باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

بررسی و تحلیل مسائل اجتماعی ، فرهنگی ، اخلاقی ، سیاسی و اخبار روز و تطبیق اتفاقات روز با واقعیات مذهبی ، اطلاع رسانی و مطالب علمی تاریخی هنری و ...

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۶ مرداد ۹۴، ۰۱:۳۲ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت
پیوندهای روزانه
پیوندها

چرا اینقدر دشمنان پنهان داخلی و خارجی تلاش می کنند با گویشی فریبنده و عوام پسند بدنه مردمی انقلاب را از علامه مصباح این عالم فرزانه جدا کنند؟


ملاقات با سید حسن نصرالله، جنوب لبنان،

عزیز دل وقتی قبله را گم می کنی باید بدنبال شاخص بگردی
شاخص باید اصل باشد نه تقلبی و بدل
در دوران فتنه آخر الزمان و فتنه های سیاسی انقلاب که همیشه وجود دارد و خواهد داشت هم ؛ اصل بودن شاخص ، اصالت دارد . شاخص باید عالم خالی از هوا و هوس و دل نبسته به دنیا و امتحان داده باشد امثال علامه مصباح اصلند مواظب باشید : جنس بدل زیاد شده.

 از طرفی اجتهاد و سرکشی انفس ما هم در مقابل اولیاء خدا و علمای اصل و ناب بیشتر شده
امثال علامه جهت نمای اسلام ناب و ولایت اهل البیت هستند که اسلام را نه تنها هضم بلکه غرق و ممحض در ولایت و قرآن و اسلامند.


شیاطین جنی و انسی تمام تلاششان غالب کردن شاخص های قلابی و مشغولیت نفسانی ماست و تلاش می کنند امثال استاد وارسته را انسانهایی کج فهم، سخت گیر و افراطی نشان دهند و حتی با این تبلیغات مسموم اجازه نمی دهند لحظه ای بی طرفانه پای کلام نورانی ایشان بنشینیم که اگر بنشینیم جز نور و معرفت و هدایت نخواهیم یافت.
مواظب باشیم اجناس بدل و افکار و نفسانیات را بجای جنس اصل به ما غالب نکنند.
این تبلیغات مسموم شیطانی آنقدر زیاد است که برخی گمان می کنند حضرت علامه در خطی مخالف ریان تبعیت از رهبری حرکت می کنند و بالاتر اینکه برخی گمان می کنند ایشان خود داعیه دار و  مدعی درک بالاتری از رهبری و جلودار گروهی خشک مغز عصبانی و بی منطقند.

این تهمتها که با ظرافت خاصی در شرایط مختلف با کش و قوس و هجمه همراه است معمولا در مواقع خاصی که روشنگریهای ایشان در دفاع از حقانیت انقلاب و رهبری اوج می گیرد به نهایت خود

می رسد و انواع تهمتها و نسبتهای ناروا با بسیج امکانات رسانه ای افراد غرب زده یا وابسته به جریانات خاص و عافیت طلب سرازیر می شود.

جالب آن است که این جریانها با سوء استفاده از بی اطلاعی نسل جوان و عوام مردم با ایجاد شبهاتی در مورد ایشان و نسبتهای ناروا سعی در فریب مردم دارند بطوریکه آنقدر این جریان تخریبی را شدت می دهند که برخی افراد شاید از نام بردن از ایشان و حتی خواندن مطلبی در مورد این عالم و فیلسوف یگانه شرمنده می شوند.

در حالی که خدمات و مبارزات انقلابی ایشان و عشق ایشان به رهبری و تبعت خاص و خضوع مثال زدنی و واقعا نمونه ایشان مقابل رهبری و عالم روز بودن ،خوشفکر و جوان گرا بودن؛ منطقی و هوشیاری و بسیاری دیگر برای ارادتمندان ایشان اظهر من الشمس است؛ عافیت طلبان و دوستان نادان انقلاب و آنهایی که بدنبال غربت رهبری و تضعیف ایشانند با روشهای ناجوانمردانه سعی در تخریب این شخصیت والای علمی و معرفتی می کنند.








 







این جریانها بارها تلاش کرده اند با ایجاد موج رسانه ای و بی احترامی به ایشان حتی کشیدن کاریکاتور توهین آمیز به این عارف فرزانه در دولت اصلاحات ایشان را از گردونه تاثیر گزاری و حمایت از انقلاب خارج کنندگان ولی هوشیاری ملت انقلابی و بصیرت انقلابی مردم مانع از این حقه های کثیف شده است و البته هرگز در این مدت از توهین و جسارت به این بزرگوار کوتاهی نکرده اند.

در چند ماهه اخیر نیز با بالا گرفتن مداکرات هسته ای و رفتار مشکوک برخی مسئولین در تبرئه امریکا و وادادگی برخی افراد مقابل غرب ایشان با احساس خطر از برخی رفتارهای غیر انقلابی حقایق را شجاعانه بیان کردند و صد البته که با هجوم رسانه ای غرب زدگان داخلی و انواع تهمتها و جسارتها مواجه شدند ؛ که البته برای مردان خدا این تلخیها در راه خدا شیرین است بقول صائب ره:

نیست پروا تلخکامان را ز تلخیهای عشق      آب دریا در مذاق ماهی دریا خوش است


بسیاری از دانشمندان طراز اول و نخبگان روزگار همیشه سالها و حتی قرنها جلوتر از زمان خویش زندگی می کنند به همین جهت است که بسیاری از اعجوبه های تاریخ در زمان حیاتشان ناشناخته و مورد بی مهری مردمانشان بودند .

خوب است بدانیم جایگاه ممتاز علامه مصباح در بین اصحاب انقلاب و دانشمندان جایگاهی منحصر به فرد و یگانه است حضرت امام خمینی در مورد ایشان تعبیر جالبی دارند:

از فرمایشات حضرت امام خمینى (قدس الله نفسه الزکیة) به نقل از آیت الله مسعودى خمینى:

"آقاى مصباح ذوشهادتین است".

مقام معظم رهبری امام خامنهای نیز همچون گوهر شناسی چیره دست این علامه یگانه را چه زیبا توصیف می کنند:


" بنده نزدیک به چهل سال است که جناب آقاى مصباح را مى شناسم و به ایشان به عنوان، یک فقیه،فیلسوف، متفکر وصاحب نظر در مسایل اساسى اسلام ارادت دارم. "

" اگر خداى متعال به نسل کنونى ما، این توفیق را نداد که از شخصیت هایى مانند علامه طباطبائى و شهید مطهرى استفاده کند، اما به لطف خدا این شخصیت عزیز و عظیم­القدر، خلاء آن عزیزان را در زمان ما پر کرده است. "

" من خدا را شکر و حمد مى­کنم که نسل جوان ما در سراسر کشور به ایشان (آیت­الله مصباح یزدى) شدیداً علاقمند و قدردان است. "

"به نظر من یکى از چیزهایى که مى تواند خیلى کمک کند به این قضیه، این است که از کتابهاى شهید مطهرى، از معارفى که امروز بزرگانى بحمدالله هستند; از قبیل آقاى مصباح و دیگران که واقعاً مبانى فکرى اسلامى دست این هاست; از این ها استفاده کنند. حتى مى شود این ها را ساده کرد. شما مى توانید این کار را بکنید...".

در دیدار با جمعى از نونهالان و نوجوانان حافظ و قارى قرآن کریم5/4/80

«مجموعه‌اى از متفکران، علما، و سابقه‌دارها در امر دین ...عقبه تئوریک نظام هستند و آن را تشکیل مى‌دهند. ... الان ما در حوزه قم علمایى داریم‌، بزرگانى داریم، صاحب‌نظرانى داریم، اندیشه‌پردازان یا تئوریسین‌ها و ایدئولوگ‌هایى داریم،... ما شخصیت علمىِ فکرىِ روشنفکرىِ برجسته‌اى مثل آقاى مصباح یزدى را در قم داریم...»

از فرمایشات مقام معظم رهبرى (دام ظله العالی) در دیدار مسؤولان دفتر تبلیغات اسلامى حوزه علمیه قم 28/06/1384

سقای بی ریا: مقام معظم رهبری پیرامون نقش عمارگونه آیت الله مصباح در بحران ها فرمودند"در اوج بحران‌ها برخی از افراد جهت‌گیری آیت‌الله مصباح را زیر سؤال می‌برند ولی بعداز گذشت مدتی می‌فهمند که اشتباه کرده‌اند".

در دیداری که رهبر عزیز انقلاب در منزل آیه الله مصباح داشتند فرمودند

بنده هم به سهم خودم قدر آقای مصباح را می‌دانم. واقعا می‌دانم که ایشان در کشور و برای اسلام چه وزنه‌ای هستند و حقا و انصافا ما امروز نظیر ایشان را – حالا به این تعبیر بگوییمخیلی نادر نظیر آقای مصباح ممکن است وجود داشته باشد با این وزانت علمی و عمق علمی و احاطه و وسعت و با این آگاهی و بینش و صفا. رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: این سه جهت در ایشان جمع است؛ هم علم، هم بصیرت به معنای حقیقی کلمه و هم صفا. این سه تا با هم در وجود ایشان خیلی ارزشمند است. خداوند متعال انشاء ‌الله وجود ایشان را برای ما و انقلاب محفوظ بدارد و وجود ایشان را سالم بدارد تا همه بتوانند از برکات ایشان استفاده نمایند.

کلیپ صوتی متن فوق

 


جالب است بدانیم رهبر عظیم الشان انقلاب آیه الله مصباح را عقبه تئوریک نظام می دانند و این مساله بقدری مهم است که هجمه ها و صحنه گردانان این تخریب ها علیه ایشان را بشدت در مظان اتهام قرار می دهد که آبشخور و پشت پرده این تخریب ها از کجاست؟


مجموعه‌اى از متفکران، علما، و سابقه‌دارها در امر دین …عقبه تئوریک نظام هستند و آن را تشکیل مى‌دهند. … الان ما در حوزه قم علمایى داریم‌، بزرگانى داریم، صاحب‌نظرانى داریم، اندیشه‌پردازان یا تئوریسین‌ها و ایدئولوگ‌هایى داریم،ما شخصیت علمىِ فکرىِ روشنفکرىِ برجسته‌اى مثل آقاى مصباح یزدى را در قم داریم.


از فرمایشات مقام معظم رهبرى (دام ظله العالی) در دیدار مسؤولان دفتر تبلیغات اسلامى حوزه علمیه قم ۲۸/۰۶/۱۳۸۴


 

علامه طباطبایی -به نقل از حجة الاسلام آقاى شیخ اصغرمروارید- در مورد ایشان فرموده اند:

"آقاى مصباح از بین شاگردان من مثل انجیر مى ماند که هیچ چیز آن دور ریخته نمى شود".


دوستی و صمیمیت ایشان با شهید بهشتی و بزرگان انقلاب هم بر اهل اطلاع پوشیده نیست.


این روش البته در طول تاریخ از سوی جریان های شبه روشنفکری همواره برای تقابل با روحانیت اصیل و انقلابی در پیش گرفته شده است، چنانچه اگر توان حذف فیزیکی بزرگان دینی برای این طیف ممکن نبوده، طریق ترور شخصیت آنها در پیش گرفته شده است؛ چنانچه رهبر انقلاب پیش از این در شهریور 1379 در اوج تخریب های علامه مصباح توسط جریان های شبه روشنفکری، علت این مساله را چنین توصیف کردند
 
«شما می‌بینید این هجومهای تبلیغاتی را که به شخصیتهای برجسته، به انسانهای والا و با اخلاقهای برجسته می‌کنند؟ اینها همه‌اش نشان دهنده‌ی اهداف و نیات دشمن است. وقتی یک نفر مثل جناب آقای مصباح که حقیقتاً این شخصیت عزیز، جزو شخصیتهایی است که همه‌ی دلسوزان اسلام و معارف اسلامی بایستی از اعماق دل قدردان و سپاسگزار این مرد عزیز باشند، مورد هجوم تبلیغاتی قرار می‌گیرد، می‌بینید که همین «و هم ینهون عنه و ینأون عنه». حرف رسا و نافذ، منطق قوی و مستحکم، هر جایی که باشد، دشمن آن‌جا را زود تشخیص می‌دهد؛ چون حسابگر است. دشمن - همان‌طور که گفتم - آن‌جا را می‌شناسد و به مقابله‌اش می‌آید. با مرحوم شهید مطهری نیز همین‌گونه برخورد کردند.»























در پایان برخی از هجمه ها و پاسخ به شبهات پیرامون این فقیه و فیلسوف وارسته را ارائه می کنیم که امیدوارم با مطالعه آن برای دوستان عزیز راه گشا باشد:


1- پاسخ مستند به چند دروغ تاریخی درباره علامه مصباح یزدی

2-ریشه یابی حملات همزمان رسانه ای جریان سیاسی خاص به حکیم وارسته علامه مصباح


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی