باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

بررسی و تحلیل مسائل اجتماعی ، فرهنگی ، اخلاقی ، سیاسی و اخبار روز و تطبیق اتفاقات روز با واقعیات مذهبی ، اطلاع رسانی و مطالب علمی تاریخی هنری و ...

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۶ مرداد ۹۴، ۰۱:۳۲ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت
پیوندهای روزانه
پیوندها

فتنه ۸۸ و تاثیر آن در مسابقات جهانی نخبگان ایرانی/ ماجرای تلخ یک نخبه ایرانی

مسئول سفارت بلژیک در تهران سال 1388:

نخبه هستین که باشین برای کشور خودتان نخبه هستین نه بلژیک و بجای اینکه بیایید از ما دلیل عدم صدور ویزا را بپرسید بروید از آنهایی که در خیابان های تهران شورش کرده اند و در کشورتان درگیری ایجاد کرده اند بپرسید”.

حسن اکبری لایق ،محقق مرندی موفق به ساخت یکی از پیشرفته ترین پهبادهای دنیا شده است این پهباد نخستین پهپاد موشک‌گریز دنیا است که در صورت بروز مشکل فرود تجزیه اتوماتیک می شود. برای دیدن اصل خبر وارد شوید

نخستین پهپاد موشک‌گریز دنیا طراحی شد/ تجزیه اتوماتیک با فرود در مکان ناامن - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931014001050#sthash.bF3mTlb4.dpuf
مخترع و مبتکر جوان کشورمان حسن اکبری لایق که اخیرا نیز یکی از مدالهای جهانی خود را به سردار قاسم سلیمانی اهدا کرد طی یادداشتی به نقش فتنه 88 در مسابقات جهانی نخبگان ایرانی پرداخته است.


حسن اکبری لایق یادداشت خود را چنین شروع میکند که: فتنه گران سال ۸۸ خیانت بزرگی به جامعه علمی کشور وارد کردند چراکه آمریکا در مسابقات جهانی سال ۸۸ بیشترین مدال ها را کسب کرد این در حالی بود که برای نخبگان ایرانی حتی ویزای حضور در مسابقات صادر نشد.

یادداشت/ حسن اکبری لایق نخبه جهانی اهل شهرستان مرند :

طبق اصولی که در همه سفارت خانه ها و سیاست کلی کشورها وجود دارد برای نخبگان علمی و دانشجویان شرکت کننده در مسابقات ویزای حضور در مسابقه یا کنفرانس یا همایش صادر می شود تا این مسابقات بصورت عادلانه و با حضور نخبگان تمامی کشورها صورت گیرد. ولی در سال ۸۸ اتفاق بسیار تلخی رخ داد که نتیجه بی بصیرتی و بی کفایتی و بی لیاقتی سران فتنه در شناخت درست از موقعیت کشورمان بود که نتیجه آن عدم صدور ویزا برای نخبگان علمی ایران بود که برای مسابقات بین المللی اختراعات ۲۰۰۹ در بلژیک دعوت شده بودند.

در سال ۸۸ همزمان با شروع مسابقات جهانی اختراعات ۲۰۰۹ در کشور بلژیک تیمی از نخبگان برای شرکت در مسابقات جهانی اقدام کردیم که با دعوت نامه رسمی مسابقات از مخترعین ایرانی اقدام به ویزا کردیم که تمامی مراحل اخذ ویزا صورت گرفت اما در آن زمان فتنه گران با ایجاد آشوب در کشور باعث شده بودند دنیا نسبت به کشور ما دید ناامن داشته باشد و بخاطر این موضوع سفارت بلژیک برای اکثر نخبگان ایرانی ویزای حضور در این مسابقه جهانی را نداد، و با شنیدن اینکه برای ما ویزا صادر نشده با دوستان مخترع در جلوی سفارت جمع شده و خواستار رسیدگی مجدد مسولین برای اخذ ویزا شدیم.

۱۲۰۴۰۷۳۸۲۰۹۳۸۹۱۱۵۹۹۰

پس از این تجمع با احترام ما را به داخل دعوت کردند. کارمند سفارت پرونده ها را جلوی ما گذاشت و گفت مدارک شما کامل است ولی بنا به گفته مقامات کشور بلژیک تا اطلاع ثانوی نمی توانیم به تعداد زیادی از ایرانیان ویزا صادر کنیم.

با جویا شدن دلیل این امر، با این پاسخ مواجه شدیم که کشور بلژیک بعلت ایجاد مسائل و مشکلات امنیتی توسط فتنه گران در کشور حاضر به همکاری بیشتر نیست و اعلام کرده اند که نمی توانیم ویزا صادر کنیم.

در ادامه جهت دریافت پاسخ بیشتر  درخواست دیدار با ریس سفارت خانه بلژیک را کردیم که با گذشت از برخی موارد امنیتی داخل سفارت با مسول مستقیم سفارت نیز دیدار کردیم که ایشان در جواب بسیار کوتاه و مختصری گفتند: ” نخبه هستین که باشین برای کشور خودتان نخبه هستین نه بلژیک و بجای اینکه بیایید از ما دلیل عدم صدور ویزا را بپرسید بروید از آنهایی که در خیابان های تهران شورش کرده اند و در کشورتان درگیری ایجاد کرده اند بپرسید”.


بنا به اجبار همگی وکالتاً مسولیت ارائه طرح ها در این مسابقات را به دوستان نخبه انگشت شماری که ویزا دریافت کرده بودند واگذار کردیم که در نتیجه به علت بالا بودن سطح مسابقات و محدودیت زمانی، مدالهای جهانی بیشتری از دست نخبگان ایرانی خارج شد و در این برهه زمانی نخبگان امریکایی و اروپایی از فرصت استفاده کرده و مدالهای رنگارنگی را کسب کردند. این در حالی بود که طرح های ایرانی خیلی علمی تر و اجرایی تر بود و صرفا بخاطر عدم حضور خود مخترعین مدال ها را از دست دادند.
از ۲۳ مخترع شرکت کننده در مسابقه به ۱۸ نفر ویزا نداده شد که بنده یکی از این نخبگانی بودم که سفارت بلژیک ویزا نداد و با این حال مدال نقره جهانی را کسب کردم که اولین تجربه من در سطح جهانی بود ، اطمینان دارم اگر فتنه ۸۸ به وجود نمی آمد همه نخبگان مدال های طلا در تیم خود را کسب می کردیم.
فتنه ۸۸ بزرگترین خیانت تاریخ به نخبگان علمی کشور بود که هیچ دشمنی نمی توانست اینگونه خیانت کند.
فتنه ۸۸ علاوه بر اینکه بر اقتصاد و سیاست بین المللی ما زیان وارد کرد در بخش علمی و اختراعات هم زیان جبران ناپذیری وارد کرد که این زیان از بی بصیرتی سران فتنه به اوضاع کشور بود که همه نخبگان ایرانی را در بدترین موقعیت قرار داد و از آن سو نخبگان امریکایی و اسرائیلی و اروپایی بهترین فرصت را به دست آورده و مدال های زیادی را کسب کردند.

منابع گزارش:

فارس نیوز

پایگاه اطلاع رسانی سپاه عاشورا استان آذربایجان شرقی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی