کردند و چنان رعب و وحشتی از خود در مردم ایجاد می کردند که بدون اینکه جنگی صورت بگیرد مردم اعتماد به نفس خود را از دست داده وخود را می باختند این افراد با سخنان غلو آمیز از قدرت مغول ها و ترساندن مردم و ساختن داستانهایی از قدرتنمایی و وحشیگریهای آنها اعتماد بنفس و انگیزه مقابله را سست می کردند بطوریکه در هنگام جنگ هم براحتی نیروهای دفاعی متلاشی می شدند و شاید حتی نیروهای مقابل مغولان بسیار هم بیشتر و قوی تر بوده اند اما باز هم شکست می خوردند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۳ ، ۲۲:۳۹

بازدید زیدی‌‌های‌‌ یمن از بیت‌ امام‌(ره)

 
علما و بزرگان زیدی یمن که به ایران اسلامی سفر کرده‌اند پیش از ظهر یکشنبه ۲۷ مهرماه ـ از بیت امام خمینی (ره) و نمایشگاه تصاویر بنیانگذار انقلاب اسلامی در جماران بازدید کردند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۳ ، ۲۰:۴۸

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

شهادت مظلومانه خبرنگار افشاگر پرس تی وی که هویت جنایتکار حکومت امریکایی و حامی داعش ترکیه را فاش کرد

صحنه مرگ مشکوک خبرنگار پرس‌تی‌وی

خبرنگار لبنانی پرس تی وی که گزارشاتی مبنی بر اطلاع دقیق وی از کمکهای دولت ترکیه به داعش داده بود در اقدامی شبه ساختگی و کاملا مشکوک که احتمال ترور وی توسط عوامل رژیم صهیونیستی ترکیه را تقویت می کند مظلومانه کشته شد تا شاید صدای عدالتخواهی و حمایت وی از مردم مظلوم سوریه همانند بسیاری از خبرنگاران شهید در سوریه برای همیشه خاموش شود .



اقدامات قلدر مآبانه اردوغان و گردن کشی های سه ساله وی علیه دولت مردمی و مقاوم سوریه که مورد حمایت قاطع ملت سوریه است اینبار از سوریه فراتر رفت و اردوغان در رفتاری بسیار شرم آور که حاکی خوی تمامیت خواهی، نافهمی و اثبات نوکری وی مقابل صهیونیست است مسئولین ایرانی و رهبر عظیم الشان جهان تشیع را مورد بی احترامی قرار داد تا جایی که حتی برخی از مردم ترکیه علیه این اقدام وقیحانه وی راهپیمایی کردند.

حمایت مستقیم و غیر مستقیم اردوغان در کشتار هزاران نفر از مردم مظلوم سوریه و عراق لکه ننگی برای دولت ترکیه است که در تاریخ خواهد ماند و ملت مسلمان ترکیه که در اثر تبلیغات گسترده حزب حاکم و بی خبری از جنایات او و همفکرانش بازهم به وی رای دادند باید با هوشیاری این افراد معاند با اسلام واقعی و سرسپرده امریکا و اسرائیل را بشناسند و افراد صالحی را جایگزین و انتخاب کنند که عامل مستقیم امریکا و صهیونیسم نباشند تا ملت متمدن و مسلمان ترکیه نقش برادری و دلسوزی خود را مثل گذشته برای برادران مسلمان خود ایفا کند نه اینکه این کشور تبدیل به دشمنی آشکار برای مسلمان از میان جامعه اسلامی و برای اجرای اوامر امریکا گردد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۳ ، ۱۹:۴۰

منبع امنیتی عراق خبر داد

شهادت ده‌ها تن از نیروهای مردمی عراق در بمباران ائتلاف آمریکایی

منبع امنیتی عراق از شهادت ده‌ها تن از نیروهای مردمی این کشور در حملات هواپیماهای آمریکایی به مواضع نیروهای مردمی در اطراف شهر «المحمودیه» در جنوب بغداد خبر داد.

خبرگزاری فارس: شهادت ده‌ها تن از نیروهای مردمی عراق در بمباران هواپیماهای آمریکایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد و به نقل از یک منبع امنیتی عراق، هواپیماهای آمریکایی مواضع نیروهای مردمی در اطراف شهر المحمودیه در جنوب بغداد را بمباران کردند که به شهادت ده‌ها تن از آنها منجر شد.

این منبع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تاکید کرد: حمله آمریکا نیروهای داوطلب مردمی را در اطراف المحمودیه هدف گرفت که به نابودی کامل یک گردان و شهادت ده‌ها تن منجر شد.

این منبع افزود: ساکنان المحمودیه برای برپایی تظاهرات و مطالبه توقف حملات علیه نیروهای مردمی در عراق آماده می‌شوند و از مرجعیت دینی، دولت و پارلمان عراق می‌خواهند که موضع جدی در برابر کشتارهایی اتخاذ کنند که به دست نیروهای ائتلاف دروغین ضد داعش صورت می‌گیرد تا انتقام خون شهدا را بگیرند.

این اولین باری نیست که هواپیماهای آمریکایی مواضع نیروهای مردمی را که به درخواست مرجعیت دینی علیه داعش جهاد می‌کنند مورد هدف قرار می‌‌دهند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۳ ، ۲۰:۱۷

دفاع کوبانی با سلاح ایرانی

 وطن امروز نوشته است:

سرانجام مدافعان کوبانی در ادامه پیشروی‌های خود پس از 2 هفته نبرد سنگین خیابانی، تروریست‌های تکفیری را موقتا از این شهر بیرون راندند. «عمر علوش» رئیس جنبش مجتمع دموکراتیک کردستان سوریه دیروز اعلام کرد:« شهر کوبانی کاملا از عناصر داعش خالی شده است». این در حالی است که شواهد دریافت کمک‌های تسلیحاتی در چرخش ناگهانی جبهه کوبانی در مرز سوریه با ترکیه آشکار شده است و ناظران مستقر در فاصله یک کیلومتری شمال شهر در آن سوی مرز ترکیه از تغییر استراتژی مبارزان دفاع مردمی از دفاع به حمله سخن گفته‌اند که این به واسطه برخورداری از سلاح‌هایی جدید بویژه موشک‌انداز‌های دستی ضد تانک و زرهپوش است. در حقیقت دلیل اصلی عقب‌نشینی داعش از داخل شهر، ناتوانی آنان در پیشروی بیشتر بر اثر نابودی تعدادی از تانک‌ها، زره‌پوش‌ها و خودروهای نظامی «هاموی» بوده است که پیش از این به‌خاطر خالی بودن دست مبارزان کرد تکفیری‌ها در پناه این ادوات سنگین آمریکایی اقدام به پیشروی در داخل شهر می‌کردند. اواسط هفته گذشته بود که دولت اقلیم کردستان عراق اعلام کرد برای برادران کرد سوری خود که در کوبانی در محاصره به سر می‌برند جنگ‌افزار فرستاده است. حمید دربندی، مسؤول عملیات انتقال این کاروان از طریق معبرهای کوهستانی مرز ترکیه و سوریه  که در کنترل مبارزان و قاچاقبرهای کرد است، در گفت‌وگو با یک خبرگزاری کردی فاش کرده بود کاروان گسیل شده حاوی مهمات برای سلاح‌های سبک و گلوله‌های خمپاره بوده است و از دادن اطلاعات بیشتر درباره راهی که این کاروان انتخاب کرده خودداری کرد.


در مقابل سخنگوی کردهای سوریه، آلان عثمان هم دریافت این محموله توسط مدافعان کوبانی را تکذیب کرد با این حال به نظر می‌رسد مخفی نگاه داشتن محتویات و نحوه ارسال این کاروان تسلیحاتی جزو رازهای کردها در جنگ با تکفیری‌هاست. اما با دانستن این نکته که اقلیم کردستان عراق حدود 2 هفته پیش رسما از کمک تسلیحاتی ایران پرده برداشت، می‌توان دریافت گشایشی ایرانی در کار کوبانی صورت گرفته است. ارسال سلاح‌های جدید و موثر برای کوبانی بویژه برای جلوگیری از پیشروی تانک‌ها و نفربرهای تندرو زرهی و تحول آشکار در این  جبهه را باید نشانه آشکار علاقه تهران به سرنوشت کردها در مقایسه با دشمنی آشکار آنکارا با آنها دانست. البته هنوز مشخص نیست سلاح‌هایی که تانک‌های آبرامز و زره‌پوش‌های آمریکایی داعش را نابود کرده‌اند از کدام نسل تسلیحات ساخت ایران هستند.

گاف پنتاگون

در حالی که کوبانی از خطر سقوط حتمی رسته است سخنگوی پنتاگون گافی بزرگ داده و  گفته است: «باید خود را برای احتمال سقوط شهرها و روستاها و مناطق دیگری به دست داعش و اینکه نتوانیم در مدت کوتاهی این عناصر مسلح را از مناطق خارج کنیم، آماده کنیم؛

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۳ ، ۱۸:۱۶

اعتلاف موسوم به ضدداعش در حالی شکل گرفته است که با توجه به اقدامات صورت گرفته از سوی این اعتلاف تاکنون، افکار عمومی جهان بر این باور شده‌اند که مبارزه آمریکایی‌ها با داعش و تشکیل ائتلاف ضدداعش نمایشی در مبارزه با تروریسم است.

از سوی دیگر ارتباطات اصلی آمریکا و رژیم صهیونیستی با تروریست‌های داعش از دید کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز مغفول نمانده است و همواره این موضوع با زیان طنز به عنوان گوشزد مطرح می‌شود و به صورت گسترده به اشتراک گذاشته می‌شود. در ادامه تصاویر بخش هایی از کلیپ ها و پست هایی که در این زمینه با استقبال کاربران ایرانی در فضای مجازی روبرو شد را می توانید مشاهده کنید.

*لو رفتن نقشه جنگ حمله هوایی آمریکا به داعش


عکس لو رفته از خلیفه داعشی ها

 



عکس لو رفته از خلیفه داعشی ها


ادامه تصاویر و مطلب

 

اعتلاف موسوم به ضدداعش در حالی شکل گرفته است که با توجه به اقدامات صورت گرفته از سوی این اعتلاف تاکنون، افکار عمومی جهان بر این باور شده‌اند که مبارزه آمریکایی‌ها با داعش و تشکیل ائتلاف ضدداعش نمایشی در مبارزه با تروریسم است.

از سوی دیگر ارتباطات اصلی آمریکا و رژیم صهیونیستی با تروریست‌های داعش از دید کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز مغفول نمانده است و همواره این موضوع با زیان طنز به عنوان گوشزد مطرح می‌شود و به صورت گسترده به اشتراک گذاشته می‌شود. در ادامه تصاویر بخش هایی از کلیپ ها و پست هایی که در این زمینه با استقبال کاربران ایرانی در فضای مجازی روبرو شد را می توانید مشاهده کنید.

*لو رفتن نقشه جنگ حمله هوایی آمریکا به داعش

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930727000031#sthash.6cAmvzJW.dpuf
۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۳ ، ۱۸:۰۲

شایعه پراکنی درباره احکام ازدواج موقت

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در پاسخ به استفتایی، فتوای نقل شده به نقل از وی درباره ازدواج موقت را مجعول و البته قابل تعقیب قانونی دانست.


به گزارش ایسنا متن پرسش و پاسخ این مرجع تقلید به شرح زیر است:
 
«پرسش:
 
اخیرا کسانی مراکزی به نام عقد موقت تأسیس کرده‌اند و به بعضی از فتاوای شما استناد می‌کنند که دلالت بر صحت روش آنها دارد؛ آیا مورد تایید حضرتعالی است؟
 
پاسخ:
 
فتوایی که از ما نقل کرده‌اند مجعول است و هیچ اعتباری ندارد و از طرق قانونی قابل تعقیب می‌باشد.»
کد خبر:208074 -

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۳ ، ۱۷:۵۱

برنامه تکان دهنده ثریا از وابستگی گسترده کشور در مواد غذایی و کشاورزی:

رجایی: دولت با طرح "نکاشت" به نظر مجلس تمکین نکند تحقیق و تقحص را کلید می زنیم/14 سال وزیر بوده اند بعد می گویند ایران کشور کشاورزی نیست

  برنامه ثریا با موضوع خودکفایی کشاورزی و با حضور مهندس حسین صفایی معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان تعاونی روستای ایران و مهندس عباس رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس به روی آنتن شبکه یک سیما رفت.

در وابستگی غذایی تکان دهنده ای به سر می بریم

در ابتدای این برنامه محسن مقصودی بخشی از پژوهش های انجام شده توسط تیم تحقیق ثریا را در قالب اسلایدهایی ارائه کرد.

وی ضمن ارائه رشد واردات مواد غذایی و کشاورزی در چندسال اخیر در کشورمان گفت: مقایسه آمار واردات مواد غذایی در کشورمان با کشوری همچون آمریکا گویای آنست که در کشور آمریکا فقط 5 تا 7 درصد کل واردات به مواد غذایی اختصاص دارد و حدود نیمی از این رقم یعنی چیزی معادل 2و نیم درصد به واردات غذاهای اساسی مربوط می شود.

محسن مقصودی در ادامه افزود: متاسفانه این رقم در کشور ما در سالهای گذشته چیزی معادل 28 درصد کل واردات کشور را تشکیل می داده است که علاوه بر آن 25 درصد واردات کشور را نیز غذاهای اساسی تشکیل می دهد که یک خطای استراتژیک و مهم محسوب می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۳ ، ۱۷:۴۰

سوره‌ای که خواندنش برای داعشی‌ها منع شد

 سید یوسف طباطبایی نژاد در ششمین اجلاسیه شهدای طلاب و روحانی استان اصفهان که در محل همایش‌های ناحیه مقاومت امام صادق (ع) برگزار شد اظهار کرد: برای تبیین این موضوع که گروه‌های سلفی، تکفیری و تروریستی با نام اسلام از کجا شکل گرفته‌اند باید تاریخ اسلام را مورد بررسی و کنکاش قرار داد تا به ریشه بروز انحرافات در این دین الهی پی برد.



امروز عمق جنایت‌های گروه سلفی تکفیری داعش تا به آنجا پیش رفته است که شیعیان را به تحریف قرآن و گنجاندن سوره کافرون به آیات شریفه این کتاب آسمانی متهم می‌کنند و می‌گویند در آیه آخر این سوره آمده است "دین شما برای خودتان، و دین من برای خودم" که این مخالف مشی داعش است بنابراین خوانده شدن این سوره در میان اهالی داعش منع شده است.




وی با اشاره به سابقه شش ساله برگزاری ششمین اجلاسیه شهدای طلاب و روحانی استان اصفهان اظهار کرد: هر ساله این مراسم پس از برگزاری یادواره‌های مختلف شهدای طلاب و روحانی سراسر شهرستان‌های استان به منظور پاسداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در شهر اصفهان برپا می‌شود.
 
طباطبایی نژاد با تاکید بر اینکه هدف از برگزاری این اجلاسیه به رخ کشیدن مقام و مرتبه شهدای طلبه و روحانی نیست، افزود: شهدای روحانی فرزندان مردم هستند بنابراین فخر فروشی از طریق به رخ کشیدن شهادت آنها در پیشگاه مردم کار عبث و بیهوده‌ای است چرا که در میان رهبران همه مکاتب و مسلک‌های مختلف دینی در جهان تنها روحانیون شیعه هستند که پیش از دیگران برای آنچه مردم را به آن راهنمایی می‌کنند پیشتاز می‌شوند.
 
امام جمعه اصفهان با اشاره به حدیثی از امیر المومنین علی (ع) درباره لزوم دستگیری از مردم و پیشتازی بر حل مشکلات گفت: رهبر و مقتدای روحانیون شیعه، علی (ع) است و اگر طلاب و روحانیون مذهب شیعه در هر برهه‌ای از تاریخ انقلاب اسلامی و حتی پیش از آن مردم را به حضور یا فعالیت در بخشی دعوت کرده‌اند خود نیز به تاسی از مولا و مقتدای خود پا به پای مردم در صحنه حاضر بوده‌اند و صداقت خود را در عمل نشان داده‌اند.
 
رییس کنگره شهدای طلاب و روحانی استان اصفهان با اشاره به اینکه فداکاری از جان و مال مهمترین نشانه صداقت انسان است، ادامه داد: با وجود اینکه از دیدگاه قرآن کریم، فرد مومن کسی است که به خدا و رسول او ایمان بیاورد اما این کافی نیست چرا که ابلیس نیز تا این حد از ایمان را در زبان و قلب خود داشت و به همین دلیل نیز زمانی که از درگاه باری تعالی رانده شد خطاب به خداوند گفت که "خداوندا تا روز قیامت به من فرصت بده" بنابراین او هم به روز قیامت ایمان داشت و هم می‌دانست که همه امور با خواست و اراده خداوند صورت می‌گیرد اما آنچه معیار واقعی ایمان هر انسانی را نشان می‌دهد و به عبارتی "ایمان سنج" او شناخته می‌شود میزان فداکاری او از جان و مال خویش است.
 
طباطبایی نژاد با تاکید بر اینکه روحانیون لباس خود را تنها برای هدایت مردم به تن کرده‌اند، خاطرنشان کرد: امام صادق (ع)در حدیثی علمای شیعه را نگهبان مرزهای فکری و عقیدتی مسلمانان خطاب کرده است چرا که شیطان عزم خود را برای هدف قرار دادن عقاید مسلمان ضعیف‌تر جزم کرده است، با این حال تاریخ جهان شیعه نشان می‌دهد که حضور دائمی روحانیون دلسوز و آگاه و نگهبان، میزان کج روی‌ها در این مذهب را به شدت کاهش داده است به طوری که به عنوان مثال در میان شیعیان کسی قائل به تجسم خداوند نیست.
 
وی درباره مصادیق کج‌روی در اسلام اظهار کرد: در طول تاریخ اسلام برخی از روی شرک و کفر قائل به تجسم خداوند شدند و برخی دیگر اعمال و رفتار انسان را آمیخته با جبر دانستند و به همین دلیل نیز عملا منکر ثواب و عقاب جهان آخرت و وجود دنیایی پس از مرگ شدند و یا خداوند را به تفویض اختیار به انسان متهم کردند در حالی که همه این موارد جزء کج‌روی در اسلام محسوب می‌شود.
 
رییس کنگره شهدای طلاب و روحانی استان اصفهان به امنیت حاصل از انقلاب ایران در میان سایر انقلاب‌های جهانی اشاره کرد و گفت: روحانی شهید ایرانی در زمان خدمت خود در جبهه‌های حق علیه باطل نه تنها نقش روشنگری خود را به خوبی ایفا کرده بلکه در جذب نیروهای جوان به جبهه‌ها نیز نقش مهمی را ایفا کرده است. حضور آحاد جامعه در جبهه‌ها و نبرد با دشمن بعثی به رهبری امام خمینی (ره) باعث شد که دشمنان غربی و شرقی ایران اسلامی برای همیشه فکر تجاوز و حمله به خاک ایران را از سر بیرون کنند.
 
طباطبایی نژاد، شیوع مواد مخدر در بین ایرانیان را خطرناک‌تر از خطر داعش توصیف کرد و ادامه داد : امروز دختران و زنان زیادی برای تامین هزینه مواد مخدر خود دست به خودفروشی می‌زنند و چه بسیار مردان معتادی که برای به دست آوردن یک وعده مواد مخدر خود زنان و دختران خود را در معرض شیادان و فرصت طلبان قرار می‌دهند آمار مربوط به این پدیده ها در ایران و اصفهان تکان دهنده است.
 
وی با سیاسی خواندن آلودگی ایرانیان به مواد مخدر تصریح کرد: امروز هر زن معتاد به هرویین توانایی معتاد کردن 12 نفر دیگر را دارد و بر اساس اطلاعات پلیس ناجا بیشتر دله دزدی‌ها برای تامین مواد مخدر صورت می گیرد، بنابراین لازم است در مجالس، محافل و تکایا درباره خطرات این عامل شوم که زندگی ایرانیان را تهدید می کند سخنرانی شود و روحانیون به صورت جدی وارد عرصه روشنگری شوند.
 
منبع: ایسنا
کد خبر:207858 -
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۹۳ ، ۲۱:۲۳