باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

بررسی و تحلیل مسائل اجتماعی ، فرهنگی ، اخلاقی ، سیاسی و اخبار روز و تطبیق اتفاقات روز با واقعیات مذهبی ، اطلاع رسانی و مطالب علمی تاریخی هنری و ...

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۶ مرداد ۹۴، ۰۱:۳۲ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت
پیوندهای روزانه
پیوندها
هیلاری کلینتون:
وزیرخارجه سابق آمریکا در کتاب خود با عنوان "گزینه‌های دشوار" سخنان غافلگیر کننده‌ای را مطرح ساخته و اذعان کرده است که داعش در واقع ساخته دست آمریکا با هدف تقسیم خاورمیانه است.


به گزارش «شیعه نیوز»، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا در کتاب خاطرات خود که اخیرا در آمریکا چاپ شد، نوشته است: ما وارد جنگ عراق،‌ لیبی و سوریه شدیم و همه چیز بر وفق مراد و بسیار خوب بود اما ناگهان انقلاب مصر در 30 ژوئن رخ داد و همه چیز ظرف 72 ساعت تغییر کرد.

وی در ادامه آورده است: من به 112 کشور جهان سفر کرده بودم و با برخی از دوستان این توافق حاصل شد تا به محض اعلام تاسیس داعش این گروه به رسمیت شناخته شود اما ناگهان همه چیز فروپاشید. توافق شده بود تا دولت اسلامی(داعش) در روز
 5 / 7 / 2013 - یعنی
جمعه، ۱۴ تیر ۱۳۹۲- اعلام شود و ما منتظر اعلام تاسیس آن بودیم تا ما و اروپا هرچه سریعتر آن را به رسمیت بشناسیم.






این مقام سابق آمریکا خاطرنشان کرده است: همه چیز در مقابل ما بدون هشدار قبلی فرو ریخت. اقدام هولناکی رخ داد. ما به توسل به زور فکر کردیم اما ارتش مصر، سوریه‌ یا لیبی نیست؛ ارتش مصر بسیار قدرتمند است و مردم مصر هیچگاه ارتش خود را تنها نمی‌گذارند. زمانی که ما با ناوهای آمریکایی به سمت اسکندریه رفتیم از سوی گروهی از زیردریایی‌های بسیار جدید با نام "گرگ‌های دریا" زیر نظر گرفته شدیم، این زیردریایی‌ها به جدیدترین سلاح‌ها و تجهیزات رهگیری مجهز بودند. زمانی که تلاش کردیم به دریای سرخ نزدیک شویم با جنگنده‌های قدیمی میگ 21 روسیه غافلگیرشدیم اما مساله عجیب‌تر این بود که رادارهای نتوانستند بفهمند این جنگنده‌ها از کجا آمدند و به کجا رفتند.

کلینتون در ادامه نوشته است: ما ترجیح دادیم برگردیم. حمایت و پشتیبانی مردم مصر از ارتش بیشتر شده بود. چین و روسیه نیز مخالفت خود را با این اوضاع اعلام کردند و ناوها بازگردانده شدند؛ هنوز هم نمی‌دانیم که چگونه با مصر و ارتشش تعامل و برخورد داشته باشیم. اگر علیه مصر متوسل به قدرت می‌شدیم شکست می‌خوردیم و اگر مصر را رها می‌کردیم چیز مهمی را از دست می‌دادیم. مصر قلب جهان عرب و جهان اسلام است و ما تلاش داشتیم تا از طریق اخوان المسلمین و از طریق داعش این کشور را تحت کنترل درآورده و آن را تقسیم کنیم و پس از آن به کشورهای حوزه خلیج فارس برویم. کویت اولین کشوری بود که از طریق دوستان ما در آنجا آماده بود و سپس عربستان و بعد از آن امارات و بحرین و عمان مد نظر ما بودند و پس از آن منطقه عربی کاملا تقسیم می‌شد و به صورت کامل آن را تحت کنترل در می‌آوردیم. ما منابع نفت و گذرگاه‌های آبی را تحت تصرف خود درمی‌آوردیم. اگر برخی از اختلافات میان آن‌ها وجود داشت اوضاع تغییر می‌کرد.

همچنین به گزارش شیعه آنلاین، یک پایگاه خبری عرب زبان فاش کرد که «أبوبکر البغدادی» سرکرده گروهک تروریستی - تکفیری «دولت اسرائیلی عراق و شام» موسوم به "داعش" که خود را خلیفه مسلمانان معرفی کرده، با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تماس تلفنی برقرار کرده است.

این پایگاه خبری عربی مدعی شد که "نتانیاهو" از "البغدادی" درخواست کرده که تا
می تواند اوضاع منطقه را بیشتر آشفته کند. وی همچنین از خلیفه خودخوانده درخواست کرده که مرزهای سوریه و لبنان را به جهنمی برای ارتش این دو کشور تبدیل کند.

در ادامه این خبر آمده: "البغدادی" از حمله ارتش عراق به این گروهک تروریستی احساس خطر کرده، لذا "اسرائیل" به گروهک تکفیری "داعش" اجازه داده که از عراق عقب نشینی کنند.

این در حالیست که نیروهای ارتش عراق، اعم از نیروی زمینی و نیروی هوایی این کشور همراه با نیروهای پیشمرگ کردستان همدست شده اند و قرار است تا ساعاتی دیگر آزادی شهر موصل، پایگاه اصلی این گروهک تروریستی را اعلام کنند.

شیعه نیوز
شیعه آنلاین
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۱۶

نظرات  (۲)

وب بسیار جالبی دارین. خوشحال میشم به منم سر بزنین
www.pc93.ir
پاسخ:
لطف دارید
حتما
من قبلا هم بهتون سر زده بودم مطالبتون خیلی عالیه




ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی