باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

بررسی و تحلیل مسائل اجتماعی ، فرهنگی ، اخلاقی ، سیاسی و اخبار روز و تطبیق اتفاقات روز با واقعیات مذهبی ، اطلاع رسانی و مطالب علمی تاریخی هنری و ...

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۶ مرداد ۹۴، ۰۱:۳۲ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت
پیوندهای روزانه
پیوندها

پس از بازجویی 10 ساعته؛ زندانی شدن «شیخ علی سلمان» در مکان نامعلوم/ ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه: دیکتاتور بحرین با اقدامات اخیر خود، به "اعدام زیر پای انقلابیون" نزدیک‌تر شد

 شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق بحرین که شامگاه یکشنبه توسط نیروهای امنیتی آل خلیفه بازداشت شده بود امروز به مکان نامعلومی منتقل شد.

جمعیت وفاق شامگاه یکشنبه در بیانیه‌ای تأکید کرد که شیخ علی سلمان حدود 10 ساعت است که در ساختمان تحقیقات جنایی در بازداشت است


این جمعیت تأکید کرد که شیخ علی سلمان ساختمان دادستانی کل را ترک نکرده و همچنان در بازداشت وزارت کشور است. صبح امروز اما خبرگزاری ها از انتقال شیخ علی سلمان به یک مکان نامعلوم خبر داده اند و تاکنون محل بازداشت وی نیز منتشر نشده است.

همزمان با دستگیری شیخ علی سلمان مناطق حساس شهر منامه و برخی دیگر از شهرهای بحرین حالت نظامی به خود گرفته است. در هفته اخیر جدیدترین کاروان نظامیان آل سعود وارد بحرین شده بود. برخی کارشاسنان ورود نظامیان جدید آل سعود را بیانگر دور جدید از دستگیری ها و فشارها بر مخالفین نظام آل خلیفه عنوان کرده بوده بودند.

اما از سوی دیگر دور جدید اعتراضات و اعتصابات به بهانه دستگیری شیخ علی سلمان در سراسر بحرین راه افتاده است.

در همین راستا علمای بحرین در اعتراض به بازداشت دبیرکل جمعیت وفاق تحصن کردند.

شرکت کنندگان در این تحصن درباره پیامدهای ادامه اقدامات "احمقانه" و حساب نشده رژیم آل خلیفه ضد  شخصیتهای سیاسی و علما هشدار دادند.

علمای بحرینی در این تحصن آزادی فوری شیخ علی سلمان و دیگر فعالان و شخصیتها را خواستار شدند.

آنان تأکید کردند که بازداشت شیخ علی سلمان بیانگر تفکر استبدادی رژیم حاکم بحرین است و پیامدهای وخیمی خواهد داشت.

ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه نیز با انتشار بیانه ای به این اقدام آل خلیفه واکنش نشان داد.

در بیانیه این ائتلاف که روز دوشنبه 29 در "بحرین اشغالی" صادر شده، آمده است: "حمد بن عیسی" دیکتاتور و دشمن ملت بحرین با اشتباهات احمقانه خود، هر لحظه به مرگ نزدیک تر می شود؛ و صدور احکام اعدام انقلابیون، بازداشت شیخ "علی سلمان" دبیر کل جمعیت وفاق ملی، محاکمه شیخ "جد حفصی" و حمله به مناطق السنابس در شمال و العکر شرق بحرین بخشی از این اقدامات کینه توزانه است.

این بیانیه در صفحه رسمی ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین منتشر شده می افزاید: رژیم حاکم آل خلیفه همچنان به سرکوب وحشیانه مردم بحرین می پردازد و در این کار از مزدوران خارجی و نیروهای نظامی کشورهای دیگر کمک می گیرد و دستگاه قضائی فاسد و بی اعتبار این رژیم نیز همچنان احکام ظالمانه اش را در حق فعالان سیاسی صادر می کند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: صدور حکم اعدام برای 2 نفر از ساکنین مبارز منطقه الدیر (شمال شرق بحرین) نشان می دهد که دستگاه قضائی کشور کاملاً وابسته به رژیم دیکتاتور آل خلیفه است و استقلالی از خود ندارد و هیچ یک از معیارهای بین المللی را رعایت نمی کند و حقوق مردم بحرین را نقض می کند و احکامش مستند به اعترافاتی است که با زور شکنجه گرفته شده است.

ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین در پایان تاکید کرده دیکتاتور بحرین با اقدامات اخیر خود، به پایان ناگوار خود که "اعدام زیر پای انقلابیون" خواهد بود، نزدیک‌تر شد. 

کد خبر:214967 -
منبع گزارش
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی