باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

بررسی و تحلیل مسائل اجتماعی ، فرهنگی ، اخلاقی ، سیاسی و اخبار روز و تطبیق اتفاقات روز با واقعیات مذهبی ، اطلاع رسانی و مطالب علمی تاریخی هنری و ...

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۶ مرداد ۹۴، ۰۱:۳۲ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت
پیوندهای روزانه
پیوندها


10 توصیه جدی آیت‌الله مکارم‌شیرازی به حوزه‌های علمیه و طلاب

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه، 10 توصیه جدی برای حوزه‌ها و طلاب داشت.

خبرگزاری فارس: ‏10 توصیه جدی آیت‌الله مکارم‌شیرازی به حوزه‌های علمیه و طلاب


به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه پیش از ظهر ‏امروز در مدرسه فیضیه قم برگزار ‏شد.‏

در این مراسم آیات‌عظام خاتمی، حسینی‌بوشهری و مقتدایی و جمعی از اعضای ‏جامعه مدرسین حوزه ‏علمیه قم، طلاب و فضلا و اساتید حوزوی حضور داشتند.‏

نخستین سخنران این مراسم آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی بود؛ این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت ‏علم و دانش در ‏اسلام اظهار کرد: از دیدگاه اسلام و قرآن، پایه آفرینش حضرت آدم (ع) بر علم و ‏دانش بوده است. این دیدگاه مهمی است که اسلام دارد؛ در قرآن است که چون آدم (ع) علم اسماء را ‏‏آموخت مقامش از فرشتگان بالاتر رفت و مسجود آنها شد.‏

این مرجع تقلید با بیان اینکه علم اسماء همان اسرار آفرینش است، گفت: همین امر سبب ‏‏مقام والای آدم و انسان شد.‏

وی ادامه داد: آیاتی که در قرآن کریم اهمیت علم و دانش را مورد توجه قرار داده‌اند در زمانی نازل ‏‏شده‌اند که عرب جاهلی اهمیتی برای دانش قائل نبود؛ مقام علم و عالم در نزد خداوند بسیار ‏‏والاست و همین امر زمینه تاکیدات فراوان نسبت به علم آموزی را فراهم آورده است.‏

فقه سنتی پایه و اساس مرجعیت و سیاست نظام اسلامی است  ‏

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: بر اساس روایات، اگر در زمان غیبت، عالمان دین حضور ‏‏نداشته باشند که از اسلام دفاع کنند و عبادالله را از دام‌های شیطانی نجات دهند، همه انسان‌ها ‏‏دچار ارتداد و خروج از دین خواهند شد.‏

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم به خصوصیات عالمان دینی که در روایات به آنها اشاره شده است، ‏‏پرداخت و افزود: از نظر اسلام کسی عالم حقیقی است که عمل او، سخنش را تصدیق کند.‏

وی با بیان این که حوزه‌های علمیه در این عصر و زمان وظایف سنگینی دارند، گفت: حمایت از مسائل ‏‏فرهنگی جامعه که به فرموده رهبر معظم انقلاب، پایه و رکن نظام اسلامی به شمار می‌روند از ‏‏جمله وظایف حوزه‌های علمیه به شمار می‌رود.‏

آیت‌الله مکارم‌شیرازی تصریح کرد: در برخی موارد مسائل در حال کمرنگ شدن هستند و نهادها ‏‏یکی پس از دیگری مسائل فرهنگی را از خود دور می‌سازند به طوری که حراست یکی از ‏‏دانشگاه‌ها اعلامیه صادر کرده که مسائل فرهنگی بر عهده ما نیست در حالی که این امر صحیح نبوده ‏‏و در نظام جمهوری اسلامی، تقویت اسلامیت و جمهوریت بر عهده همه است.‏

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه همه نهادها بدون استنثاء در برابر مسائل فرهنگی مسئولیت دارند، ‏‏افزود: البته اگر احساس مسئولیت از سوی دیگران کمرنگ شود حوزه‌های علمیه وظیفه ‏‏سنگین‌تری دارند و باید با اقدامات خود، از تزلزل مبانی دینی جلوگیری کنند تا در نهایت اسلام و ‏‏نظام دینی حفظ و تقویت شود.‏

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وظایف حوزه‌های علمیه و روحانیت در شرایط کنونی اشاره ‏‏کرد و گفت:

نخستین وظیفه حفظ و تقویت فقه سنتی است که پایه مرجعیت، اقتصاد، سیاست و ‏‏همه موارد زندگی در نظام اسلامی محسوب می‌شود.‏

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان این که پاسخگویی به مسائل مستحدثه از دیگر وظایف حوزه‌های ‏‏علمیه به شمار می‌رود، عنوان کرد: امروزه موضوعات تغییر کرده‌اند و لازم است حوزه‌های علمیه این ‏‏مهم را در نظر داشته و برای پاسخگویی آماده باشند. ‏

استاد برجسته حوزه علمیه قم رفع شبهات را سومین وظیفه حوزه‌های علمیه دانست و تصریح ‏‏کرد: آگاهی به شبهات روز جامعه یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های هر طلبه باید باشد تا بتواند ‏‏پاسخی صحیح هم برای آنها فراهم کند ضمن اینکه لازم است در شرایط کنونی، گروهی از طلاب ‏‏به تعلیم زبان‌های رایج دنیا بپردازند و علاوه بر این، آموزش مکالمه زبان عربی در حوزه‌ها جدی گرفته ‏‏شود.‏

وی ادامه داد: پرورش و تربیت مفسران قرآن در حوزه‌ها از دیگر وظایف به شمار می‌رود؛ قرآن تمام ‏‏علوم را تا پایان جهان در خود دارد بنابراین منبع ما در همه امور خواهد بود، پس صرف پرداختن به ‏‏تلاوت، تجوید و حفظ قرآن کافی نیست.‏

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با تاکید بر تربیت مبلغان، خطبا و پژوهشگران برجسته در حوزه‌های علمیه ‏‏گفت: همین اشخاص هستند که موجب گسترش دین مبین اسلام می‌شوند ضمن اینکه مبلغان ‏‏دین باید از ابزارهای روز هم برای انتشار پیام خداوند به همه مردم بهره ببرند.‏

این مرجع تقلید سایت‌های اینترنتی را از جمله ابزارهای روز برای انتقال معارف دینی برشمرد و با ‏‏تاکید بر استفاده از آنها افزود: یکی از مهمترین مسائلی که در شرایط کنونی نیازمند آن هستیم، ‏‏اعزام و سکونت مبلغان دینی و روحانیون در شهرستان‌هاست زیرا بعضی مظاهر باطل در دیگر نقاط ‏‏آشکار شده‌اند که اگر عالمان دین و حوزه‌های علمیه در آن شهرها تقویت شوند، جلوی پیشرفت ‏‏باطل را خواهند گرفت.‏

وی در خاتمه با بیان اینکه اساتید لایق و برجسته باید برای حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها تربیت ‏‏شوند، گفت: از دیگر نیازهای نظام اسلامی در شرایط کنونی که مشکلاتی را هم در این بخش ‏‏شاهد هستیم، تربیت قضات لایق و عادل است که باید توسط حوزه‌های علمیه جدی گرفته شود.‏

نسخه چاپیارسال به دوستان
فارس گزارش می‌دهد
‏10 توصیه جدی آیت‌الله مکارم‌شیرازی به حوزه‌های علمیه و طلاب

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه، 10 توصیه جدی برای حوزه‌ها و طلاب داشت.

خبرگزاری فارس: ‏10 توصیه جدی آیت‌الله مکارم‌شیرازی به حوزه‌های علمیه و طلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه پیش از ظهر ‏امروز در مدرسه فیضیه قم برگزار ‏شد.‏

در این مراسم آیات‌عظام خاتمی، حسینی‌بوشهری و مقتدایی و جمعی از اعضای ‏جامعه مدرسین حوزه ‏علمیه قم، طلاب و فضلا و اساتید حوزوی حضور داشتند.‏

نخستین سخنران این مراسم آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی بود؛ این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت ‏علم و دانش در ‏اسلام اظهار کرد: از دیدگاه اسلام و قرآن، پایه آفرینش حضرت آدم (ع) بر علم و ‏دانش بوده است. این دیدگاه مهمی است که اسلام دارد؛ در قرآن است که چون آدم (ع) علم اسماء را ‏‏آموخت مقامش از فرشتگان بالاتر رفت و مسجود آنها شد.‏

این مرجع تقلید با بیان اینکه علم اسماء همان اسرار آفرینش است، گفت: همین امر سبب ‏‏مقام والای آدم و انسان شد.‏

وی ادامه داد: آیاتی که در قرآن کریم اهمیت علم و دانش را مورد توجه قرار داده‌اند در زمانی نازل ‏‏شده‌اند که عرب جاهلی اهمیتی برای دانش قائل نبود؛ مقام علم و عالم در نزد خداوند بسیار ‏‏والاست و همین امر زمینه تاکیدات فراوان نسبت به علم آموزی را فراهم آورده است.‏

فقه سنتی پایه و اساس مرجعیت و سیاست نظام اسلامی است  ‏

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: بر اساس روایات، اگر در زمان غیبت، عالمان دین حضور ‏‏نداشته باشند که از اسلام دفاع کنند و عبادالله را از دام‌های شیطانی نجات دهند، همه انسان‌ها ‏‏دچار ارتداد و خروج از دین خواهند شد.‏

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم به خصوصیات عالمان دینی که در روایات به آنها اشاره شده است، ‏‏پرداخت و افزود: از نظر اسلام کسی عالم حقیقی است که عمل او، سخنش را تصدیق کند.‏

وی با بیان این که حوزه‌های علمیه در این عصر و زمان وظایف سنگینی دارند، گفت: حمایت از مسائل ‏‏فرهنگی جامعه که به فرموده رهبر معظم انقلاب، پایه و رکن نظام اسلامی به شمار می‌روند از ‏‏جمله وظایف حوزه‌های علمیه به شمار می‌رود.‏

آیت‌الله مکارم‌شیرازی تصریح کرد: در برخی موارد مسائل در حال کمرنگ شدن هستند و نهادها ‏‏یکی پس از دیگری مسائل فرهنگی را از خود دور می‌سازند به طوری که حراست یکی از ‏‏دانشگاه‌ها اعلامیه صادر کرده که مسائل فرهنگی بر عهده ما نیست در حالی که این امر صحیح نبوده ‏‏و در نظام جمهوری اسلامی، تقویت اسلامیت و جمهوریت بر عهده همه است.‏

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه همه نهادها بدون استنثاء در برابر مسائل فرهنگی مسئولیت دارند، ‏‏افزود: البته اگر احساس مسئولیت از سوی دیگران کمرنگ شود حوزه‌های علمیه وظیفه ‏‏سنگین‌تری دارند و باید با اقدامات خود، از تزلزل مبانی دینی جلوگیری کنند تا در نهایت اسلام و ‏‏نظام دینی حفظ و تقویت شود.‏

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وظایف حوزه‌های علمیه و روحانیت در شرایط کنونی اشاره ‏‏کرد و گفت: نخستین وظیفه حفظ و تقویت فقه سنتی است که پایه مرجعیت، اقتصاد، سیاست و ‏‏همه موارد زندگی در نظام اسلامی محسوب می‌شود.‏

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان این که پاسخگویی به مسائل مستحدثه از دیگر وظایف حوزه‌های ‏‏علمیه به شمار می‌رود، عنوان کرد: امروزه موضوعات تغییر کرده‌اند و لازم است حوزه‌های علمیه این ‏‏مهم را در نظر داشته و برای پاسخگویی آماده باشند. ‏

استاد برجسته حوزه علمیه قم رفع شبهات را سومین وظیفه حوزه‌های علمیه دانست و تصریح ‏‏کرد: آگاهی به شبهات روز جامعه یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های هر طلبه باید باشد تا بتواند ‏‏پاسخی صحیح هم برای آنها فراهم کند ضمن اینکه لازم است در شرایط کنونی، گروهی از طلاب ‏‏به تعلیم زبان‌های رایج دنیا بپردازند و علاوه بر این، آموزش مکالمه زبان عربی در حوزه‌ها جدی گرفته ‏‏شود.‏

وی ادامه داد: پرورش و تربیت مفسران قرآن در حوزه‌ها از دیگر وظایف به شمار می‌رود؛ قرآن تمام ‏‏علوم را تا پایان جهان در خود دارد بنابراین منبع ما در همه امور خواهد بود، پس صرف پرداختن به ‏‏تلاوت، تجوید و حفظ قرآن کافی نیست.‏

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با تاکید بر تربیت مبلغان، خطبا و پژوهشگران برجسته در حوزه‌های علمیه ‏‏گفت: همین اشخاص هستند که موجب گسترش دین مبین اسلام می‌شوند ضمن اینکه مبلغان ‏‏دین باید از ابزارهای روز هم برای انتشار پیام خداوند به همه مردم بهره ببرند.‏

این مرجع تقلید سایت‌های اینترنتی را از جمله ابزارهای روز برای انتقال معارف دینی برشمرد و با ‏‏تاکید بر استفاده از آنها افزود: یکی از مهمترین مسائلی که در شرایط کنونی نیازمند آن هستیم، ‏‏اعزام و سکونت مبلغان دینی و روحانیون در شهرستان‌هاست زیرا بعضی مظاهر باطل در دیگر نقاط ‏‏آشکار شده‌اند که اگر عالمان دین و حوزه‌های علمیه در آن شهرها تقویت شوند، جلوی پیشرفت ‏‏باطل را خواهند گرفت.‏

وی در خاتمه با بیان اینکه اساتید لایق و برجسته باید برای حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها تربیت ‏‏شوند، گفت: از دیگر نیازهای نظام اسلامی در شرایط کنونی که مشکلاتی را هم در این بخش ‏‏شاهد هستیم، تربیت قضات لایق و عادل است که باید توسط حوزه‌های علمیه جدی گرفته شود.‏

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930616001485#sthash.zXeV6RDT.dpuf
نسخه چاپیارسال به دوستان
فارس گزارش می‌دهد
‏10 توصیه جدی آیت‌الله مکارم‌شیرازی به حوزه‌های علمیه و طلاب

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه، 10 توصیه جدی برای حوزه‌ها و طلاب داشت.

خبرگزاری فارس: ‏10 توصیه جدی آیت‌الله مکارم‌شیرازی به حوزه‌های علمیه و طلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه پیش از ظهر ‏امروز در مدرسه فیضیه قم برگزار ‏شد.‏

در این مراسم آیات‌عظام خاتمی، حسینی‌بوشهری و مقتدایی و جمعی از اعضای ‏جامعه مدرسین حوزه ‏علمیه قم، طلاب و فضلا و اساتید حوزوی حضور داشتند.‏

نخستین سخنران این مراسم آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی بود؛ این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت ‏علم و دانش در ‏اسلام اظهار کرد: از دیدگاه اسلام و قرآن، پایه آفرینش حضرت آدم (ع) بر علم و ‏دانش بوده است. این دیدگاه مهمی است که اسلام دارد؛ در قرآن است که چون آدم (ع) علم اسماء را ‏‏آموخت مقامش از فرشتگان بالاتر رفت و مسجود آنها شد.‏

این مرجع تقلید با بیان اینکه علم اسماء همان اسرار آفرینش است، گفت: همین امر سبب ‏‏مقام والای آدم و انسان شد.‏

وی ادامه داد: آیاتی که در قرآن کریم اهمیت علم و دانش را مورد توجه قرار داده‌اند در زمانی نازل ‏‏شده‌اند که عرب جاهلی اهمیتی برای دانش قائل نبود؛ مقام علم و عالم در نزد خداوند بسیار ‏‏والاست و همین امر زمینه تاکیدات فراوان نسبت به علم آموزی را فراهم آورده است.‏

فقه سنتی پایه و اساس مرجعیت و سیاست نظام اسلامی است  ‏

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: بر اساس روایات، اگر در زمان غیبت، عالمان دین حضور ‏‏نداشته باشند که از اسلام دفاع کنند و عبادالله را از دام‌های شیطانی نجات دهند، همه انسان‌ها ‏‏دچار ارتداد و خروج از دین خواهند شد.‏

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم به خصوصیات عالمان دینی که در روایات به آنها اشاره شده است، ‏‏پرداخت و افزود: از نظر اسلام کسی عالم حقیقی است که عمل او، سخنش را تصدیق کند.‏

وی با بیان این که حوزه‌های علمیه در این عصر و زمان وظایف سنگینی دارند، گفت: حمایت از مسائل ‏‏فرهنگی جامعه که به فرموده رهبر معظم انقلاب، پایه و رکن نظام اسلامی به شمار می‌روند از ‏‏جمله وظایف حوزه‌های علمیه به شمار می‌رود.‏

آیت‌الله مکارم‌شیرازی تصریح کرد: در برخی موارد مسائل در حال کمرنگ شدن هستند و نهادها ‏‏یکی پس از دیگری مسائل فرهنگی را از خود دور می‌سازند به طوری که حراست یکی از ‏‏دانشگاه‌ها اعلامیه صادر کرده که مسائل فرهنگی بر عهده ما نیست در حالی که این امر صحیح نبوده ‏‏و در نظام جمهوری اسلامی، تقویت اسلامیت و جمهوریت بر عهده همه است.‏

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه همه نهادها بدون استنثاء در برابر مسائل فرهنگی مسئولیت دارند، ‏‏افزود: البته اگر احساس مسئولیت از سوی دیگران کمرنگ شود حوزه‌های علمیه وظیفه ‏‏سنگین‌تری دارند و باید با اقدامات خود، از تزلزل مبانی دینی جلوگیری کنند تا در نهایت اسلام و ‏‏نظام دینی حفظ و تقویت شود.‏

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وظایف حوزه‌های علمیه و روحانیت در شرایط کنونی اشاره ‏‏کرد و گفت: نخستین وظیفه حفظ و تقویت فقه سنتی است که پایه مرجعیت، اقتصاد، سیاست و ‏‏همه موارد زندگی در نظام اسلامی محسوب می‌شود.‏

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان این که پاسخگویی به مسائل مستحدثه از دیگر وظایف حوزه‌های ‏‏علمیه به شمار می‌رود، عنوان کرد: امروزه موضوعات تغییر کرده‌اند و لازم است حوزه‌های علمیه این ‏‏مهم را در نظر داشته و برای پاسخگویی آماده باشند. ‏

استاد برجسته حوزه علمیه قم رفع شبهات را سومین وظیفه حوزه‌های علمیه دانست و تصریح ‏‏کرد: آگاهی به شبهات روز جامعه یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های هر طلبه باید باشد تا بتواند ‏‏پاسخی صحیح هم برای آنها فراهم کند ضمن اینکه لازم است در شرایط کنونی، گروهی از طلاب ‏‏به تعلیم زبان‌های رایج دنیا بپردازند و علاوه بر این، آموزش مکالمه زبان عربی در حوزه‌ها جدی گرفته ‏‏شود.‏

وی ادامه داد: پرورش و تربیت مفسران قرآن در حوزه‌ها از دیگر وظایف به شمار می‌رود؛ قرآن تمام ‏‏علوم را تا پایان جهان در خود دارد بنابراین منبع ما در همه امور خواهد بود، پس صرف پرداختن به ‏‏تلاوت، تجوید و حفظ قرآن کافی نیست.‏

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با تاکید بر تربیت مبلغان، خطبا و پژوهشگران برجسته در حوزه‌های علمیه ‏‏گفت: همین اشخاص هستند که موجب گسترش دین مبین اسلام می‌شوند ضمن اینکه مبلغان ‏‏دین باید از ابزارهای روز هم برای انتشار پیام خداوند به همه مردم بهره ببرند.‏

این مرجع تقلید سایت‌های اینترنتی را از جمله ابزارهای روز برای انتقال معارف دینی برشمرد و با ‏‏تاکید بر استفاده از آنها افزود: یکی از مهمترین مسائلی که در شرایط کنونی نیازمند آن هستیم، ‏‏اعزام و سکونت مبلغان دینی و روحانیون در شهرستان‌هاست زیرا بعضی مظاهر باطل در دیگر نقاط ‏‏آشکار شده‌اند که اگر عالمان دین و حوزه‌های علمیه در آن شهرها تقویت شوند، جلوی پیشرفت ‏‏باطل را خواهند گرفت.‏

وی در خاتمه با بیان اینکه اساتید لایق و برجسته باید برای حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها تربیت ‏‏شوند، گفت: از دیگر نیازهای نظام اسلامی در شرایط کنونی که مشکلاتی را هم در این بخش ‏‏شاهد هستیم، تربیت قضات لایق و عادل است که باید توسط حوزه‌های علمیه جدی گرفته شود.‏

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930616001485#sthash.zXeV6RDT.dpuf

نظرات  (۱)

در سال ۱۳۴۸ وارد نیروی هوایی شدم . در بدو ورود می بایستی یک سری آموزشها را در نیروی هوایی می دیدیم که از آن جمله آموزش زبان انگلیسی بود.این کلاس ها شروع آشنایی چندین ساله ی من با عباس بابایی بود...
ایشان شخصیت خاصی داشتند واز همه متمایز بودند. در آن دوران بیشتر استادان زن بودند از جمله استاد کلاس زبان که یک زن آمریکایی بود.
این استاد زبان برای اینکه فرهنگ مبتذل غرب را رواج دهد،به دانشجویان پیشنهاد شرم آوری داد که، اگر کسی امتحان پایان ترم را ۲۰ بگیرد من یک شب با او خواهم بود. بعد از اعلام نمرات عباس ازهمه نمره اش بیشتر بود او امتحان را ۱۹ گرفته بود. من برگه او را که دیدم تعجب کردم زیرا او یک کلمه ساده را غلط نوشته بود .
و آن استاد هم به عباس گفت: تو عمدأ این کلمه را غلط نوشته ای تا با من نباشی.
آنجا بود که من به عظمت روحی عباس پی بردم. ایشان با این کار درس تقوا و عفت و بزرگواری را به دیگران آموخت...

راوی:((عظیم دربند سری))یکی از دوستان قدیمی شهید بابایی.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی