باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

بررسی و تحلیل مسائل اجتماعی ، فرهنگی ، اخلاقی ، سیاسی و اخبار روز و تطبیق اتفاقات روز با واقعیات مذهبی ، اطلاع رسانی و مطالب علمی تاریخی هنری و ...

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۶ مرداد ۹۴، ۰۱:۳۲ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت
پیوندهای روزانه
پیوندها

چرا برخی مسئولین خدمات خود را بشکلی غیر واقعی بزرگنمایی و بشکلی خیالی به رخ ملت می کشند؟


در نظام اسلامی فقط کار خالصانه و بی چشمداشت
، منت
و توقع از مردم و برای رضای الهی بودن ارزش دارد و بزرگنمایی کار خود و کوچک جلوه دادن تلاشهای عظیم نظام اسلامی برای جلوه دان کار گروهی ، حزبی و شخصی خود ، خواه نا خواه ظلم به انقلاب است.
در نگاه ولایت مدارانه مسئولیت در نظام اسلامی حق و امتیاز نیست بلکه فرصتی است برای خدمت و امانتی است الهی که باید به نحوه احسن و برای ذخیره آخرت انجام شود.
 


بحمدالله امروز ایران اسلامی به برکت مقاومت هوشمندانه و عاقلانه و استفاده کامل از تجارت صدها ساله استعمار غرب علیه ایران و هشت سال دفاع مقدس از لحاظ کارامدی و بازدارندگی و هوش و درک و قدرت سیاسی و نظامی به آنچنان جایگاه والا و توانمندی نه فقط در خاوریانه و آسیا بلکه در جهان رسیده است که ابرقدرتهای جهانی هم به خود جرات کوچکترین غلطی را نمی دهند.
اگر در جنگ مظلومانه 8 ساله به خاطر نداشتن تجربه و تازه کار بودن و نداشتن کمترین امکانات نظامی و نیروی دفاعی آموزش دیده باز هم خرمشهر را آزاد کردیم و دنیا در در بهت فرو بردیم اگر در مقابل سلاحهای شیمیایی اهدایی اروپای مکار نهایت در پیشروی متوقف شدیم اما تسلیم نشدیم ؛امروز با قدرتی ده ها برابر بیشتر ،تجربه فوق العاده روحیه پولادین ملت بصیر و نیروی دفاعی آموزش دیده ای که دیگر در مرزهای ما نمی گنجند و تجهیزات پیشرفته ای که بساری از آنها فاش نشده ، تسلیحات شیمیایی و اتمی غرب را هم به چالش کشیده ایم ؛بطوریکه آنها هر بار که حرفی گنده تر از دهانشان می گویند بسرعت در سکوت مرگبار فرو می روند و تنها دلخوشی غربی ها حرفها و رفتار سستی است که گاه مسئولین و برخی از داخل غفلتا جاری می کنند.




دنیای سیاست دنیای پیچیده ایست دنیایی که گاه از کاه کوه می سازد و گاه از کوه کاه

دنیایی که گاه باطل را به عنوان حق و گاه حق را به عنوان باطل جلوه می دهد
ابزار اصلی این دنیای قدرتمند سیاست در زمان ما بدست رسانه است و رسانه هم در چنگال استکبار جهانی
اگر قرار باشد ما هم در این دنیای سیاست سخنان حق و روشنگر خود را مطرح کنیم اولا باید سنجیده رفتار کنیم تا بهانه ای بدست دشمنان استعمارگر رسانه ای ندهیم که با دروغهای خود کشور را در هجمه رسانه ای، تحت فشار قرار دهند و ثانیا با تکیه بر توان داخلی بر قدرت رسانه ای و برد تاثیر گذاری خود بیافزاییم تا در مقابل سیاست دروغ و تزویر غرب سیاست از حق طلبی و عدالت خواهی انقلاب اسلامی حمایت و حرف خود را بگوش حق طلبان جهان و مستضعفانی که از صدای شیپور چوپان دروغگوی غرب خسته شده اند برسانیم.

در این بین گاه سخنان ناپخته و ناسنجیده که از دقت کافی برخوردار نیست می تواند گل به خودی تلقی شود و زحمات و خون دلهای دهها ساله انقلاب اسلامی را کمرنگ کند.
شکی نیست که اقتدار امروز نظام اسلامی اقتداری است که حتی قابل مقایسه با حکومتهای قدرتمند سلسله های صدهها ساله گذشته هم نیست گرچه بسیاری از مناطق ایران بخاطر بی کفایتی برخی حکام گذشته از کشور جدا شده و وسعت چند برابری گذشته را ندارد ولی امروز دامنه نفوذ انقلاب اسلامی چندین برابر بیشتر از مساحت ارضی دوران حاکمان قدرتمند گذشته همچون صفویه افشاریه و غیره است چرا که انقلاب اسلامی ،انقلابی جهانی برای حمایت از تمام مظلومان جهان است و همین علت است که امروزه ابرقدرت مدعی جهانمداری، هماوردی جز ایران برای خود تصور نمی کند.
ولی آیا هیچ عقل سلیمی قبول می کند که این همه استحکام و قدرت نظام اسلامی که مدیون صدها هزار و شهید و جانباز و آزاده و ومدیون جانفشانی های بسیار است مدیون مذاکرات به نتیجه نرسیده یکسال گذشته باشد؟
آیا می توان پذیرفت که امنیت مثال زدنی کشور که به برکت بصیرت ملت و مقاومت جانانه 35 سال گذشته و تلاش نظامی و امنیتی محققان نظامی و فداکاری نیروهای امنیتی بالاخص در گرو رهبری رهبر شجاع هوشیار و دانشمندحاصل شده ، مدیون مذاکرات یکسال گذشته که اگر نگوییم بی حاصل حاصلی چندانی هم نداشته و بعضا جسارت و وقاحت و تحقیر جهانی را برای ملت به ارمغان آورده دانست؟ سخنی ناسنجیده که اگر نگوییم خودستایی، ناپخته بر زبان مسئول سیاست خارجی جاری شد آنهم بعد از آنی که یکبار در باب مساله نظامی گاف بزرگی را داده بود.


واکنش فرمانده کل ارتش به اظهارات ظریف

فرمانده کل ارتش گفت: نیروهای مسلح هیچ چشم داشتی به مسائل سیاسی و دیپلماسی ندارد و تعجب میکنیم که برخی کار ما را با مسایل دیپلماسی و مذاکرات مرتبط می‌کنند.

به گزارش  فارس، امیر سرلشکر عطالله صالحی فرمانده کل ارتش در مراسم افتتاح چندین پروژه جدید نیروی دریایی ارتش در منطقه دوم دریایی بوشهر، طی سخنانی اظهار داشت: نیروهای مسلح هیچ چشم داشتی به مسائل سیاسی و دیپلماسی ندارد و تعجب میکنیم که برخی کار ما را با مسایل دیپلماسی و مذاکرات مرتبط می‌کنند.
 
وی افزود: کار ما آمادگی است و هیچ چشم داشتی به موفقیت، عدم موفقیت و یا توقف مسائل دیپلماسی نداریم و روز بروز بر آمادگی خود می افزاییم.
 
صالحی تاکید کرد: حضور نداجا در آبهای جنوبی به قدری قدرتمند است که اگر تکیه ناباورانه همسایه های جنوبی ما نبود، لحظه ای شاهد حضور بیگانگان در این منطقه نبودیم.
 
وی همچنین تصریح کرد: با تلاش متخصصان دریایی کشورمان بازهم شاهد نوآوری و نوسازی یگان‌های دریایی ارتش خواهیم بود.
 
فرمانده کل ارتش به اهمیت استکبار ستیزی و مقابله با استعمارگران پرداخت و شهدایی نظیر شهید رئیسعلی دلواری را یکی از الگوهای مقابله با استعمارگران دانست.
 
وی با اشاره به رضایت فرمانده معظم کل قوا از مجموعه نیروی دریایی ارتش خطاب به کارکنان این نیرو گفت: این موضوعات باعث می شود تا شما با توان و انگیزه بیشتری در جهت ارتقای آمادگی این نیرو قدم بر دارید.
 
صالحی در پایان خاطرنشان کرد: اینکه شما با این توان به کار خود می پردازید به پشتوانه خانواده‌هایتان است که بخصوص باید قدردان همسران خود باشید.


واکنش فرمانده کل سپاه به اظهارات ظریف:

مسئولان سیاست خارجی دچار اشتباه محاسباتی نشوند/استحکام دیپلماسی ما در مذاکرات، مدیون اقتدار دفاعی و امنیتی نظام ماست، نه دست‌آورد مذاکرات یکساله اخیر

گروه سیاسی - رجانیوز: فرمانده کل سپاه گفت: استحکام دیپلماسی ما در مذاکرات هسته‌ای، مدیون الهام بخشی انقلاب اسلامی و اقتدار دفاعی و امنیتی نظام مردمی ماست، نه آنکه امنیت نظام اسلامی‌مان دست‌آورد مذاکرات یکساله اخیر باشد.

به گزارش رجانیوز به نقل از روابط عمومی سپاه، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه جلسه هیئت عالی سیاست گذاری نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه‌ کشورمان، مبنی بر اینکه «به دنبال مذاکرات، جمهوری اسلامی ایران امن‌تر شده است» اظهار داشت: امنیت ما مدیون تفکر و اندیشه رهبران بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)و حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) است که با معماری قدرتمندی از یک ساختار انقلابی، مردمی، مستحکم‌ و تزلزل ناپذیر به وجود آمده و بسیج ده‌ها میلیونی از آن متولد و رشد یافته است.
 
وی افزود: ما از سالها قبل به یک قدرت بزرگ بازدارندگی اطمینان بخش رسیده‌ایم و همه مولفه‌های قدرت ما امروز به طور چشم گیری تقویت شده است.
 
* مقاومت انقلاب اسلامی، انقلاب بحرین را زنده نگه داشت
 
جعفری با بر شماری پیامدهای منطقه‌ای مقاومت انقلاب اسلامی برابر نظام سلطه و استکبار تصریح کرد: قدرت و مقاومت انقلاب اسلامی، اندیشه های سلطه طلبان و راهبردهای آنها در سوریه را با ناکامی روبرو کرد و در عراق نیز ابتکار عمل را از آنها گرفت و هم چنین انقلاب بحرین را زنده نگه داشت و به انقلاب یمنی روح جدیدی بخشید.
 
فرمانده کل سپاه تاکید کرد: همه این عوامل باعث شد اقتدار نظام به صحنه دیپلماسی کشور منتقل شود و دستگاه دیپلماسی ما بتواند با پشتوانه‌ عظیم نفوذ انقلاب اسلامی و توانمندی‌های دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی در مقابل زیاده خواهی قدرت های استکبار ستیزی بایستد و زیر بار حرف زور آنها نرود.
 
وی خاطرنشان کرد: بی تردید امروز اعتماد به نفس مذاکره کنندگان ما، از اهمیت این قدرت به رسمیت شناخته شده‌ دفاعی، امنیتی و مردمی است که از اسلام ناب محمدی(ص) و ایمان پر شور مردم مومن و انقلابی‌مان سرچشمه می‌گیرد.
 
* آمریکایی‌ها امروز در بن بست راهبردی قرار گرفته‌اند
 
جعفری با بیان اینکه آمریکایی‌ها امروز در بن بست راهبردی قرار گرفته و همه گزینه‌ها و راهبردهای ممکن را بر علیه انقلاب اسلامی تجربه کرده‌اند، اما نتایج دلخواه به دست نیاورده‌اند، افزود: توانمندی‌های امریکا بیش از این قابل توسعه نیست و ظرفیت های آنها برای تغییر به حد اشباع رسیده و راهی جز پذیرش قدرت واقعی جمهوری اسلامی ایران برای امریکا باقی نمانده است.
 
*مسئولان سیاست خارجی دچار اشتباه محاسباتی نشوند
 
فرمانده کل سپاه در پایان با آرزوی توفیق روز افزون برای دستگاه دیپلماسی و مسئولین سیاست خارجی کشور تصریح کرد: مسئولان سیاست خارجی دچار اشتباه محاسباتی نشوند و دست آوردهای انقلاب اسلامی و خون هزاران شهید را همانگونه که هست و واقعیت دارد برداشت کرده و بر اساس آن راه مقاومت و ایستادگی را دنبال کنند.
کد خبر:212683 -

بذرپاش: عکس یادگاری با جان کری برای ایران احترام نمی‌آورد

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه امنیت ملی ما زمانی بالا رفت که طهرانی‌مقدم از موشک «تل‌آویو زن» رونمایی کرد، گفت: اقتدار، احترام و عزت ملت ایران از مسیر اصیل انقلاب اسلامی گذشته و می‌گذرد.
مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در واکنش به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه مبنی بر اینکه «بعد از مذاکرات هسته‌ای، جمهوری اسلامی ایران امن‌تر شده است»، اظهار داشت: اینکه ما فکر کنیم چند جلسه با این چند کشور مستکبر عالم تشکیل دادیم و امنیت‌مان افزایش یافت، یا شوخی کردیم یا جدی پنداشتیم.
 
وی افزود: اگر شوخی کردیم باید بگویم در سطح امنیت ملی این موضوعات شوخی‌بردار نیست و اگر جدی گفتیم باید بدانیم به شدت دچار خطا و تحلیل محاسباتی هستیم که ممکن است دشمن این خطای ما را دیگر شوخی نگیرد و جدی فرض کند.
 
نماینده تهران در مجلس بر همین اساس یادآور شد: امنیت ملی ما زمانی بالا رفت که طهرانی‌مقدم از موشک «تل‌آویو زن» رونمایی کرد؛ امنیت ملی ما زمانی بالا رفت که جوانانی چون احمدی‌روشن با اتکای مخلصانه دستاوردهای بزرگ هسته‌ای را رقم زدند، از همه بالاتر امنیت ملی ما زمانی بالا رفت که آن پیر سفر کرده گفت «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند».
 
وی تصریح کرد: اگر قرار بود چند جلسه و چند عکس یادگاری با جان‌کری برای ما تولید احترام کند و برای ایرانی‌ها احترام به ارمغان بیاورد، الآن «نتانیاهو» محترم‌ترین آدم دنیا بود، اگر قرار بود چند عکس با برخی از وزرای خارجی چند کشور اروپایی احترام به وجود آورد، «آریل‌شارون قصاب» هم محترم‌ترین مرد دنیا بود.
 
بذرپاش با بیان اینکه بدانیم اقتدار، احترام و عزت ملت ایران از مسیر اصیل انقلاب اسلامی گذشته و می‌گذرد، متذکر شد: آنچه برای ایران و ایرانیان تولید احترام می‌کند، احترام گذاشتن به داشته‌های ملت ایران در مذاکرات است، احترام گذاشتن به دانش جوانان ما در مذاکرات هسته‌ای است.
کد خبر:212767 -

منابع:

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی