باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

بررسی و تحلیل مسائل اجتماعی ، فرهنگی ، اخلاقی ، سیاسی و اخبار روز و تطبیق اتفاقات روز با واقعیات مذهبی ، اطلاع رسانی و مطالب علمی تاریخی هنری و ...

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۶ مرداد ۹۴، ۰۱:۳۲ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت
پیوندهای روزانه
پیوندها

لبیک یا خامنه ای

سردار نقدی در نشست خبری تشریح کرد
فعالیت ۲۲ میلیون عضو تشکیلاتی و ۲ هزار گردان رزمی در بسیج/ امر به معروف را وظیفه خود می‌دانیم/ آمادگی میلیون‌ها بسیجی برای اعزام به سوریه و غزه

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج با ۲۲ میلیون عضو تشکیلاتی و ۲ هزار گردان رزمی، پا در رکاب نظام است.

خبرگزاری فارس: فعالیت ۲۲ میلیون عضو تشکیلاتی و ۲ هزار گردان رزمی در بسیج/ امر به معروف را وظیفه خود می‌دانیم/ آمادگی میلیون‌ها بسیجی برای اعزام به سوریه و غزه
گزارش تصویری مرتبط
-------------------------------

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در نشستی خبری که در آستانه آغاز هفته بسیج برگزار شد، طی سخنانی، وضعیت امروز بسیج را در اوج اقتدار و شکوفایی و در بهترین شرایط تاریخ خود عنوان کرد، گفت: بسیج با 22 میلیون عضو تشکیلاتی و 2هزار گردان رزمی، پا در رکاب نظام است.

وی افزود: بسیجیان آموزش دیده جنگ نرم، آماده خلق حماسه‌ای بزرگ در این حوزه هستند؛ حماسه‌ای به عظمت دفاع مقدس.

نقدی تصریح کرد: بسیج حضور گسترده‌ای در عرصه‌های اقتصادی، امر به معروف و نهی از منکر، علمی و سازندگی دارد.

وی همچنین شعار هفته بسیج را «بسیج مظهر عزم ملی و مدبریت جهانی» اعلام کرد و گفت: روز 5 آذر، اجتماع میلیونی بسیجیان سراسر کشور برپا خواهد شد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه از برپایی جشنواره مالک اشتر با حضور هزار اسوه بسیجی و سخنرانی سرلشکر فیروزآبادی در روز اول اذر و افتتاح هزار سالن ورزشی «9دی» و «صالحین» در روز دوم آذرماه خبر داد.

نقدی با اشاره به افتتاح شبکه ملی اطلاع رسانی بسیج با عنوان «شبکه شباب» -بدون استفاده از اینترنت- همزمان با روز 5 آذر، تصریح کرد: رزمایش گردانهای بیت المقدس نیز روز 6 آذر در استانهای منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچکس از حلقه وجوبی امر به معروف خارج نیست و بسیج از تمام ظرفیتها البته با شیوه های صحیح در این امر استفاده می‌کند، گفت: هیچ مدیری نباید از امر به معروف بترسد چراکه این تضعیف مدیریت نیست.

رییس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: اگر قانون امر به معروف هم نبود وظیفه داشتیم به این امر بپردازیم چون امر به معروف، قانونی است که خدا در قرآن آورده است.

نقدی افزود: برخی می‌گویند امر به معروف، تضعیف مدیر است که اینطور نیست.

رییس سازمان بسیج با بیان اینکه امر به معروف فقط مختص حجاب نیست، اظهار داشت: منکر سیاسی و همکاری با دشمن بدتر از منکر حجاب و منکرهای اخلاقی است و ما منکرات اقتصادی هم داریم که باید نهی کرد.

نقدی با تاکید بر اینکه امر به معروف به نفع همه است، خاطرنشان کرد: مسایلی که به نفع همه است را سیاسی نکنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: میلیونها بسیجی در ایران اماده اعزام به سوریه و غزه هستند و به ما مراجعه می‌کنند.

رییس سازمان بسیج با بیان اینکه همه ما مدافع حقوق ملت هستیم، تاکید کرد: اگر در توافق هسته ای، دولت خدمتگزار از حق ملت کوتاه بیاید که بسیار بسیار بعید می دانیم، نه مردم و نه بسیج از انها حمایت نخواهد کرد/

نقدی افزود: مردم و بسیج حامی مذاکره کنندگان هستند چه حقوق ایران در توافق اعاده شود و چه مذاکره را کنار بگذارند.

وی اضافه کرد: امریکا باید زیاده خواهی‌ها را کنار بگذارد تا توافقی عادلانه و بدون اجحاف صورت بگیرد.

رییس سازمان بسیج با بیان اینکه «شبکه اطلاع رسانی ملی» برای کشور، حقی مسلمتر از انرژی هسته‌ای است، گفت: مدیریت ضعیف و قابل انتقادی در این عرصه صورت گرفته است.

نقدی با اشاره به اینکه شبکه اطلاع رسانی ملی بسیج در 30هزار نقطه مشترک دارد، تصریح کرد: باید دنبال دستهای پنهانی باشیم که نگذاشتند وارد این عرصه شویم.

وی درخصوص جوسازی های غربی‌ها پیرامون پرواز نمونه نهایی پهپاد RQ170 ایرانی نیز گفت: دشمنان شیطنت کنند تا ببیند پهپاد RQ ایرانی سروقت آنها می رود و شلیک می‌کند تا باورشان شود پروازش نمایشی نبود.

رییس سازمان بسیج، سفارت آمریکا در بغداد را مرکز فرماندهی داعش است و گفت: بسیجیان خیلی دوست دارند به آنجا بروند اما بسیجیان عراق پای کارند و نیاز به ما نیست.

نقدی افزود: من با برخی از آنها همسنگر بودم و می‌دانم که تجربیات جنگی خوبی دارند.

وی اضافه کرد: نقشه آمریکا «هم مرز کردن» داعش با ایران برای فشار به ما بود.

رییس سازمان بسیج بار دیگر تصریح کرد: نیازی به حضور نظامیان ایران در عراق نیست ولی اگر آموزش بخواهند، انجام می شود همانطور که تاکنون صورت گرفته است.

 


مشروح کامل سخنان سردار نقدی در نشست خبری در ذیل آمده است.

سردار نقدی در ابتدای نشست خبری با اشاره به هجوم رسانه‌های معاند به بسیج گفت: معادله نابرابر رسانه‌ای تلاش می‌کند حقایق را وارونه جلوه دهد. ما باید تلاش کنیم مظلومیت میلیون‌ها بسیجی جهان را نشان دهیم.

 

وی افزود: بسیج امروز در اوج اقتدار، شکوفایی و عزتمندی خود است و بهترین روزهای تاریخ خود را می‌گذراند. بسیج نماد وحدت ملی و انسجام حضور مردم در صحنه با 22میلیون عضو تشکیلاتی پا در رکاب است.

 

نقدی ادامه داد: امروز لیبرال دموکراسی غرب مردمی را در صحنه ندارد و برای دفاع از خود مجبور است با هزینه‌های زیاد مزدورانی را از خارج برای جنگیدن استخدام کند آنها حتی توان پای صندوق رأی آوردن مردم را هم ندارند.

 

رئیس سازمان بسیج تأکید کرد: 2هزار گردان رزمی امام حسین(ع) بسیج خواب را از چشم دشمن را ربوده و فکر تجاوز را هم از سر آنها برده است. علاوه بر آن چندین هزار گردان عاشورا، الزهرا و امام علی(ع) در محلات این حلقه را تکمیل می‌کنند.

 

نقدی افزود: بسیج حضور گسترده‌ای را در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، امر به معروف و نهی از منکر، علمی و سازندگی دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: بسیجیانی که برای جنگ نرم آموزش دیده و تمرین کرده بودند، آماده‌اند حماسه‌ای به عظمت حماسه دفاع مقدس با دشمن خلق کنند.

 

نقدی خاطرنشان کرد: بسیج با گروه‌های سازندگی خود حضور فعالی در محرومیت‌زدایی دارد و برنامه هوشمندانه‌ای را برای رفع مشکل رکود و تورم با آموزش مهارت به جوانان اجرا می‌کند که در این راستا فرصت‌های شغلی فراوانی بدون فشار آوردن به بودجه دولت ایجاد شده است.

 

وی با اشاره به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری تعیین شد، گفت: با این شعار امسال، سال بسیج است و مدیریت جهادی ترجمه دیگری از مدیریت بسیجی است.

 

نقدی با بیان اینکه شعار هفته بسیج «بسیج مظهر عزم ملی و مدیریت جهادی است»‌، گفت: برنامه‌های مختلفی در طول هفته بسیج که از روز جمعه 30 آذرماه آغاز می‌شود، برگزار خواهد شد، از جمله؛ افتتاح پایگاه‌های مقاومت و کانون‌های اقشار و متخصصین، برگزاری مجمع بسیج شهرستانی، استانی و اقشار، اعزام تیم‌های بسیج جامع پزشکی به مناطق محروم و ویزیت رایگان، برگزاری یادواره شهدا، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی برادران و خواهران بسیجی، برگزاری نمایشگاه طرح تحول نقوش اسلامی در سراسر کشور و...

 

نقدی با اشاره به اسامی روزهای هفته بسیج اظهار داشت: ولایتمداری و انتظار، فرهنگ و تمدن نوین اسلامی، جوان و خودباوری، اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی، خانواده و سطح زندگی اسلامی، بسیج مستضعفین در راه بیت‌المقدس، و ایثار و میثاق با شهدا اسامی روزهای هفته بسیج است.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به مهمترین برنامه‌های بسیج در این هفته اظهار داشت: حضور سازمان‌یافته حلقه‌های صالحین در نماز جمعه، سخنرانی فرماندهان سپاه‌های استانی قبل از خطبه‌های نمازجمعه‌، برگزاری جشنواره مالک اشتر با حضور یک هزار اسوه بسیجی و سرلشکر فیروزآبادی، جشنواره بین‌المللی کاریکاتور غزه، افتتاحیه مراکز پویانمایی در 10 استان، همایش مسئولین بسیج دانشجویی در استان‌ها، افتتاح هزار سالن ورزشی 9دی و صالحین، همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی و افتتاح همزمان 20هزار پروژه عمرانی و واحدهای تولیدی، مجمع مرکزی بسیج جامعه زنان، مجمع عالی بسیج و اجتماع میلیونی بسیجیان در سراسر کشور به صورت گردان‌های سازمان‌یافته، افتتاح شبکه اطلاع‌رسانی بسیج، برپایی بیمارستان‌های صحرایی و برگزاری رزمایش گردان‌های بیت‌المقدس در روز پایانی هفته بسیج از جمله این برنامه‌هاست.

 

نقدی تأکید کرد: در روز پایانی هفته بسیج 428 گردان بیت‌المقدس و 70 گردان کوثر بسیج در استان‌های منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز رزمایشی برگزار خواهند کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مطرح شدن قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس، گفت: امر به معروف و نهی از منکر قانونی است که خدا در قرآن نوشته و بر همه واجب است و حتی اگر قانونی هم نبود که خوشبختانه با درایت مجلس این قانون در حال ایجاد است، وظیفه ما بود که به این امر بپردازیم.

 

نقدی افزود:‌ از سال گذشته آموزش‌های گسترده امر به معروف و نهی از منکر شروع شده و بسیجیان آموزش‌ها و شیوه صحیح و اصولی امر به معروف و نهی از منکر را دیده‌اند.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ما از تمام ظرفیت‌هایمان در این راستا استفاده خواهیم کرد و هیچکس از حلقه وجودی امر به معروف و نهی از منکر خارج نیست.

 

نقدی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر محبت و عشق‌ورزیدن به هم است و به هیچ وجه برخورد نیست، هیچ مدیری نباید از امر به معروف بترسد. برخی آن را تضعیف مدیر می‌دانند در حالیکه این تضعیف مدیریت نیست البته باید از شیوه‌های صحیح استفاده کنیم.

 

وی همچنین با اشاره به اوضاع سوریه اظهار داشت: آنچه که امروز در منطقه می‌گذرد از شگفتی‌های روزگار است مدعیان حقوق بشر پشتیبان تروریست‌ها و تجهیزکننده آنها هستند.

 

نقدی ادامه داد: موضع بسیج در قبال سوریه از روز اول موضع روشنی بود تعداد زیادی از بسیجیان برای اعزام به خطوط مقاومت سوریه و کمک به مردم غزه به ما مراجعه می‌کردند که امروز هم این مراجعات ادامه دارد. اما دیدیدم که خود سوری‌ها اعلام کردند نیازی به حضور ندارند و بشاراسد هوشمندانه الگویی که در ایران پیاده شده بود را اجرا کرد و از مردم خواست به صحنه بیایند.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، افزود: البته نظامیان سوری ابتدا این موضوع را قبول نمی‌کردند و می‌گفتند که این امر موجب هرج و مرج می‌شود اما وقتی دو سه گردان بسیجی با تروریست‌ها مقابله کرد و پیروز شد، خود نظامی‌ها خواستار گسترش حضور آنها شدند و الآن بسیج ده‌ها هزارنفری در سوریه الهام گرفته از حرکت نورانی بسیج در ایران در حال فعالیت است.

 

نقدی تصریح کرد: هرگاه مسئولین تصمیم بگیرند و نیازی به حضور بسیجیان باشد میلیون‌ها بسیجی در ایران آماده‌اند پشتیبان مردم سوریه در هر کجا باشند و انشالله به زودی بسیجیان ایرانی، سوری، لبنانی، عراقی و فلسطینی، همه در بیت‌المقدس نماز خواهند خواند.

 

نقدی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بسیج و مردم حامی هیأت مذاکره‌کننده هسته‌ای هستند، گفت: مردم و بسیج چه اینکه مذاکره‌کنندگان حقوق ملت را اعاده کنند و به توافق خوبی برسند و چه اینکه ببینند حق ایران پایمال می‌شود و مذاکره را کنار بگذارند و تن به توافق ندهند باز هم از آنها حمایت خواهند کرد.

 

وی افزود: اما اگر حق مردم ضایع شود هیچکس از آنها حمایت نخواهد کرد. حقوق هسته‌ای مثل مرز می‌ماند وقتی مرز ما مورد تجاوز واقع شود همه وظیفه حراست از آن را دارند تا حق را پس بگیرند. همه حقوق ملت ما همینگونه است و همه ما مدافع آن هستیم و نمی‌گذاریم کسی بر سر حقوق ملت ما کوتاه بیاید.

 

رئیس سازمان بسیج تأکید کرد: در صورتی که بسیار بسیار بعید می‌دانیم که دولت خدمتگزار تن به این امر بدهد در چنین شرایطی هیچکس حتی بسیج هم از آنها حمایت نخواهد کرد و بهتر است آمریکا زیاده‌خواهی و زورگویی را کنار بگذارد و به حق ملت ایران تن دهد تا توافقی عادلانه و بدون اجحاف صورت گیرد.

 

نقدی با اشاره به تحریم‌های مختلف در کشور گفت: ما ظرفیت‌های بالفعل بسیاری در کشور برای تولید داریم به عنوان مثال ما در اوایل سال 70 امکان تولید بنزین را در داخل داشتیم اما این کار تا وقتی که اتحادیه اروپا و غرب تصمیم گرفتند ظرف شش ماه ما را تحریم کنند، عملی نشد و در سال 89 ظرف یک سال و نیم بنزین را تولید کردیم که بعد از آن آلودگی هوا را به گردن بنزین داخل انداختن و برخی هم آن را باور کردند در حالیکه این موضوع واقعیت نداشت.

 

نقدی با اشاره به شبکه اطلاع‌رسانی بسیج گفت: این شبکه کاملاً مستقل از اینترنت و یک شبکه ملی است و  دو سال است که راه‌اندازی و نصب شده و مراحل آزمایشی و تکاملی را طی کرده است.

 

وی افزود: این شبکه تمام قابلیت‌های اینترنت را دارد و آماده افتتاح رسمی و بهره‌برداری عظیم عملیاتی است. ما در حال حاضر در 30هزار نقطه برای این شبکه مشترک داریم که در حال گسترش است.

 

رئیس سازمان بسیج گفت: ‌ما چند سال پیش نیز شبکه «شارع» را در مخابرات افتتاح کردیم اما امروز می‌بینیم که هیچ اثری از آن نیست و باید به دنبال دست‌های پنهانی باشیم که نگذاشتند وارد این عرصه شویم. شبکه اطلاع‌رسانی حقی مسلم‌تر از انرژی هسته‌ای برای کشور است و متأسفانه مدیریت ضعیف و قابل انتقادی در این عرصه صورت گرفته است.

 

نقدی با اشاره به انتخابات اخیر آمریکا، گفت: آنها ما را متهم می‌کنند که مردم را با ساندیس پای صندوق می‌آوریم اما در انتخابات اخیر آمریکا حضور مردم در برخی ایالات‌ها زیر 10درصد بود. این چه دموکراسی‌ای است و هیچکس هم پاسخگوی آن نیست در حالیکه 4میلیارد دلار در این انتخابات خرج کرده‌اند.

 

نقدی ادامه داد: آنها باید این 4میلیارد را خرج بی‌خانمان‌های آمریکا و آن دو حزب خودشان یک رئیس‌جمهور انتخاب می‌کردند. این خیلی زشت‌تر از دیکتاتوری عربستان است که می‌گوید من زور و اسلحه دارم و حکومت می‌کنم.

 

وی در بخش دیگری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه غربی‌ها پرواز RQ170  ایرانی را نمایشی و کامپیوتری می‌دانند، گفت: اگر ایران می‌خواست کار نمایشی کند همان سال این را نشان می‌داد. بنده خودم از این پروژه بازدید کردم و دیدم که تمام اجزای آن باز شده بود و به مراکز مربوطه فرستاده شده بود که در نهایت به موفقیت رسید.

 

رئیس سازمان بسیج تأکید کرد: خارجی‌ها می‌توانند این موضوع را انکار کنند اما اگر شیطانی کنند این پهپاد سروقت آنها خواهد رفت و چند شلیک خواهد کرد تا باورشان شود ایران 10ها مدل پهباد را تولید می‌کند.

 

نقدی در خصوص اظهارات وزیر پیشنهادی علوم در مورد بسیج نیز گفت: در این راستا تشکل‌های دانشجویی اظهار نظر می‌کنند و ما وارد این موضوع نمی‌شویم. از طرفی تشکل‌ها بدنه مردمی بسیج هستند.

 

نقدی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر فقط مربوط به موضوع حجاب نیست، گفت: ما منکرات خیلی بالاتری داریم منکر سیاسی و همکاری با دشمن بدترین منکر و بدتر از بی‌حجابی و منکر اخلاقی است. ما منکرات اقتصادی داریم که باید نهی کرد و همه باید توجه کنیم مسائلی که به نفع همه است را سیاسی نکنیم. امر به معروف به نفع همه است.

 

نقدی با اشاره به حضور داعش در عراق، گفت:‌ نقشه آمریکا هم مرز کردن داعش با ایران برای فشار به ما بود. مرکز فرماندهی داعش سفارتخانه آمریکا در بغداد است و بسیجیان خیلی دوست دارند که به آنجا بروند و با داعش مقابله کنند اما عراق با حضور بسیجیان خود نیازی به این امر ندارد.

 

وی در پایان افزود: بسیجیان عراقی پای کار هستند و من با برخی از آنها همسنگربودم آنها تجربیات جنگی خوبی دارند و هر روز پیروز می‌شوند. اگر مردم عراق وحدت خود را حفظ کنند تمام داعش را از خاک خود بیرون می‌کنند و نیازی به حضور نیروی نظامی ایرانی نیست اما اگر آموزش بخواهند این کار انجام می‌شود همانطور که تا کنون صورت گرفته است.

 

انتهای پیام/

منبع گزارش

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی