باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

بررسی و تحلیل مسائل اجتماعی ، فرهنگی ، اخلاقی ، سیاسی و اخبار روز و تطبیق اتفاقات روز با واقعیات مذهبی ، اطلاع رسانی و مطالب علمی تاریخی هنری و ...

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۶ مرداد ۹۴، ۰۱:۳۲ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت
پیوندهای روزانه
پیوندها
السلام علیک یا اباعبدالله الحسین علیه السلام

در اربعین سال 1393 شمسی

عبور یک میلیون زائر اربعین از مرزها/ فعالیت شبانه‌روزی برای خدمات‌رسانی گمرک

گمرک ایران گزارش داد: تاکنون بیش از یک میلیون زائر اربعین حسینی برای حضور در عراق از مرزها عبور کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: عبور یک میلیون زائر اربعین از مرزها/ فعالیت شبانه‌روزی برای خدمات‌رسانی گمرک

به گزارش فارس، گمرک ایران در گزارشی از وضعیت عبور زائران اباعبدالله الحسین(ع) از  گمرکات مرزی مهران، شلمچه و چزابه اعلام کرد: مسئولان این سه گمرک با عشقی حسینی تمهیدات ویژه‌ای را از جمله 24 ساعته کردن کار گمرکات، توزیع کتابچه‌های مذهبی و آشنایی با قوانین کالای همراه‌مسافر، تهیه و پخش غذای نذری را در دستور کار خود قرار داده‌اند، همچنین کلیه کارکنان گمرکات مرزی مهران، شلمچه و چزابه به حالت آماده باش درآمده‌اند و در تمامی ساعات شبانه‌روز اقدام به ارائه خدمات می‌کنند.



خلیل حیدری مدیرکل گمرک استان ایلام از عبور روزانه 75 هزار نفر از این گمرک مرزی خبر داد و گفت: تا امروز نزدیک به 500 هزار نفر زائر از این گمرک عبور کرده‌اند، علاوه بر آن 200 دستگاه اتوبوس، 26 دستگاه آمبولانس، 5 خودرو امدادی و 2 دستگاه جرثقیل از این گمرک به سمت کربلای معلی رهسپار شده‌اند.

همچنین 100 دستگاه خودرو که از کشورهای ترکیه، افغانستان و سایرکشورهای همسایه برای زیارت امام حسین(ع) و شرکت در مراسم اربعین حسینی به سمت عراق در حرکت هستند از این گمرک عبور کردند.

حیدری در خصوص پذیرایی از عزاداران حسینی گفت: با همت و تلاش خیرین شهرستان مهران، تهران و اصفهان ایستگاه صلواتی در محوطه این گمرک برپا شده است و بالغ بر 50 هزار بسته غذا به صورت صلواتی بین زائران کربلا پخش شده است.

قوام محمودی رئیس گمرک شلمچه نیز از سهولت تردد در این گمرک خبر داد و افزود: تا امروز 180 هزار نفر از زائران حسینی از این گمرک راهی کربلا شده‌اند و گمرک شلمچه به صورت شبانه‌روزی مشغول خدمت به زائرین حسینی است.

محمودی از نصب 2 دستگاه x-ray در این گمرک خبر داد و گفت: کنترل نامحسوس مسافران توسط مأموران گمرک انجام می‌شود و مسافران به صورت تصادفی توسط دستگاه X-ray مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

همچنین بهروز کرمی رئیس گمرک چزابه که از دیگر گمرکات مرزی کشور است که زائران حسینی از آن برای سفر به کربلای معلی استفاده می‌کنند، گفت: تا امروز 150 هزار نفر از زائران حسینی از این گمرک به سوی کربلا راهی شده‌اند و مسئولان این گمرک تمام تلاش خود را انجام داده‌اند که معطلی برای مسافران به صفر برسد.

همچنین هزاران نفر از زائران اباعبدالله الحسین (ع) در روزهای اخیر از گمرکات فرودگاههای کشور عازم عتبات عالیات شده اند.

لازم به ذکر است که تمامی گمرکات مرزی برای بازگشت زائران از کربلا نیز به صورت شبانه‌روزی فعال خواهند بود.

انتهای پیام/آ

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی