باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

بررسی و تحلیل مسائل اجتماعی ، فرهنگی ، اخلاقی ، سیاسی و اخبار روز و تطبیق اتفاقات روز با واقعیات مذهبی ، اطلاع رسانی و مطالب علمی تاریخی هنری و ...

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۶ مرداد ۹۴، ۰۱:۳۲ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت
پیوندهای روزانه
پیوندها
حاج علی اصغر فرهنگ دوست ملقب به بابا قندی در  روز چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ و ۱۷محرم ۱۴۳۸ قمری ساعت حدود 8 و نیم صبح و در بیمارستان ولایت قزوین بر اثر ایست قلبی برحمت خدا واصل شد.


بابا قندی


بابا قندی شیخ الطایفه شخصیتی بود که حتی در سن 93 یا 94 سالگی هم بسیار سلامت و از حافظه و حواس  بسیار قوی واستثنایی برخوردار بود. بابا قندی که خودش این نام را برای نوه هایش انتخاب کرده بود بسیار رشید قدبلند و دارای روحیه بسیار مشتی گری و پهلوانی و زورخانه ای و پیرو مولا علی علیه السلام بود که تا آخرین لحظات عمر ذکر یا علی یا علی از زبانش نمی افتاد.

شخصیتی که حتی در آخرین سالهای عمر میل باستانی و روحیه ورزشکاری را کنار نگذاشت و معمولا کنار دستش کتابی برای مطالعه داشت.

انسان خوش ذوق و اهل شعر و ادب و مطالعه و پر اراده که با سلامت و انرژی مثال زدنی حتی تا چند سال قبل از رحلت رانندگی هم می نمود!


بابا قندی و یادگار تاریخ قزوین


بابا قندی بسیار با روحیه دارای اراده قوی و مردانه ای بود؛ بطوریکه در هیچ شرایطی از کسی حتی برای بلند شدن کمک نمی خواست و کسالت او در بیمارستان فقط حدود دوسه روز بیشتر نیانجامید.

وی تا آخرین روزهای عمرش دقیق و بسیار منضبط سحرخیز و اهل نماز اول وقت بود.

بابا قندی را می توان خاطره یک قرن  شهر قزوین و فردی دانشمند و فرهیخته محسوب کرد.
وی که به کتابفروشی و صحافی در بازار قزوین اشتغال داشت کتابخانه ای عظیم و گرانمایه در طی سالیان طولانی تهیه نمود و خود تقریبا تا آخرین ایام عمر اهل مطالعه و تفکر بود. ایشان به شهرتهایی همچون صحاف و علمی نیز اشتهار داشت.


بابا قندی قزوینی


بابا قندی اهل خیر و یادگاری های بسیار بود از ایشان مدرسه بزرگی بنام خودش در کوچه درودی قزوین واقع در بوعلی غربی شهرستان قزوین و آثار فراوانی از گنجینه علمی و فرهنگی بجای مانده است.


با فاتحه و صلواتی از این مرد فرهنگ و تاریخ تجلیل کنیم

روحش همیشه شاد و یادش گرامی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۰۱

نظرات  (۱)

نه تنها نوه ها که خیلی از بچه ها هم بهش میگفتن بابا قندی.😞 رفت با لبخندی به لب به شیرینی قند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی