باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

بررسی و تحلیل مسائل اجتماعی ، فرهنگی ، اخلاقی ، سیاسی و اخبار روز و تطبیق اتفاقات روز با واقعیات مذهبی ، اطلاع رسانی و مطالب علمی تاریخی هنری و ...

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۶ مرداد ۹۴، ۰۱:۳۲ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت
پیوندهای روزانه
پیوندها

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

الله اکبر از این همه سبوعیت

الله  اکبر از این همه سنگدلی 


 وای بابا و مامانم را کشتند

Wow Dad and mom killed

اینجا غزه است

 سرزمینی مظلوم در چنگال اژدهای دو سر

اینجا فلسطین است

 سرزمین مظلومیت سرزمین اشغال شده




Here is Gaza
  Oppressed country
The two-headed dragon claws
Palestinian Here
  Land innocence
  Occupied land
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۳ ، ۰۷:۴۲

بسم الله الرحمن الرحمن الرحیم انا انزلناه فی لیله القدر


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۳ ، ۰۲:۴۸


تاریخچه استفاده از مهر و بررسی شبهات

 

 از اهل سنت و شیعه روایات فراوانی داریم که پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ برای سجده، پیشانی را بر خاک می‌گذاشتند،(عرفانیان یزدی خراسانی، غلام‌رضا، الوضوء و السجود فی الکتاب و السنة، قم، حوزه علمیه، اول،1372 ش،ص 57 ) و می‌فرمودند؛ خداوند به من چند چیز عطا فرمودند که به انبیاء گذشته نداده بودند؛ از جملة آنها، خداوند زمین را برای من سجده‌گاه و پاک کننده قرار داده است، پس هر فردی از امت من در هر کجا باشند، وقت نماز که شد، همان جا به نماز بایستد) عطائی اصفهانی، م . ع، مهر نماز، اختراع شیعه یا انکار اهل سنت، قم، انتشارات حضرت عباس ـ سلام الله علیها ـ ، دوم، 1382، ص 25).

                     

                                                                                                          

به تبعیت از پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ مسلمانان نیز بر خاک سجده می‌کردند، برای نمونه، حدیث از اهل سنت است که رفتار دائمی خلیفه اول ابوبکر این بود که بر زمین نماز می‌خواند، اگر بر روی فرش می‌ایستاد، پیشانی را بر خاک می‌گذاشت.( الهندی، علامه علاء الدین المتقی بن حسام الدین، کنز العمال فی سنن الاقوال و الافعال، بیروت، مؤسسة الرساله، سال 1409 ق، ج 8، ص 128 (، خلیفة دوم، عمر، سجده را به معنای گذاشتن پیشانی و صورت بر روی زمین تعبیر می‌کرد و بر روی زمین سجده می‌نمود) عطائی اصفهانی، ص 52 (. خلیفة سوم، عثمان، بر روی زمین سجده می‌کرد. (همان، ص55(. ابن مسعود، نماز نخواند مگر بر روی زمین.( عرفانیان، ص 57.)
روایات در این زمینه در کتاب های معتبر اهل سنت آن قدر زیاد است که عبد الوهاب شافعی می‌گوید: من درکتابهای معتبر اهل سنت (صحاح، مسانید، سنن) یک روایت قابل استناد که صریحاً جواز سجده را بر روی فرش و لباس داشته باشد نیافته‌‌ام، بلکه عدم جواز بر اینها را یافته‌ام. (همان، ص 46.)

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۳ ، ۰۹:۳۷
آیا داعش به خدا و رسول خدا و قرآن کریم اعتقاد دارد؟

 

شاید در قرآن کریم بیشترین آیات مربوط به یهود و همینطور نافرمانی های آنها و اذیت رسول خدا صلی الله عیه و آله و سلم باشد جالب است که جنگهای زیادی در زمان حیات پیامبر اسلام با یهود پیمان شکن انجام شد که معروفترین آنها خیبر است


و اما داعش؛
این تکفیریهای جنایتکار نه تنها به تحریف اسلام مشغولند بلکه بی سوادترین مسلمانان از این احمقهای جانی با سواد ترند 
تکفیریهای لامذهب منافق صهیونسیستی چرا پاسخ نمی دهند که آیا صهیونیستها را کافر میدانند یا خیر؟


آیا کفار صهیونیست که به اعتقاد علمای منصف یهود اصلا ربطی به یهودیت ندارند؛ به قرآن پیامبر خدا و احادیث آن حضرت معتقدند یا خیر؟
 یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ قَاتِلُواْ الَّذِینَ یَلُونَکُم مِّنَ الْکُفَّارِ وَلِیَجِدُواْ فِیکُمْ غِلْظَةً وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ مَعَ الْمُتَّقِینَ
بارها در قرآن کریم قاتلوا با قید فی سبیل الله  ذکر شده
وَقَاتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ سَمِیعٌ عَلِیمٌ 
آیا کشتار شیعیان مظلوم که بسیاری از آنها از اولاد رسول خدا هستند فی سبیل الله است؟

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۳ ، ۱۹:۱۵

بسم الله الرحمن الرحیم


  رمضان دستم را بگیر 


حال و هوای بهار قرآن یعنی رمضان فرصتی استی است طلایی برای ترک تمامی عادات زشتی که گاه سالهاست انسان را بخود گرفتار نموده رفتاری که انسان فرصتی برای بازاندیشی و تامل برای ترک و اصلاح آن نمی یابد.


رمضان فرصتی برای تولدی دوباره


اما رمضان فرصتی طلایی و هدیه ای الهی برای ما مبتلایان به نفسانیات و شهوات حیوانی است که بقدری گرفتار روزمرگی و خودخواهی ها ، دگرخواهی های بی ارزش و غفلتها شده ایم که هرگز نخواسته ایم بیاندیشیم که:

آیا فرصتی برای خوب شدن و خدایی شدن هم هست؟


آری رمضان با نوای ربنا و ترنم دل انگیر اللهم انی اسئلک من بهائک و دعای مجیر و رب شهر رمضان خود قلبهای رنگار گرفته ما را می لرزاند و خاطرات شیرین دوران پاکی و صفای کودکی را در کنار سفره های افطار و سحر و در کنار صفای دیدار مادر بزرگها و پدر بزرگهای سفر کرده زنده می کند

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۹۳ ، ۱۹:۳۵