باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

بررسی و تحلیل مسائل اجتماعی ، فرهنگی ، اخلاقی ، سیاسی و اخبار روز و تطبیق اتفاقات روز با واقعیات مذهبی ، اطلاع رسانی و مطالب علمی تاریخی هنری و ...

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۶ مرداد ۹۴، ۰۱:۳۲ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت
پیوندهای روزانه
پیوندها
به گزارش خبرگزاری فارس، شرکت یاهو از  سپتامبر سال 2013 میلادی برای کاربران ایرانی که قصد ساختن حساب کاربری در سایت یاهو را داشتند، با برداشتن کد تلفن ایران و عدم امکان رجیستری، محدودیت ایجاد کرده بود. - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930626000331#sthash.zSI4TYY1.dpuf
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم


شرکت یاهو از  سپتامبر سال 2013 میلادی برای کاربران ایرانی که قصد ساختن حساب کاربری در سایت یاهو را داشتند، با برداشتن کد تلفن ایران و عدم امکان رجیستری، محدودیت ایجاد کرده بود ،اما اخیرا با لغو این محدودیت، امکان ساخت حساب کاربری در یاهو برای کاربران ایرانی با کد کشورمان فراهم شده است. "لینک خبر"

اما اخیرا با لغو این محدودیت، امکان ساخت حساب کاربری در یاهو برای کاربران ایرانی با کد کشورمان فراهم شده است. - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930626000331#sthash.zSI4TYY1.dpuf


این رویکرد جدید یاهو را هم می توان نتیجه تلاش ملت ایران برای خودکفایی در همه عرصه ها همچنین فرهنگ مقاومت در فضای سایبری دانست.

لوگوی جدید یاهو/عکس

انقلاب ما ثمره شهد شیرین مقاومت دلیرانه و عقلانی بر روی منطق محکم و ایمان انقلابی است و همین مقاومت مردانه است که تاکنون تمامی درهای بسته را به عنایت الهی بروی ملت گشوده و البته هرگاه و در هر دوره مقاومت مسئولین کاسته می شود هجم فشار دشمنان بیشتر شده و موفقیت های ملت هم کاسته شده است.

در جنگ تحمیلی تسلیم شدن احتمالی ،مقابل صدام ملعون همانا افول انقلاب و صرف نظر از اصول انقلاب و تحقیر ملت شریف و پایمال شدن خون شهدا را در پی داشت.

در طول 35 سال گذشته دشمن روباه صفت از یک سو دم از مذاکره با ایران را می زند و از سوی دیگر در کمین کوچکترین سستی از مسئولین برای این مذاکرات است تا با تمام قوا ریشه ها و خواستگاههای مقاومت انقلاب را هدف گیرد.

بحث غنی سازی 20 درصد خودکفایی بنزین و گندم و بسیاری دیگر در دوره های گذشته بارها انقلاب را از خطر وابستگی محض و تسلط دشمنان بر این کشور حفظ نمود و تمام اینها نبود جز به برکت رهبری استوار و مقتدر و ملت بصیر و زمان شناس و مقاوم.

معمار کبیر انقلاب آنقدر بر سر مساله عزت انقلاب و عدم وابستگی به غرب حساس بودند که بطور مداوم بر خودکفایی و بی نیازی از کشورهای سلطه تاکید داشتند.

ملت مظلوم لبنان و فلسطین از زمانی که بافرهنگ مقاومت آشنا شدند بتدریج هر روز قوی تر عزتمندتر و در مقابل دشمن صهیونیستی در سراشیبی سقوط و ضعف قرار گرفت درسهای مقاومت جنگ 33 روزه 22 روزه 8 روزه و 51 روزه که همگی با پیروزی شرافتمندانه حزب الله و مقاومت فلسطین همراه شد حقیقتی غیر قابل انکار است پیروزی مردم مظلوم آمرلی در عراق و الزهرا در سوریه که ماهها و یا سالها در محاصره ظالمانه تروریست ها بودند گواه دیگری است بر این حقیقت.

در صدر اسلام نیز اگر مقاومت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و مسلمانان نبود هرگز اسلام از مرزهای مدینه خارج نمی گشت و اگر نبود مقاومت امیرالمومنین علیه السلام و شیعیان ،بسیاری از حقایق ناب اسلام و فرمایشات رسول خدا در پس حدیث سوزان خلیفه غاصب نابود و محو می گشت.

 وقتی یاهو می بیند که قطع سرویسش و تحریم ایمیل یاهو برای ایران ،هیچ اهمیت خاص و حیاتی برای ایرانیان ندارد و ایرانیان با عزت و بی نیازی با تاسیس شرکت های سرویس ایمیل ، ایمیل ایرانی، مثل چاپار ، mail.post.ir ، mail.iran.ir ، و غیره را راه اندازی نمودند و از آنها بی نیاز

شده اند دچار انفعال شده و می فهمد که با این جسارت، فقط خودش را ضایع کرده و از غافله عقب مانده ؛ هر چند مسئولین ذیربط نیز باید اشکالات این سیستمها را برطرف نموده و با بروزرسانی مداوم آنچه درخور این ملت شریف است را فرهم نمایند و البته همین فضای نسبی هم جای سپاس دارد .
پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند:

استغنوا عن الناس ولو بشوص السواک اى بغسالته او ما ینتف عندالسواک

یعنى : خویشتن را از غیر خدا مستغنى و بى نیاز دارید ولو به مقدار رطوبتى که در مسواک

مى ماند و یا بقدر تارى که از آن جدا مى گردد.


و این بی نیازی جستن نیازمند فرهنگ مقاومت منطقی است که قرآن کریم آنرا به شکلی اساسی در جای جای قرآن کریم موکد می فرماید

در آیه 30 سوره فصلت خداوند متعال به یکتاپرستان پایدار بر توحید بشارت به بهشتی می دهد که در روز واپسین استقامت ورزان در مسیر حق از نعمت های آن بهره مند خواهند شد. «ان الذین قالو ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکه الا تخافوا و لاتحزنوا و ابشرو بالجنه التی کنتم توعدون»:


در همه عرصه های شخصی و اجتماعی اگر در مقابل ناهنجارهای آزاردهنده و سستی های عقب نگاه دارنده مقاومت کنیم ثمره شیرین عزت و پیروزی را خواهیم چشید و صد البته مقاومت به معنای نفی تعامل دوسویه و عزتمندانه نیست بلکه بمعنای تعامل یک سویه و تحمیل استثمارگرایانه به طرف مقابل است .

مقاومت در راه مبارزه با نفس مقاومت، در تحصیل علم و مقاومت در راه کسب مال حلال و تجارت مشروع مقاومت در راه حفظ ایمان خود و خانواده و اجتماع و مقاومت در راه حفظ و احیای ارزشهای اعتقادی و مذهبی کشور؛

مقاومت به معنای جنگ سخت نیست بلکه به معنای جنگ اراده هاست که هر که با ایمان تر و با هویت تر باشد همیشه پیروز است . مقاومت یعنی ما بر حرف و منطق حق خود استوار و پایدار خواهیم ماند و تسلیم بی منطقی طرف مقابل نمی شویم البته مقاومت در گرو تدبیر انقلابی و منطقی است و هر رفتاری که صرفا سلیقه ای و بدور از واقع گرایی باشد را شامل نمی شود چرا که مقاومت در غیر حق نه تنها ارزشمند نیست بلکه نمایانگر خودخواهی و تبعیت نفس است ؛برخی افراد لجوج و خود محور که انعطاف پذیرش منطق حق طرف مقابل را ندارند اسم کار خود را مردانگی می گذارند و به آن می بالند که این رفتار جز خسران و تباهی ثمری ندارد.

مثلا در ضرب المثل ها شنیده اید که : مرغ یک پا دارد یا حرف مرد یکی است که همه اینها کنایه از لجاجت و تعصب بی منطق است هر کس از این افراد خود را محق می دانند و بسیاری از ما هم ممکن است گرفتار این نوع تفسیر کج از اراده یا استقامت و مردانگی توهمی باشیم.

اما مقاومتی که اسلام بدان تاکید می فرماید و انقلاب اسلامی و رهبر و معظم و صالحان انقلاب بر آن همت می گمارند چیزی نیست جز استحکام در منطق حق و پایمردی در  دستاوردهای انقلاب و ارزشهای اسلامی، دفاع از مظلم تسلیم ظالم نگشتن و مقاومت و تحمل برای رسیدن به قله ها ؛

صبر و تحملی که ممکن است در چند قدم آخر آن ، انسان تحت وسوسه های شیطانی و دنیا طلبی دست از مقاومت بردارد ولی کمی دوراندیشی و حوصله و  تقویت ایمان ، توکل بخدا ثابت می کند که همان چند قدم آخر سرشت و ایمان انسانها را عیان و آشکار می کند و اتفاقا در هنگامه فتح قله انسان به عیان درمی یابد که تسلیم شدن بسیار رنج آورتر از صعود می بود چون دانش آموزی که با مقاومت در مقابل خواب آلودگی تنبای و سستی امتحانات آخر ترم را با موفقیت طی می کند و هنگام دریافت نتیجه از این استقامت و صبر در راه تحصیل برخود می بالد.

سختی واقعی مقاومت، همانا سختی مقابله با نفس و پیروزی اراده بر دنیا طلبی و دنیا طلبان است و الا مقاومت در اکثر موارد با کمترین رنج و سختی ظاهری در عمل همراه است .

و درک این نتیجه شگرف برای اهل مقاومت حقیقتی است غیر قابل انکار که :  خسارت و سختی مقاومت بسیار کمتر از اسارت و تن به ذلت دادن تسلیم است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۲۶

نظرات  (۱)

به وبلاگ ما سری بزنید ما همیشه به روزیم

                              ورود به وبلاگ

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی