باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

بررسی و تحلیل مسائل اجتماعی ، فرهنگی ، اخلاقی ، سیاسی و اخبار روز و تطبیق اتفاقات روز با واقعیات مذهبی ، اطلاع رسانی و مطالب علمی تاریخی هنری و ...

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۶ مرداد ۹۴، ۰۱:۳۲ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت
پیوندهای روزانه
پیوندها

اعتراض شدید آیات عظام ،مکارم العظمی شیرازی سبحانی ،نوری

همدانی، صافی گلپایگانی وعلوی گرگانی و یزدی به وزارت ارشاد

 آیت‎الله مکارم: مردم انقلابی را عصبانی و ناراضی نکنید

آیه الله سبحانی: این گله را به گوش آن آقا برسانید: تو اهل فتوا هستی؟ استغفار کن!

آیت‎الله صافی: از صدور مجوزهای خلاف شرع از سوی وزارت ارشاد نگران هستیم.
  آیت الله علوی گرگانی: نباید اجازه دهیم...عزت زنان جامعه را به بازی بگیرند

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی:
وزارت ارشاد حق دادن اجازه آوازه‌ خوانی زنان بین مردان را ندارد
آیت‌الله یزدی رییس دبیرخانه مجلس خبرگان: به وزیر ارشاد تذکر می‌دهم همخوانی‌هایی که در میانش تک‌خوانی زن باشد هم حرام است

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه حوزه بیدار و هوشیار است گفت: خواندن زن و موسیقی زن در برابر مردان بر اساس قرآن کریم حرام است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حق ندارد چنین کاری کند و مردم ساکت نمی‌مانند.


به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد اظهار کرد: اسلام به بیان قوانین و احکام عنایت داشته و امام و رهبری معرفی شده که قوانین را تبیین، حفظ و اجرا کند.

وی خاطرنشان کرد: هر جایی بحثی بخواهد باشد، فصل‌الخطاب، بیان رهبری است و ارزش‌ها را حفظ کرده و سعی بر اجرا و عملی کردن آنها دارند، بنابراین ولایت فقیه باید وجود داشته باشد، زیرا پیامبر و امام در بین مردم نیستند و باید نائب امامی باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به دهه فجر گفت: دهه فجر، دهه مهمی است و باید از این ایام برای بیان ارکان، اهداف و برکات انقلاب استفاده کنیم و در این دهه قدرت‌ها و مثلث‌های برابر انقلاب در هم کوبیده شد.

وی با بیان اینکه در برابر امام خمینی(ره) مثلثی مانند غرب قرار داشت، خاطرنشان کرد: در آن دوران اروپا و آمریکا به صدام کمک می‌کردند و صهیونیست‌ها و سرسپردگانی مانند عربستان در برابر انقلاب بودند و اکنون نیز انقلاب در برابر این مثلث شوم قرار دارد.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به زن اجازه داده شده که به آوازه‌خوانی در بین مردم بپردازد، گفت: حرف و صحبت متعارف زنان با رعایت موازین اسلامی اشکالی ندارد، ولی آوازه‌خوانی با هیچ وسیله‌ای نمی‌تواند معمول شود و جلوی آن را می‌گیریم.

وی یادآور شد: خواندن زن و موسیقی زن در برابر مردان بر اساس قرآن کریم حرام است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حق ندارد چنین کاری کند و مردم ساکت نمی‌مانند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: هر فیلم، جشنواره، کتاب و موسیقی که متضمن ارزش‌های انقلابی نباشد، جلوی آن رامی‌گیریم.

وی عنوان کرد: حوزه علمیه قم از ابتدا زیر پرچم انقلاب همراه امام بوده و امروز نائب امام خمینی(ره) یعنی آیت‌الله خامنه‌ای همراه موید نظام بوده، حوزه بیدار و هوشیار است و هر فیلم، کتاب و موسیقی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خلاف اسلام باشد، جلوی آن را می‌گیریم.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه آزادی بیان ما باید در چارچوب اسلام باشد، گفت: کشور فرانسه، پیامبر اکرم(ص) را به اسم آزادی بیان می‌کوبد، هر دولتی باشد، باید بداند ما طرفدار اسلام هستیم و هر کسی بخواهد بر خلاف موازین اسلام گام بردارد با آن مخالفت می‌کنیم، باید امروز از بروز این موارد جلوگیری کنیم تا در آینده مشکلی در زمینه‌های دیگر به وجود نیاید.

انتقاد شدید آیت الله مکارم شیرازی از وزارت ارشاد

یک مرجع تقلید با بیان این که اقدامات نسنیجده و نادرست وزارت ارشاد زمینه کمرنگ شدن ارزش های انقلاب را فراهم می کند، گفت: وزارت فرهنگ ارشاد که پسوند اسلامی را هم یدک می کشد، چرا ارزش های انقلاب را یکی بعد از دیگری زیر پا می گذارد.

به گزارش قم فردا، حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی صبح  امروز در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر، با اشاره به اهمیت انقلاب اسلامی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما نقشه سیاسی و معادلات منطقه را عوض کرد چراکه پیش از انقلاب غربی‌ها در منطقه مسلط بودند و منابع را به غارت می‌بردند ولی اکنون با مانعی بزرگ برخورد کرده‌اند.
 
وی با توجه به تأثیر گزاری ایران در منطقه، تصریح کرد: ایران هم‌اکنون به کشوری تبدیل‌شده است که به هیچ مستکبری باج نمی‌دهد و کشورهای منطقه نیز در حال ادامه دادن همین راه هستند که این‌ها از برکت انقلاب اسلامی ایران می‌باشد.
 
این مرجع تقلید حکومت پهلوی را دست‌نشانده آمریکا دانست و افزود: قبل از انقلاب ارتش ما کاملاً توسط مستشاران آمریکایی اداره شده و همچنین در موقع انتخابات با مقامات و سفارت‌های خانه‌های بیگانه مشورت می‌شد که از صندوق‌ها رأی چه کسی بیرون بیاید و این خود بزرگ‌ترین ظلم در حق ملت بود.
 
وی با اشاره به مذاکرات ایران با کشورهای غربی، عنوان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی وضع بی‌سابقه‌ای در مورد مذاکرات هسته‌ای ایجادشده، چندین مدت است که این مذاکرات ادامه دارد، بارها چند وزیر خارجه از کشورهای خود خارج شدند تا در منطقه با وزیر ایران صحبت کنند، اگر ایران مهم نبود، چند وزیر خارجه نمی‌آمدند تا ساعت‌ها صحبت کنند و در پایان نیز برابر زیاده‌خواهی آن‌ها مقاومت شود.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: اکنون پیشرفت در علوم مختلف، سدسازی، فعالیت‌های صنعتی و ... محقق شده است و البته مشکلاتی نیز داریم که باید حل شود ولی شیرازی بی‌انصافی است که کسی بگوید موقعیت امروز ایران مثل سابق است.
 
وی با تشریح عوامل پیروزی انقلاب و تأکید بر حفظ و تقویت این عوامل، بیان داشت: همدلی، اتحاد و فدا کردن منافع جناحی و شخصی در برابر منافع عمومی ازجمله عوامل پیروزی انقلاب است و آماده بودن برای فداکاری و قربانی دادن از عوامل دیگر پیروزی انقلاب به شمار می‌رود.
 
استاد حوزه علمیه قم بابیان اینکه رژیم صهیونیستی در ذلیل‌ترین دوران خود حضور دارد، افزود: رژیم صهیونیستی در جنگ شش‌روزه به مصر حمله کرد و بخش مهمی از این کشور را تصرف کرد اما الآن نمی‌تواند پنجاه روز با غزه مبارزه کند و این‌ها همه نتیجه و برکت انقلاب اسلامی ایران است؛ ذلیل‌ترین ایام برای اسرائیل همین حالا است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود ارزش‌های انقلاب اسلامی را مورد تأکید قرارداد و از اقدامات نسنجیده و نادرست وزارت ارشاد که زمینه کمرنگ شدن این ارزش‌ها را فراهم می‌کند انتقاد کرد و گفت: اخیراً دیده می‌شود که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارزش‌های انقلاب را یکی پس از دیگری زیر پا می‌گذارد و شکایت پشت سر هم از وزارت ارشاد اسلامی مطرح می‌شود؛ داد مردم بلند شده است.
 
این مرجع تقلید یادآور شد: مردم از ما توقع دارند که تذکر دهیم؛ امیدواریم این تذکرات سبب هوشیاری شود و افرادی که در وزارت ارشاد هستند مردم انقلابی را ناراحت نکنند، روی مردم انقلابی باید بیش از همه حساب کرد، همین مردم انقلابی بودند که انقلاب کردند؛ ناراحت کردن آن‌ها خوب نیست.
کد خبر:218502 -

آیت الله صافی گلپایگانی: از صدور مجوزهای خلاف شرع از سوی وزارت ارشاد نگران هستیم

بر اساس گزارش خبرنگار رجانیوز در قم، آیت‌الله صافی گلپایگانی در حاشیه درس خارج فقه امروز با اشاره به اتفاقات هفته اخیر در حوزه فرهنگ از صدور مجوزهای خلاف شرع از سوی وزارت ارشاد ابراز نگرانی کرده و گفت: مردم با ایمان و دلسوزان انقلاب اسلامی توقع دارند مسئولین وزارت ارشاد به وظایف دینی خود عمل نموده و جلوی منکرات و محرّمات را بگیرند. وزارت ارشاد اسلامی وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارد و شیوع بعضی از منکرات در جامعه موجب تضعیف نظام اسلامی است. منکر هرگز با مجوّز نهادی، معروف و مشروع نخواهد شد.

آیت الله علوی گرگانی: عزت زنان را به بازی نگیرید

آیت‎الله علوی گرگانی از دیگر مراجع تقلید قم نیز با اعتراض نسبت به تک‌خوانی خواننده‌های زن در کشور و مجوز وزارت ارشاد به انتشار آلبوم تک خوانی بانوان، گفت: نباید اجازه دهیم برخی‌ها اهداف امام و انقلاب را به بیراهه بکشانند و عزت زنان جامعه را به بازی بگیرند چرا که یکی از اهداف امام خمینی(ره) از انقلاب اسلامی تکریم زن و مقام زن در جامعه است

انتقاد تند آیت الله سبحانی از وزیر فرهنگ و ارشاد/

این گله را به گوش آن آقا برسانید: تو اهل فتوا هستی؟ استغفار کن!

گروه فرهنگی - رجانیوز: آیت‌الله سبحانی از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به صدور مجوز برای تک خوانی بانوان به شدت انتقاد کرد و گفت: این گله را به گوش این آقا برسانید، آیا تو اهل فتوا هستی؛ ما مجلس، قانون، شورای نگهبان داریم که باید این‌ها صحبت کننده نه تو.

به گزارش رجانیوز به نقل از رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید پنج شنبه شب در دیدار دکتر قالیباف و هیأت همراه از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به صدور مجوز برای تک خوانی بانوان به شدت انتقاد کرد.
 
وی افزود: بنده بسیار گلایه‌مند هستم که فرزند یک روحانی فتوایی درباره تک‌خوانی بانوان می‌دهد؛ یعنی تمام مشکلات ما حل شده و تنها این مشکل باقی مانده است که دختری بیاید و تک خوانی بکند؟ چقدر برای ما زننده است؛ این فتوا به کشورهای همانند امارات و دیگر کشورهای عربی می‌رود و بر می‌گردند می‌گویند که این‌ها دروغ می‌گویند و ادعا می‌کنند که اسلامی هستند؛ ولی نمی‌‌دانند که این حرف یک نفر است حرف نظام نیست.
 
 آیت‌الله سبحانی خطاب به حاضران تأکید کرد: این گله را به گوش این آقا برسانید که آیا تو اهل فتوا هستی؛ ما مجلس، قانون، شورای نگهبان داریم که باید این‌ها صحبت کننده نه تو؛ جای گله است، ایشان از این کار استغفار کند، یعنی حرفش را پس بگیرد و بگوید معصوم نیست و اشتباه کرده است.
 
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه 41 سوره حج، اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه افراد دانست و گفت: 22 بهمن یکی از مصادیق این آیه است؛ خدا در این روز همه چیز را به مؤمنان و متدینین داد.
 
وی افزود: در نظام سابق برای افتتاح یک مدرسه اسلامی باید بسیار تلاش می‌کردیم؛ ولی خدا در 22 بهمن سال 57 همه امکانات کشور را در اختیار متدینین، علما، دانشمندان و مسلمانان قرار داد.
 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به مجاهدت‌های امام راحل برای پیروزی انقلاب اسلامی، این نظام و انقلاب اسلامی را نعمت الهی دانست و بیان داشت: هر نعمتی در کنار خود نیاز به شکر دارد؛ شکر انقلاب این است که نظام خود را تحت اصول اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر و پرداخت صدقه حفظ کنیم.
 
وی تصریح کرد: اگر شکرگذار نباشیم و کوتاه بیایم خدا این نظام را از ما می‌گیرد؛ متأسفانه امروز در جامعه مشکل بی حجابی و بد حجابی حل نشده است؛ چرا که امر به معروف و نهی از منکر نیست؛ دولت، قدرت و ثروت داریم که باید اسلام را پیاده کنیم.
 
حضرت آیت‌الله سبحانی در ادامه با تأکید بر این‌که اکنون گلدسته و گنبد شناسنامه مسجد شده است، خواستار توجه شهرداری‌ها نسبت به این موضوع شد و بیان داشت: مساجد دارای گلدسته و گنبد باشند؛ چرا که افراد غیر ایرانی مسجد را به همراه گلدسته و گنبد می‌شناسند.
 
وی یادآور شد: وقتی مسجدی گلدسته و گنبد نداشته باشد، افرادی که از کشورهای دیگر می‌آیند خیال می‌کنند که ما نسبت به ساخت مسجد بی اعتنا هستیم.
 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در پایان سخنان خود به شهردار تهران توصیه کرد: کوشش کنید در هنگام تخریب منازل مسائل دینی را رعایت کنید؛ بدون رضایت افراد دست به تخریب نزنید، البته فرد نیز نباید بسیار پر توقع باشد.
کد خبر:218606 -

آیت‌الله یزدی رییس دبیرخانه مجلس خبرگان:

رئیس‌جمهور در مواضع و سخنانش مراقبت کند از آرمان‌ها زاویه نگیرد/به وزیر ارشاد تذکر می‌دهم همخوانی‌هایی که در میانش تک‌خوانی زن باشد هم حرام است

گروه سیاسی - رجانیوز: رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری با توصیه به رئیس جمهور از وی خواست در موضع‌گیری‌ها و سخنان‌ خود مراقبت کند تا با موضع‌گیری‌های خاص و بیان برخی مسائل، اعتماد مردم خدشه‌دار نشود

 به گزارش رجانیوز، آیت الله محمد یزدی، رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری ضمن تبریک سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به محضر مقام معظم رهبری، مقامات عالیه کشور و همه کسانی که به این نظام مقدس که با خون هزاران شهید گلگون کفن آبیاری شده، علاقمند و دل بسته‌اند از آحاد مردم خواست با شرکت پرشور خود در راهپیمایی 22 بهمن امسال نیز یاد و خاطره و دستاوردهای عظیم انقلاب، امام و شهداء را گرامی بدارند.

نایب رئیس دوم مجلس خبرگان رهبری افزود: در طول سی و شش سالی که از عمر پربرکت این انقلاب عظیم و تاریخ ساز می گذرد علی رغم وجود همه مشکلات، تحمیل جنگ هشت ساله، وضع تحریم های ناجوانمردانه و مانع تراشی هایی که دشمنان و معاندان علیه این نظام و کشور اسلامی اعمال نموده اند و با وجود افزایش دو برابری جمعیت کشور و توسعه شهرها، حاکمیت ولایت فقیه و حاکمیت اسلام به خوبی توانسته است با پشت سر گذاشتن موانع و عبور از مشکلات با حمایت و همراهی مردم از قله های علم و فناوری در بسیاری از رشته های علمی بالا رفته و ان شاءالله به نقطه اوج و مطلوب خواهد رسید.

به گزارش نسیم، آیت الله یزدی، رئیس کمیسیون 107 و 109 قانون اساسی مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: همه مردم و ما مسؤولین موظفیم با شرکت و حضور با صلابت خویش در راهپیمایی 22 بهمن سی و ششمین فجر انقلاب شکوهمند اسلامی همچون گذشته از دستاوردهای این نظام، محافظت و پاسداری کنیم و در حقیقت حضور مردم تأیید و حمایت از نظام خواهد بود. حضور در راهپیمایی 22 بهمن در حقیقت، قدردانی از نعمت های بزرگ الهی است که در سایه این نظام به ما داده شده است.

رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در ادامه با توصیه به رئیس جمهور محترم از وی خواست در موضع گیری ها و سخنانی که ایراد می کند مواظب باشد تا خدای ناکرده برای کسب رضایت بخشی از مردم ، از منویات مقام معظم رهبری و آرمانهای امام راحل، زاویه پیدا نکرده و اعتمادی که مردم به ایشان کرده اند با موضع گیریهای خاص و بیان برخی مسائل، خدشه دار نگردد. وی خطاب به رئیس جمهور افزود: شما باید بدانید اعتمادی که مردم به شما کرده اند با تنفیذ مقام معظم رهبری، مشروعیت پیدا می کند. مطمئن باشید با اتخاذ چنین رویه ای بخش عمده ای از جامعه را از دست خواهید داد و خدای ناکرده آهسته آهسته محبوبیتتان آسیب می بیند.

وی همچنین با هشدار به برخی وزرای دولت یازدهم به ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: در حوزه کاری خودتان منافع اسلام ، منافع انقلاب و منافع کشور را بر همه چیز مقدم بدارید. وقتی می گوییم منافع اسلام؛ یعنی مسلمات دینی و احکام شرعی که مراقبت از آنان وظیفه هر مسلمانی است و اگر نسبت به آنها کوتاهی ، سستی یا مخالفتی بشود مردم ما ساکت نخواهند نشست و در درجه اول مقامات روحانی و عالی و بخصوص مراجع معظم تقلید سکوت نخواهند کرد.

وی ادامه داد: بنده بالاخص به وزیر ارشاد تذکر می دهم که آقای وزیر ارشاد! به معاونت موسیقی تان تذکر بدهید که موسیقی در اسلام حرام است. شما نمی توانید موارد شبهه را تشخیص بدهید. تمسک به موارد شبهه موجب می شود آهسته آهسته مرزها را زیر پا بگذارید و به عنوان مشتبه در حرام بیافتید. تک خوانی زن بدون تردید حرام است. همه مراجع هم مخالف هستند، حتی همخوانی هایی که در بینش تک خوانی زن باشد هم حرام است. ترویج موسیقی اصولاً حرام است. متأسفانه می بینیم وزیر ارشاد هر روز یک سری جشنها برگزار می کند و هزینه هایی را بر بیت المال تحمیل می کند. آقای وزیر ارشاد! بدانید با این کارها محبوبیت خودتان را در پیش متدینین و مراجع معظم از دست خواهید داد. آقای وزیر! مراقب باشید، رانت پدرتان را از بین نبرید. اگر از رانت پدرتان به وزارت رسیده اید مراقب باشید به وظیفه خودتان عمل کنید و اگر به وظیفه تان عمل نکردید منتظر حمایت نباشید بلکه منتظر مخالفت باشید و بدانید با راهی که پیش گرفته اید فردا _ پس فردا اگر مراجع علیه شما چیزی بگویند در آینده هم نمی توانید زندگی درستی داشته باشید. من مدتهاست سکوت کرده ام.

آیت الله یزدی همچنین افزود: من مدتها در این نظام حرفی نزده ام، اما امروز می خواهم از فرصت استفاده کنم و به شما بگویم آن مرد و زنی که حتی بچه به بغل می آید و در راهپیمایی شرکت می کند به خاطر من و شما نیست که می آید به خاطر اسلام ، نظام، انقلاب، امام، رهبری و دین است که می آید. شما خودتان را گم نکنید اگر چند روزی در موضع قدرت قرار گرفته اید مواظب باشید حریم اسلام را حفظ بکنید و بدانید اگر حکومت، پشتوانه مردمی اش را از دست بدهد اساس آن آسیب می بیند و شما در پیشگاه الهی مسئول خواهید بود.

منبع گزارش1
منبع گزارش2
منبع گزارش3
منبع گزارش4

منبع گزارش5
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی