باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

بررسی و تحلیل مسائل اجتماعی ، فرهنگی ، اخلاقی ، سیاسی و اخبار روز و تطبیق اتفاقات روز با واقعیات مذهبی ، اطلاع رسانی و مطالب علمی تاریخی هنری و ...

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۶ مرداد ۹۴، ۰۱:۳۲ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت
پیوندهای روزانه
پیوندها

۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم


هر چند اغلب جهان اسلام و برادران اهل سنت طالب حق و عدالت و برادری هستند اما معدود جاهلان مزدور در میان برخی مسلمین همچون فضله ای که در میان طعامی پاکیزه موجب آلودگی کل مجموعه می شود در حال تباهی جهان اسلام هستند این افراد مزد بگیر و نفوذی صهیونیست که متاسفانه عده ای از اهل سنت را فریب داده اند در حال نشر تفکرات قوم گرایانه طایفه گری نژاد پرستی عرب پرستی قریش پرستی صحابه پرستی و کنار گذاشتن تمام نشانه های اسلامی حتی آثار رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم هستند و در حال رسوخ افکار صددرصد مخالف اسلام و توحش بسیار بدتر از طاغوت جاهلیت قبل از اسلام و مغول در جهت تنفر جهانی از اسلام هستند .

در واقع از خواب بیدار کردن برخی از خائنان اهل سنت و پاسخگویی به ایرادها و بهانه های بچه گانه و بنی اسرائیلی آنها، از قدرت بشری خارج است هر چند بسیاری از برادران اهل سنت موافق خیانتکاران نیستند ولی چون بسیاری از آنها با این خیانتکاران مخالفت نمی کنند خائنان میدان تاخت و تاز را آماده می بینند.

اتفاقاتی مانند سقوط موصل و الانبار در عراق فی الواقع شکست بسیاری از انقلابهای مردمی را تداعی می کند که اگر شکست نمی خوردند امروز عراق و جهان اسلام در اوج شکوفایی و قدرت اسلامی بودند.

خیانتی که سرچشمه آن نفوذ شیاطین متظاهر به اسلام در جوامع اسلامی و نفوذ اندیشه های تفرقه افکن و مخرب و همراه کردن افراد بی اطلاع و غافل و ایجاد موج کاذب علیه اتحاد اسلامی و حمله به نمادهای اتحاد اسلامی و سرنگونی تمدن اسلامی در مقابل تمدن صلیبی و صهیونیزم بین الملل است این خائنان سرسپرده با بازی با اعتقادات اسلامی و بافتن تفکرات کج و شرم آور ضد قرآن و پیامبر و خرج پولهای باد آورده جاهلان را همراه خود کرده و دنیای اسلام را به تفرقه و تشت می کشند و راه دشمن را برای تضعیف و توقف و عقبگرد جهان اسلام هموار ساخته و زمینه استعمار اقتصادی و سیاسی بر مقدرات مسلمین و اقتصاد و معادن عظیم جهان اسلام را فراهم می کنند.

فقط کافی است به این نکته فکر کنید کنید که نتیجه تفکرات خصمانه و شیطانی داعش القاعده طالبان و وهابیت و بهائیت برای جهان اسلام چه بوده و چه خواهد بود ؟

آیا غیر از تفرقه و تسلیم مقابل غرب و ساخت و پاخت پنهانی با صهیونیزم و امریکا چیز دیگری به ارمغان آورده اند؟

مردم عراق بدانند اگر فقط به دستوران قطعی قرآن عمل کنند پیروزی در انتظار آنهاست.

اولا هیچ نژاد و قومی چه عرب و چه عجم و چه ترکمن و کرد و ... بر دیگری برتر نیست و اینقدر تحت تاثیر نژاد پرستان عربی قرار نگیرند و اینقدر عرب عرب نکنند خصوصا با برادران ایرانی خود لجبازی نکنند ان اکرمکم عندالله اتقاکم

دوما طبق فرمایش قرآن نباید به دشمنان اسلام مانند امریکا و غرب و مزدوران آنها در منطقه اعتماد کنند بلکه باید به برادران صادق الوعد و صادق القول و صادق العمل خود در محور مقاومت و ایران اسلامی که دلسوز جهان اسلامند اعتماد کنند و نباید با دست خود امریکا و صهیونیست را بر امور اهل سنت و شیعه مسلط کنند امریکا و غرب هیچگاه دوست اهل سنت نیستند بلکه از سنی برای تضعیف شیعه و سپس ضعف جهان اسلام و در نتیجه استعمار معادن کشورهای اسلامی استفاده 

می کنند.

به برادران شیعه خود اعتماد کنید شیعیان هیچگاه در طول تاریخ خیانتکار نبوده اند و اکنون هم نیستند پس با برادران شیعه خود متحد باشید تا فتنه داعش و منافقان را خنثی کنید و از این فلاکت تروریستی دشمنان خلاص شوید.

گول شبکه های ماهواره ای مبنی بر دخالت ایران را نخورید مگر در قرآن نخوانیده اید که خبر فاسق را باور نکنید؟

مگر مسلمان نیستید که هستید ، پس بدانید که باید بدانید بلا شک شبکه های حامی غرب و ارتجاع عرب در واقع تماما حامیان صهیونیستند و فاسقند اگر دل به آنها دهید در واقع به قرآن پشت کرده اید.

ان جائکم فاسق بنبإ ... 

ایران دنبال تسلط بر عراق یا جای دیگر نیست بلکه هدف ایران اتحاد اسلامی و یاری مظلومین در هر کجای دنیاست چه سنی چه شیعه و حتی مظلومان مسیحی و یهودی در امریکای لاتین .

پس به برادران ایرانی خود خیانت نکنید چرا که ایرانی ها با وجود زخمی که در جنگ از صدام و اهل سنت آن خورده اند باز هم بزرگوارانه برای یاری شما آستین بالا زده اند و خود فدای آزادی ملت شما کرده اند.

بسیار دردناک است که برخی مسلمانان اهل سنت در کشورهای اسلامی حاضرند با دشمنان قسم خورده اسلام مانند امریکا و اروپا و صهیونیست ها هم پیمان شوند ولی با برادران ایرانی و شیعه که خالصانه برای آنها دلسوزی می کنند متحد نشوند این جمود فکری و این نفرت شیطانی از شیعیان از کجا آب می خورد آیا اندیشیده اند چرا امریکا از این تفکر حمایت می کند؟

آیا اندیشیده اید که تمام تهمتهایی که دشمنان اسلام و وهابیت صهیونیستی به شیعه می زنند دروغی کثیف و غیر واقعی برای منافع استعماری و شیطانی آنهاست؟

 آیا نمی خواهید حتی ذره ای درباره این تهمتها تحقیق کنید تا حقایق را بدانید؟

برادران اهل سنت اگر امروز بیدار نشوید فردایی وجود ندارد و شما در قطره قطره خون شیعیان و اهل تسنن مظلومی که در سوریه عراق پاکستان یمن بحرین عربستان و ... ریخته می شود سهیم هستید.

فاعتبروا یا اولی الابصار



۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۱:۰۵

جشن دوسالگی دکتر سلام ، مباحث مذاکرات هسته ای و تحریم ها ، تایید هلوکاست توسط هاشمی ، حضور جهانگیری در همایش کارگزاران و سخن از انتخابات و حضور ابتکار در تجمع شیراز و ... در:

طنز دکتر سلام قسمت 74



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۳:۳۶

یادداشت روز کیهان
فکت‌شیت افراطی‌گری‌!

حسین شریعتمداری در سرمقاله امروز کیهان نوشت:آن روزها، اصرار مدعیان اصلاحات به ائتلاف با طالبان و همراهی با صدام به حساب کم‌دانی و کج‌فهمی آنها نوشته می‌شد ولی بعداز فتنه آمریکایی اسرائیلی 88 که پرده تزویر و نفاق از چهره این جریان آلوده کنار رفت، معلوم شد که چه توطئه زشت و پلشتی در سر داشتند.

خبرگزاری فارس: فکت‌شیت افراطی‌گری‌!

به گزارش خبرگزاری فارس، حسین شریعتمداری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت:


1- این لطیفه - که بعید نیست واقعیت هم داشته باشد - در میان زندانیان سیاسی رژیم شاه،  دهان به دهان نقل می‌شد. ماجرا درباره شعبان جعفری - معروف به شعبون بی‌مخ - بود. یکی از اوباش مزدور که در جریان  کودتای 28 مرداد، اراذل چاقوکش و چماقدار را در حمایت از رژیم طاغوت به خیابان‌ها آورده بود و از آن پس لقب «تاج‌بخش»! گرفته و با ثناگویی و کاسه‌لیسی دربار شاهنشاهی به آلاف و اولوف رسیده بود. می‌گفتند روزی شعبان بی‌مخ وارد ساواک شده و دیده بود ساواکی‌ها یک جوان دانشجو را زیر مشت و لگد گرفته و به قصد کشت کتک می‌زنند. پرسیده بود؛ جرمش چیست؟ و ساواکی‌ها گفته بودند؛ شما خودتان از او بپرسید و جوان دانشجو گفته بود؛ شعبون خان! من هیچ جرم و گناهی مرتکب نشده‌ام. فقط درباره جنایت‌های یک آدم فاسد اعلامیه پخش کرده‌ام. شعبون بی‌مخ به ساواکی‌ها می‌گوید؛ خب! این بنده خدا که کار بدی نکرده و بعد رو به جوان می‌کند و می‌پرسد؛ حالا این جنایتکار فاسد کیست؟ و جوان دانشجو می‌گوید؛ او کسی است که در جنایت روی چنگیزخان مغول را سفید کرده، هر صدای مخالفی را در گلو خفه می‌کند. به جان و مال و ناموس هیچکس رحم نمی‌کند، برای آمریکا و اسرائیل نوکری می‌کند، آدمکش و خونریز است و... ناگهان شعبون بی‌مخ از کوره در می‌رود و به ساواکی‌ها می‌گوید؛ بزنید لت و پارش کنید، اعلیحضرت خودمان را می‌گوید!....


2- جریان آلوده‌ای که فهرست طولانی و سیاهی از آشوب‌آفرینی، فساد اقتصادی، خیانت به مردم، دروغگویی و فتنه‌انگیزی تا مرز وطن‌فروشی و... را در کارنامه سیاسی خود دارد، این روزها برای پنهان کردن هویت واقعی خود- که پنهان شدنی نیست- به شگرد «نعل وارونه» روی آورده است و با بهره‌گیری از رسانه‌های زنجیره‌ای و برخورداری از حمایت رسانه‌ای دشمنان بیرونی اصرار دارد که نیروهای مردمی وفادار به اسلام  و انقلاب را «افراطی»! معرفی کند! دقیقا مانند منافقین در سال‌های اولیه انقلاب که توده‌های پاکباخته و انقلابی را «مرتجع» می‌نامیدند! و نهایتا کار را به جایی رساندند که حضرت امام(ره) خطاب به آنان فرمودند؛ «اگر ارتجاع این است که شما می‌گوئید، خدا هم مرتجع است» بعدها البته، منافقین که عرصه را تنگ می‌دیدند، دست از پرده‌پوشی کشیدند و آشکارا به دامن دشمنان تابلودار مردم و نظام خزیدند و در اقدامی مشمئزکننده و نفرت‌انگیز به ابواب جمعی ارتش صدام تبدیل شدند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۳:۰۹


اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

چرا سکوت و کم اعتنایی در مقابل حوادث یمن خلاف تعالیم اسلامی است؟


شاید برخی مسئولین گمان می کنند مردم و نخبگان چیزی از دیپلماسی نمی دانند و ما دائما باید در مواجهه با هجمه های دشمنان مدارا کرده و هرگز در مقابل تشر آنان حتی اخم هم نکنیم در حالی که اینگونه نیست اگر اخم و مدارا از حالت تعادل خارج شوند دیگر نام آن دیلماسی عاقلانه نیست بلکه دیپلماسی ضعف و دیپلماسی ترس است.
مدارای ترس گونه با دشمنانی که از هیچ توهین و تهدید و تحقیری علیه ملت ما فرو گذار نمی کنند موجب خرد شدن غرور و عزت ملی کشور و پر رو شدن پیاپی دشمنان می شود.


Image result for ‫انقلاب یمن‬‎


ما مسلمانیم و طبق تعالیم اسلامی نباید مقابل ظلم و تعدی و توهین چه به خود چه دیگران ،سر به زیر بیاندازیم و سکوت کنیم یا با صدای لرزان و ضعیف توام با احتیاط سخن بگوییم؛ بلکه در هر مورد باید رفتار متناسب آنرا اعمال کنیم البته توام با وقار و متانت نه دستپاچگی و عصبانیت؛

طبیعتا با درایت و منطق می توان رفتاری جدی و هشدارهای تامل برانگیزی به دشمنان به نسبت تهدیدات داد نه اینکه در مقابل تهدیدات فقط لبخند بزنیم و توهم کنیم ملتهای دنیا اینگونه ما را صبور و با اخلاق تصور می کنند ؛ این رفتار غیر عاقلانه که نام دیپلماسی بر آن گذاشته اند سرخوردگی ملی و وهن مکتب تشیع و تضعیف موقعیت بین المللی جایگاه ما را بدنبال دارد.  
فراموش نکنیم عزت روز افزون ایران ببرکت انقلابی است که داعیه آن فریاد انقلابی علیه مستکبران در حمایت از مظلومان جهان است و اگر این صدا ببهانه مذاکره با دنیا و خروج از انزوای توهمی قطع شود یا خروش انقلابی آن بی رنگ شود؛ ما هم در آینده کشوری مانند اعراب مرتجع منطقه خواهیم شد که جز سرسپردگی مقابل اجانب و مستکبران جهانی سرمایه ای ندارند.




امروز فریاد مظلومیت ،هل من ناصر ینصرنی فرزندان امام حسن مجتبی علیه السلام و شیعیان یمن بگوش می رسد و گویا دشمنان فرصت نهایی مذاکرات هسته ای را برای کشتار دومین انقلاب شیعی و مردمی و ضد استکباری جهان مغتنم شمرده و تلاش دارند تا قبل از اتمام مذاکرات کار انقلاب یمن را یکسره کنند کوتاهی یا توجه ما در حمایت سیاسی و امدادی و معنوی فعال از این مظلومان در پیشگاه حضرت حق و امام زمان عج می تواند آینده روشن و یا بالعکس غضب الهی را فرا روی ما قرار دهد .
حال مسئولین باید ببینند لبخند مظلومان یمن و رضای الهی را بجویند بهتر است یا لبخند مکار امریکا و غرب ستمکار یا رفتاری خدا پسند که با حفظ اقتدار سیاسی در مذاکرات، حمایت انقلابی جدی و فعال دیپلماسی همطراز و حتی فعالتر از مذاکرات را در دفاع از مظلومان یمن توامان ،در پیش بگیریم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۲:۴۲

اگر زبان عربی کنار گذاشته شود غیر از آنکه دیگر نمی توانید براحتی سخن بگویید، بلکه باید پیشینه تمدن و دانشمندان بزرگ اسلامی ایرانی خود را هم کنار گذاشته و فراموش کنید ؛
تجربه استحاله فرهنگی در زبان و خط ،برخی کشورهای اطراف و از دست دادن تمدن گذشته خود و بی خبری نسل امروز آنها از میراث علمی فرهنگی ،گذشته شان در مقابل چشمان ماست.



ولی زبان انگلیسی که از آن سوی دنیا آمده و علاوه بر بیگانگی با تمدن هزاران ساله ایران و فرهنگ اسلامی ،تلاش می کند در فرهنگ و آداب دیگر کشورها بزور تکنولوژی وارد شود و فرهنگ لاابالی و ضداخلاقی غرب را رسوخ دهد در حالی که فرهنگ اسلامی تطابق کامل با ارزشهای انسانی و اخلاقی و فطری بشریت دارد و کاملا با تمدن باستانی ایران که مردمانی موحد با ارزشهای اخلاقی و عفاف بودند هم آوایی دارد.
می توان گفت ، تنه و کنایه به زبان عربی و جوش و اضطراب برخی روشنفکران غرب زده برای راندن الفاظ عربی از فارسی نه از باب علاقه به فرهنگ و زبان پارسی بلکه از باب بیگانگی با اسلام و فرهنگ انسانی اخلاقی تمدن ایرانی و مجذوبت و شیفتگی مقابل تمدن غرب است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۲:۲۶
ابتداء گفته شد فکت‌شیت ایران از سوی سازمان انرژی اتمی کشورمان تدوین شده و برای انتشار در اختیار وزارت خارجه قرار گرفته است، ولی بعد از چند روز اعلام شد برگه تفسیری تیم مذاکره‌کننده از مفاد توافق لوزان - فکت شیت- همان توضیحاتی است که آقایان ظریف و صالحی و عراقچی در مصاحبه‌ها و برنامه‌های تلویزیونی به اطلاع ملت رسانده‌اند! و مدتی بعد توضیح دادند به علت برخی از مسائل محرمانه که می‌تواند مذاکرات پیش‌روی را با آسیب‌ها و زیان‌های جدی روبرو کند!

ابتداء گفته شد فکت‌شیت ایران از سوی سازمان انرژی اتمی کشورمان تدوین شده و برای انتشار در اختیار وزارت خارجه قرار گرفته است، ولی بعد از چند روز اعلام شد برگه تفسیری تیم مذاکره‌کننده از مفاد توافق لوزان - فکت شیت- همان توضیحاتی است که آقایان ظریف و صالحی و عراقچی در مصاحبه‌ها و برنامه‌های تلویزیونی به اطلاع ملت رسانده‌اند! و مدتی بعد توضیح دادند به علت برخی از مسائل محرمانه که می‌تواند مذاکرات پیش‌روی را با آسیب‌ها و زیان‌های جدی روبرو کند!

رجانیوز - گروه سیاسی: مدیر مسئول روزنامه کیهان در شماره امروز در ستون یادداشت روز این روزنامه با انتقاد از عدم انتشار فکت شیت ایران از بیانیه لوزان نوشت:

۱- چند ساعت بعد از انتشار «توافق لوزان»، وزارت خارجه آمریکا با صدور یک بیانیه مطبوعاتی -MEDIA NOTE- تفسیر و نظر خود را -FACT  SHEET-  درباره مفاد توافق یاد شده منتشر کرد. آنچه در بیانیه توجیهی وزارت امور خارجه آمریکا آمده است با آنچه اعضای محترم تیم مذاکره‌کننده کشورمان درباره مفاد و محتوای توافق لوزان اعلام کرده و روی آن اصرار می‌ورزند، تفاوت‌های فاحش و در مواردی «متضاد» دارد. فکت شیت آمریکایی‌ها از «داده‌های‌نقدایران» در مقابل «وعده‌های نسیه حریف» خبر می‌دهد و در تمامیت آن، «فرمول نابودی تأسیسات‌ هسته‌ای ایران را می‌توان دید». از سوی دیگر، اعضای تیم هسته‌ای کشورمان تفسیر آمریکایی‌ها را مخدوش و نامعتبر معرفی می‌کنند و بر این باورند که آمریکایی‌ها مفاد توافق لوزان را مطابق میل و خواسته خود تفسیر کرده‌اند، اما کدامیک از این دو دیدگاه را می‌توان و باید باور کرد؟!
 
بدیهی است که اعتماد به نظریه و تفسیر دشمن و نادیده گرفتن نظر تیم هسته‌ای کشورمان دور از انصاف است و منطقی‌ترین راه‌کار آن است که تفسیر و برداشت اعضای محترم تیم‌مذاکره‌کننده خودی را که در دلسوزی و تلاش آنان برای حفظ منافع مردم و نظام تردیدی نیست بپذیریم اما متأسفانه آنان علی‌رغم تاکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت انتشار فکت شیت ایران، تاکنون از انتشار آن خودداری کرده‌اند! بنابراین چگونه می‌توان درباره نظریه و تفسیری که اعلام نشده است، قضاوت کرد؟ ممکن است گفته شود اعتماد به تیم خودی کافی است تا نظر آنان را به تفسیر حریف ترجیح دهیم، ولی با عرض پوزش باید گفت، مقایسه میان تفسیر وزارت خارجه آمریکا از توافق لوزان با متن اصلی توافق یاد شده نشان می‌دهد در بسیاری از موارد، فکت‌شیت آمریکایی‌ها با مفاد سند لوزان همخوانی دارد! لطفا اشتباه نکنید! منظور آن نیست که آمریکایی‌ها دست به خدعه و فریب نزده‌اند، بلکه مقصود این است که حریف، تمامی خدعه و نیرنگ خود را در تنظیم سند اصلی، یعنی متن توافق لوزان به کار برده است و اکنون با انتشار برگه تفسیری خود در پی بهره‌گیری از ترفند موذیانه‌ای است که در آن هنگام به کار گرفته بود این برداشت تا چه اندازه واقعیت دارد؟ آیا برای قضاوت نهایی غیر از انتشار فکت‌شیت ایرانی راه دیگری هست؟!
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۳:۴۲


نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمی‌شود در جزئیات مذاکرات از چارچوب بیانیه لوزان تخطی کرد، گفت: چرا آقایان فکت‌شیت ایرانی را با توجه به اینکه مطالبه مردمی و نخبگان و دستور رهبری است، منتشر نمی‌کنند

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمی‌شود در جزئیات مذاکرات از چارچوب بیانیه لوزان تخطی کرد، گفت: چرا آقایان فکت‌شیت ایرانی را با توجه به اینکه مطالبه مردمی و نخبگان و دستور رهبری است، منتشر نمی‌کنند

گروه سیاسی - رجانیوز: حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در همایش «تراژدی هسته‌ای» که به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد، پیرامون بیانیه لوزان به سخنرانی پرداخت.

به گزارش رجانیوز به نقل از فارس، وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به این موضوع که در متن بیانیه لوزان آمده طرف مقابل تلاش می‌کند به ماهیت صرفا صلح‌آمیز هسته‌ای ایران یقین پیدا کند، گفت: حال چگونه برای آنان یقین حاصل می‌شود معلوم نیست. این نکته را هم باید بدانیم که قرار است بیانیه لوزان چارچوب متن اصلی توافق هسته‌ای شود بدین معنی که در جزئیات حق تخطی از این اصول وجود نخواهد داشت. در ضمن اینکه این چارچوب مورد توافق طرفین قرار گرفت.

نبویان با بررسی ۲ توافق هسته‌ای توسط تیم جدیدی مذاکره‌کننده هسته‌ای، گفت: این بررسی بدین خاطر صورت می‌گیرد تا ما بدانیم چقدر توانسته‌ایم منافع ملیمان را در تمام حوزه هسته‌ای کسب کنیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: در دولت سابق نطنز یکی از مراکز غنی‌سازی ما بود. در قرارداد ژنو ایجاد مرکز دیگر غنی‌سازی محدود شد و در بیانیه لوزان به تنها مرکز غنی‌سازی ما به مدت ۱۵ سال تبدیل شد. مقام معظم رهبری فرمودند دشمن با برنامه پیش می‌آید و می خواهد منافع هسته‌ای ما را پله به پله از ما بگیرد.

نبویان همچنین تصریح کرد: آقایان چرا فکت‌شیت ایرانی را منتشر نمی‌کنند حتما خیلی مطالب در آن خواهد بود. خود آقای صالحی گفت که مقام معظم رهبری دستور داده فکت‌شیت ایرانی را منتشر کند. مطالبه مردم و نخبگان نیز انتشار فکت‌شیت است اما معلوم نیست چرا آقایان منتشر نمی‌کنند.

نبویان در ادامه سخنان خود گفت: در توافق ژنو طرف مقابل غنی‌سازی ۵ درصد به بالا را برای ما ممنوع کرد و آقایان نیز پذیرفتند، در لوزان نیز پذیرفتند که غنی‌سازی ۳.۶۷ درصد را تا ۱۵ سال داشته باشیم. این وضعیت نشان می‌دهد ما در قضیه هسته‌ای داریم لحظه‌ به لحظه عقب‌نشینی می‌کنیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۳:۲۰
موسویان نهایتاً در اوایل بهمن ۱۳۹۲ بار دیگر از ایران به مقصد آمریکا ترک کرد ولی گویا سفر وی به ایران در جریان توافقات هسته ای به یک رویه تبدیل شده است چرا که وی پس از توافق لوزان نیز به ایران آمده است و گفته می شود در آینده ای نزدیک بار دیگر به آمریکا می رود.
پای حسین موسویان بار دیگر به موضوع هسته ای ایران باز شده است.

موسویان نهایتاً در اوایل بهمن ۱۳۹۲ بار دیگر از ایران به مقصد آمریکا ترک کرد ولی گویا سفر وی به ایران در جریان توافقات هسته ای به یک رویه تبدیل شده است چرا که وی پس از توافق لوزان نیز به ایران آمده است و گفته می شود در آینده ای نزدیک بار دیگر به آمریکا می رود.

 
عضو تیم هسته ای ایران در زمان ریاست حسن روحانی بر موضوع هسته ای ایران که پس از اجرای حکم دادگاه درباره اتهام جاوسوسی اش به آمریکا رفته بود حال به صورت رسمی به عنوان کارشناس در همایش های هسته ای حاضر شده و درکنار اعضای تیم مذاکره کننده می نشیند.
 
در حالی که موضوع هسته ای ایران در مراحل حساس خود قرار دارد حضور این مجرم امنیتی در جلسات هم اندیشی و در حلقه اول اعضای تیم مذاکره کننده جای سئوال دارد. 
 
موسویان در دولت هاشمی رفسنجانی سفیر ایران در آلمان و در دولت خاتمی معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی (حسن روحانی) و عضو هیئت مذاکرات هسته‌ای ایران بود و در سال ۱۳۸۶ در حالی‌که معاونت مرکز تحقیقات استراتژیک را به عهده داشته بازداشت شد. او در فروردین ۱۳۸۷ به اتهام «اخلال در امنیت ملی» به دو سال حبس تعلیقی و ۵ سال محرومیت از خدمات دولتی محروم شد.
 
وزارت اطلاعات در بیانیه ای در این باره اعلام کرد: «با توجه به خبر منتشره در برخی رسانه‌ها و مطبوعات پنج‌شنبه مورخ ‌٢٨/٥/٨٩ به نقل از آقای علی صالحی رییس سازمان انرژی اتمی کشور مبنی بر عدم وجود جاسوس در تیم مذاکره کننده هسته‌یی دولت اصلاحات، وزارت اطلاعات قویا اعلام می‌دارد با عنایت به رای صادره از سوی شعبه ‌١٥ دادگاه انقلاب اسلامی تهران که قطعی گردیده است، به استناد ماده ‌٥٠٥ قانون مجازات اسلامی، آقای حسین موسویان به جرم «جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی شده با پوشش مسوولین نظام و مامورین دولت و در اختیار قرار دادن اطلاعات مزبور به دیگران (افراد فاقد صلاحیت و بیگانگان)» به دو سال حبس تعزیری و پنج سال محرومیت از مشاغل دیپلماتیک در وزارت امور خارجه و اشتغال در امور بین‌الملل سایر نهادها و ارگان‌های کشور محکوم گردیده است. لذا اقدام نامبرده مصداق روشن و کامل جاسوسی می‌باشد.»
 
موسویان پس از اعلام حکم دادگاه از کشور خارج شد و به آمریکا رفت و چندی بعد به عنوان پژوهشگر در دانشگاه پرینستون آمریکا مشغول به کار شد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۳:۰۱

ورود ناوگان نیروی دریایی ارتش به خلیج عدن

ناوگروه ۳۴ رزمی اطلاعاتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن البرز و ناو لجستیکی بوشهر صبح امروز وارد خلیج عدن شد.

صدا و سیما: این ناوگروه بر اساس درخواست سازمان جهانی دریانوردی برای تامین امنیت خطوط کشتیرانی و کمک به اقتصاد جهانی و مبارزه با پدیده شوم دزدی دریایی به گشت زنی در محدوده خلیج عدن کرد و ماموریت خود را آغاز کرد.

در بدو ورود این ناوگروه به خلیج عدن اعلامیه ای دریایی مبنی بر حضور این ناوگروه در خلیج عدن برای همه کشتی های حاضر و عبوری در این محدوده قرائت و اعلام شد ناوگروه ۳۴ نیروی دریایی راهبردی ارتش آمادگی هرگونه کمک به کشتی های عبوری در این محدوده را دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۲:۴۹