باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

بررسی و تحلیل مسائل اجتماعی ، فرهنگی ، اخلاقی ، سیاسی و اخبار روز و تطبیق اتفاقات روز با واقعیات مذهبی ، اطلاع رسانی و مطالب علمی تاریخی هنری و ...

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۶ مرداد ۹۴، ۰۱:۳۲ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت
پیوندهای روزانه
پیوندها


سیدعباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران و عضو ارشد مذاکره کننده تیم هسته‌ای کشورمان در گفت‌وگویی که با شبکه خبر سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت «فکت شیت ایران همان سخنان مبسوط وزیر امور خارجه است و فعلا ما بنای ارائه مکتوب آن را نداریم» که جای تعجب و سوال دارد چرا که ارائه فکت شیت ایرانی تاحدودی از فضاسازی‌های غربی‌ها بویژه آمریکایی‌ها درباره توافق هسته‌ای کاسته شود و موجب شفافیت در عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای خواهد شد.

سیدعباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران و عضو ارشد مذاکره کننده تیم هسته‌ای کشورمان در گفت‌وگویی که با شبکه خبر سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت «فکت شیت ایران همان سخنان مبسوط وزیر امور خارجه است و فعلا ما بنای ارائه مکتوب آن را نداریم» که جای تعجب و سوال دارد چرا که ارائه فکت شیت ایرانی تاحدودی از فضاسازی‌های غربی‌ها بویژه آمریکایی‌ها درباره توافق هسته‌ای کاسته شود و موجب شفافیت در عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای خواهد شد.

گروه سیاسی رجانیوز:  پنهان نگاه داشتن جزئیات مذاکرات هسته‎ای از مردم، رویه ثابت مذاکره کنندگان در یک سال و نیم اخیر بوده است، بگونه ای که تیم دیپلماسی هسته ای حتی از بیان جزئیات مذاکرات به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز خودداری نموده و در مقابل درخواست قانونی نمایندگان مجلس برای پاسخگویی به ملت، مقاومت کرده بگونه ای که سید عباس عراقچی ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ در نشست بررسی توافق ژنو که در مدرسه علمیه نواب برگزار شد به نقل از دکتر ظریف خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: «اگر استیضاح هم شوم باز هم جزئیات مذاکرات را بیان نخواهم کرد.»

به گزارش رجانیوز، با این وصف رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خویش با مردم در ابتدای سال در حرم رضوی با تاکید بر همدلی و همزبانی دولت و ملت برای تحقق آرزوهای بزرگ انقلاب اسلامی، شرط لازم آن را اعتماد دولت به مردم دانسته و آنان را نه تنها محرم دانسته بلکه مردم را کارفرمای دولت خطاب کرده و دولت را موظف به انجام مطالبات ملت نموده است.

ایشان همچنین در این خصوص در بیانات خویش در دیدار با جمعی از مداحان اهل بیت با تاکید بر اینکه هیچ چیز محرمانه ای وجود ندارد، شرط اول همدلی دولت با مردم را مطلع نمودن ملت از جزئیات مذاکرات هسته ای توسط دولت دانسته و از دولت خواسته از این فرصت تاریخی کمال بهره را ببرد. با این وصف ایشان دولت را به پرهیز از هرگونه مخفی کاری و پنهان کاری، در اموری که دانستن آنها حق ملّت است و مردم باید آنها را بدانند دعوت نموده اند.

مسلما مطلع نمودن مردم از جزئیات مذاکرات هسته ای حق آنان بوده و بعنوان یکی از مهمترین مطالبات سیاسی مردم محسوب می گردد که پاسخگویی این مطالبه مردمی توسط دولت که از سوی دولت در یک سال و نیم اخیر مغفول مانده است موجب همدلی و اتحاد در کشور شده و این رمز عبور از موانع و زورگویی های غرب می باشد.

دو روز قبل نیز پس از ارائه فکت شیت غیر واقع از سوی کاخ سفید پس از بیانیه لوزان و تفاوت فاحش میان قرائت های طرف ایرانی و غربی، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی در صحبت های خویش در مجلس شورای اسلامی خبر از الزام تیم مذاکره کننده ایرانی از سوی مقام معظم رهبری به ارائه برگه تفسیری (فکت شیت) خود به عموم مردم شده است و اعلام نموده که سازمان انرژی اتمی و وزارت امورخارجه فکت شیت ایران را تهیه کردهاند و هم اکنون در دست وزیرامورخارجه است که در صورت صلاحدید وزارت امور خارجه منتشر می گردد.

این در حالیست که پس از فرمایشات رهبر انقلاب و تکلیف کردن تیم مذاکرات هسته ای به ارائه فکت شیت یا همان برگه تفسیری که جزئیات مذاکرات را در بر می گیرد سیدعباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران و عضو ارشد مذاکره کننده تیم هسته‌ای کشورمان در گفت‌وگویی که با شبکه خبر سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت «فکت شیت ایران همان سخنان مبسوط وزیر امور خارجه است و فعلا ما بنای ارائه مکتوب آن را نداریم» که جای تعجب و سوال دارد چرا که ارائه فکت شیت ایرانی تاحدودی از فضاسازی‌های غربی‌ها بویژه آمریکایی‌ها درباره توافق هسته‌ای کاسته شود و موجب شفافیت در عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای خواهد شد.

از سوی دیگر ارائه فکت شیت از سوی طرف ایرانی و چکش کاری، اصلاح و یا تکمیل و تقویت آن با کمک منتقدین و صاحب نظران از سوی تیم مذاکره کننده هسته ای همدلی و انسجام و اتحاد ملی را به امریکا و سه کشور اروپایی طرف مقابل نشان خواهد داد و هرگاه ما شاهد انسجام ملی بودیم غرب در مقابل خواسته های زورگویانه خویش مجبور به عقب نشینی شده است.

مسلما وقتی هدف و راه میان دولت و ملت مشترک باشد، مردم خود را پشتیبان دولت تلقی کرده و با افزایش همدلی، همانطور که تاکنون پای انقلاب و نظام ایستاده اند؛ در مقابل توطئه ها و نیرنگ و فریب های دشمن، کشور را مقام خواهند کرد.

با این وصف با توجه به شرایط سیاسی سال ۹۴ به نظر می رسد لازم است وزیر امور خارجه در پاسخ به منویات رهبر معظم انقلاب هر چه سریعتر برگه تفسیری خویش را منتشر نموده و در راستای شعار سال گام های بلندی را بردارد.

منبع گزارش

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی