باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

بررسی و تحلیل مسائل اجتماعی ، فرهنگی ، اخلاقی ، سیاسی و اخبار روز و تطبیق اتفاقات روز با واقعیات مذهبی ، اطلاع رسانی و مطالب علمی تاریخی هنری و ...

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۶ مرداد ۹۴، ۰۱:۳۲ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت
پیوندهای روزانه
پیوندها

ترکان: نمی توانیم وزارتخانه ها را به «آقای نقدی» بدهیم

مشاور رییس جمهور در خصوص نامه سردار نقدی به رییس جمهور که از آمادگی بسیج به دولت در خصوص اقتصاد مقاومتی سخن گفته بود، این گونه واکنش نشان داد که نمی توانیم اداره وزارتخانه ها را به آقای نقدی بدهیم.

به گزارش دانا، اکبر ترکان در حاشیه سفر هیات دولت به استان گلستان در گفت و گو با خبرنگارقابوس نامه، در مواجهه با این سئوال که نظر شما در خصوص اعلام آمادگی بسیج برای کمک به دولت در بحث اقتصاد مقاومتی چیست، این گونه اظهار نظر کرد که "اقتصاد مقاومتی مختص بسیج نیست و برای همه کشور است و نمی شود اداره وزارت خانه ها را دست آقای نقدی داد"
 


ترکان که چندی پیش نظریه موفقیت صرف ایرانیان در موضوع «آبگوشت بزباش» و «قرمه سبزی” را مطرح کرده بود، این بار نیز در پاسخ به اعلام آمادگی بسیج برای ورود به اقتصاد مقاومتی، گفت: آقای نقدی آدم توانا و سازمان بسیج نیز تواناست ولی وزارتخانه وزیر دارد و مدیران آن مسئولند و باید به مجلس پاسخگو باشند بنابراین باید به سازمان خودشان بروند.
 
مشاور رئیس جمهور تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای توانمند کردن اقتصاد ایران در مقابل تکانه های بیرونی است و این تکیه حداکثری به توانایی ها و تولید داخلی را می طلبد و اینکه ما از صنعت گر خود دفاع کنیم و اجازه ندهیم کالاهایی که توان تولیدش در داخل هست از خارج وارد شود و اینها بخش هایی است که اقتصاد ما را مقاوم می کند.
 
وی در پاسخ به سئوال دیگری در پاسخ به این سوال که با توجه به کاهش قیمت نفت و عدم حذف دهک هایی از یارانه بگیران چطور کسری بودجه نخواهیم داشت نیز گفت: نوع فروش و قرادادهای فروش نفتی طوری است که درآمد هایش بعد از سه ماه به دست ما می رسد لذا تاثیر کاهش قیمت نفت بر فروش آذر ماه عمل خواهد کرد و به این دلیل تاثیر بزرگی بر بودجه ندارد و ان شاالله بودجه بدون کسری بسته می شود.
 
اکبر ترکان در ادامه و در مورد حذف دهک هایی از یارانه بگیران نیز اظهار کرد: قرار بود این دهک ها حذف شود تا از محل آن خدمات دیگری به تولید داده شود و چون حذف نشده درآمدی نیز حاصل نشده و در بودجه تاثیر داده نشده است.
 
وی افزود: از نظر شخصی خودم که به دولت مربوط نمی شود پیدا کردن دهک های پردرآمد و حذف آن با اعتراضاتی همراه خواهد بود و خیلی ها با گذاشتن اسم خانواده ثروتمند برآنها موضع خواهند گرفت بنابراین بهترین راه این است که به دهک های ضعیف  که راحت تر می توانیم شناسایی کنیم یارانه بدهیم.
 
ترکان تصریح کرد: برای مثال شاید اگر مجلس بپسندد از این به بعد یارانه را فقط به کسانی که کمک غذایی دریافت می کنند بپردازیم و این به انصاف نزدیک تر است که ما گروههای ضعیف را مورد حمایت و پوشس قرار دهیم.
 
مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان نظام مهندسی کشور در پایان نیز در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص افزایش قیمت نان و حبوبات که بانک مرکزی اعلام کرده است نیز گفت: در این خصوص تخصصی ندارم و قضاوتی نمی کنم.
کد خبر:212940 -
منبع گزارش
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۱۵

نظرات  (۱)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

* ** ***** *** * ** ** ** **** *

این آقا چه میداند بسیج یعنی چه ؟ باید به ایشان گفت : اگر بسیجی ها نبودند و گره های مهم را باز نمیکردند شما و امثال شما کجا بودید و کی می توانستید این پستهای حساس را اشغال کنید و به خون شهدا دهن کجی نمایید؟ 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی