باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

پایگاه تحلیلی ، تحقیقی، فرهنگی

باران رحمت

بررسی و تحلیل مسائل اجتماعی ، فرهنگی ، اخلاقی ، سیاسی و اخبار روز و تطبیق اتفاقات روز با واقعیات مذهبی ، اطلاع رسانی و مطالب علمی تاریخی هنری و ...

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۶ مرداد ۹۴، ۰۱:۳۲ - محمد مهدی تهرانی
    خدا قوت
پیوندهای روزانه
پیوندها
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

آدرس غلط مولوی عبدالحمید درباره امنیت جنوب شرق به دولت/ حوادث اخیر سراوان چه چیزی را اثبات می کند؟


در حالی که مردم شریف اهل سنت بی هیچ ادعایی در راه شکوفایی مملکت تلاش
می کنند و حکومت اسلامی هم هیچ تبعیضی بین ملت قائل نیست و همچون برخی سران مرتجع عرب، شهروند درجه دو و سه در این کشور هرگز نداریم و همه ملت واقعا چه شیعه و سنی و مسیحی و زرتشی و کلیمی در لوای اتحاد و شرافت و وطن پرستی و توحید متحدند و علاقه مند به کشور و انقلاب هستند موضع گیری های مشکوک برخی افراد که بیشتر بوی طلبکاری و تفرقه انگیزی می دهد هر از گاهی کام ملت و حتی اهل سنت عزیز و وفادار را تلخ می کند.






واقعا این افراد چرا با وجود علم الیقین به کرامت و بزرگواری نظام اسلامی و آزادی های فوق قانون برای عزیزان و اقلیت ها باز هم بر ساز ناکوک دست های پشت پرده تفرقه افکنان می نوازند و ناحقایقی را می بافند که مشخص نیست از کجا ساخته و پرداخته می شود.حرفهایی که بیش از همه خوشایند رژیم صهیونیستی و حکام خوناشام سعودی است.
آیا این واقعیت بر این شخص پوشیده مانده یا قدرت تحقیق و مطالعه ندارد که دوستانشان در برخی کشورهای مرتجع چه بلایی بر سر شیعیان می آورند؟ آیا از مظلومیت شیعیان در بحرین ، ویران شدن مساجد تاریخی آنها، کشتار و شکنجه زنان و مردان بی گناه در زندانها، کشتار شیعیان شرق عربستان ، زندانی کردن و حکم اعدام رهبر شیعیان توسط رژیم سفاک و غاصب الحرمین ، جنایات وهابیت دست ساز آل سعود در یمن و سوریه و انفجارهای کور تروریستی و قتل عام دست جمعی شیعیان و اهل سنت مظلوم ، ظلم آشکار بسیاری از کشورهای عربی به شیعیان بی خبرند؟
این شخص چرا در حوادث سوریه از تروریستها حمایت می کرد؟ چرا در حوادث عراق علت کشتار تروریستها را بی عدالتی دولت عراق می دانست ؟ چرا گاه با سخنان چند وجهی و چند پهلو موجب شگفتی افراد می شود؟ و چرا بجای کوبیدن بر طبل اتحاد و اسلامیت ملت ایران و برادری اهل سنت و تشیع ،دم از حق و حقوق اهل سنت می زند؟ مگر اهل سنت در ایران جزو مردم مسلمان ایران نیستند ؟ مگر در نگاه ایشان اهل سنت و شیعه جزو یک مکتب و آیین و قرآن و احد و رسول واحد نیستند؟ مگر در نگاه وی ایران اسلامی حق اقلیت و اکثریت را ضایع نموده؟
اگر اینطور است این شخص چگونه براحتی در زاهدان هر چه می خواهد می گوید می نویسد و حرفهای گاه توهین آمیز به بزرگان 
نظام اسلامی بیان می کند از امکانات و الطاف نظام بهره مند است و خود در به ناحق در قامت رهبر اهل سنت جا می زند که هرگز اینگونه نیست و حرفها بودار و کنایه آمیز متوجه افراد می کند؟ آیا ایشان نمی داند منظور از وحدت فقط ادعای عملی برای پوشش سخنانش نیست و برای این وحدت باید خالصانه به برادران اهل تشیع هم ابراز محبت و صداقت داشته باشد همانگونه کهنظام اسلامی با فلسطن و سودان و لبنان و عراق و سومالی و افریقا و هه اهل تسنن دنیا دارد؟
همه اینها در حالی است که در ظاهر
مداوم دم از اتحاد می زند و به بهانه همین اتحاد شاید ،قدرت طلبی و تمامیت خواهی و سهم طلبی بیشتری طلب می کند گویا می خواهد بگوید که ما حق داریم هر چه می خواهیم ولو ناحق ،بگوییم و شما باید دهانتان را ببندید چون اتحاد خدشه دار می شود هر چند به مرجعیت شیعه توهین کند و یا غیر مستقیم ارکان نظام اسلامی را تهدید کنیم .
و همه اینها در حالی است که برادران اهل تسنن همیشه و در همه حال چه قبل و چه بعد از انقلاب زندگی برادرانه ای با شیعیان داشته اند البته اگر امثال این آقایان دست از وسوسه انگیزی بردارند.
 

گروه سیاسی – رجانیوز: مولوی عبدالحمید تاکنون بسیاری از خواسته های خود را به نحوی مطرح کرده که گرچه جنبه عمومی در ظاهر پیدا می کند ولی در حقیقت برخی اهداف گروهی و شخصی را در نهان خود به همراه دارد.

به گزارش رجانیوز، به گونه ای که وی وقتی سخن از واگذاری مناصب دولتی به اهل سنت را در تربیون های نماز جمعه مسجد مکی مطرح می کند منظور از اهل سنت افراد هم جریان و همسو با وی در حقیقت هستند نه همه اهل سنت. در سال های اخیر موارد جالب توجهی از این نوع رفتار بروز کرده که مولوی عبدالحمید و اطرافیانش نارضایتی خود از وگذاری برخی مسئولیت های مهم به برخی چهره های اهل سنت را مورد اعتراض قرار داده اند و خواستار واگذاری آن مناصب به نزدیکان خود بوده اند. از زمان آغاز دولت تدبیر و امید این رفتار به اوج خود رسیده است.

هر چند که دولتمردان تدبیر و امید اصرار قابل تاملی برای کسب رضایت مولوی عبدالحمید دارند و از نزدیکان وی در مناصب مهم دولتی استفاده کرده اند ولی با این وجود مولوی عبدالحمید و اطرافیانش اعتراضاتی را به واگذاری پست های مدیریتی به برخی افراد اهل سنت که در چارچوب انها نبوده، عنوان کرده اند. در چند ماه اخیر تنها در یک نمونه یکی از مسئولیت های مهم اقتصادی در سیستان و بلوچستان پس از واگذاری به یکی از مدیران با سابقه اهل سنت مورد به شدت مورد اعتراض مولوی عبدالحمید و اطرافیانش قرار گرفت.

در همین حال در سال های اخیر مولوی عبدالحمید با اوج گیری حوادث تروریستی رسما دادن برخی امتیازات – با پوشش درخواست های عمومی و به ظاهر برای همه اهل سنت-  را سبب تامین بیشتر امنیت سیستان و بلوچستان عنوان می کرد. این خواسته های قابل تامل از واگذاری مسئولیت های کلان کشوری تا واگذاری زمین برای ساخت مسجد اهل سنت در تهران را شامل میشد.

در آخرین مورد پس از بررسی کارشناسی واگذاری 30 هکتار زمین به اهل سنت در زاهدان برای برگزاری نماز عید قربان و فطر به اهل سنت منطقه داده شد. واگذاری این زمین یک نفع همگانی برای عموم مردم اهل سنت داشت و به همین دلیل دستگاه های مسئول  پس از بررسی با واگذاری این زمین موافقت کردند.

اما در اولین نماز برگزار شده در این زمین – عید قربان-  مولوی عبدالحمید مدعی شد که واگذاری این زمین به اهل سنت به برگزاری امنیت کمک خواهد کرد! مسئله ای که با حوادث پیاپی تروریستی در سراوان نشان داد که هیچ کمکی به برقراری امنیت نکرده است.

اما در اینباره نکات ذیل قابل توجه است:

1: عموم اهل سنت هیچگاه در ایجاد ناآرامی ها در سیستان و بلوچستان دخالتی نداشته اند و تنها عده ای فریب خورد و انگشت شمار به نام اهل سنت تلاش کرده اند که با اقدامات تروریستی امنیت این استان را بهم بریزند. اینکه واگذاری یک زمین به همه مردم اهل سنت چه کمکی به امنیت خواهد کرد را باید از خود مولوی عبدالحمید پرسید ولی اینکه مردم اهل سنت را تافرادی به نحوی در ارتباط با ناامنی ها قرار بدهند بسیار سوال برانگیز و قابل تامل است.

2: میان چند گروه تروریستی و مزدور با عموم اهل سنت باید فرق اساسی گذاشت.  این استدلال توسط مولوی عبدالحمید و اطرافیانش مطرح شده که واگذاری برخی امتیازات به اهل سنت سبب رضایتمندی مردم می شود و بدین ترتیب خود به خود در امنیت منطقه تاثیر خواهد گذاشت. این استدلال در ظاهر درست بسیار غلط انگیز و فریبنده است. زیرا کدام فرد عام در میان اهل سنت به خود اجازه می دهد که مثلا به خاطر تاخیر در واگذاری یک زمین به اهل سنت – در حالیکه امکان برگزاری نماز در اماکن دیگر است- دست به عملیات تروریستی بزند و ده ها نفر را در اینباره به قتل برساند؟ مگر آنکه در پس رسیدن به این مطالبه اجتماعی -به هر قیمتی- یک توجیهه مذهبی سنگین نهفته باشد. در اینباره به بند بعدی توجه بفرمایید

3: آنچه که در این سال ها بیش از پیش به تشکیل برخی گروه های تروریستی و تکفیری در جنوب شرق کمک کرده ترویج برخی تفکرات تکفیری در برخی حوزه های علمیه غیر قانونی اهل سنت و همچنین اظهارات تحریک امیز از تریبون های مردمی است. به عنوان نمونه وقتی در یک سخنرانی عمومی در مسجد مکی زاهدان رسما از اسامه بن لادن به عنوان یک الگوی جهادی تقدیر می شود و یا اعتقاداتی همچون توسل و زیارت شیعیان شرک به مردم معرفی می شود آیا نمی توان انتظار داشت که از دل این سخنان گروه های تروریستی شکل بگیرد و سپس شیعیان منطقه را به جرم مشرک بودن به شهادت برساند و یا عملا بخواهند تعدادی ناآگاه از تروریست های همانند بن لادن الگوگیری کنند؟

4: اینکه مولوی عبدالحمید واگذاری یک زمین را که مراحل قانونی خود را باید طی میکرده است منتهی به مقوله امنیت می کند خود دادن یک آدرس به تروریست ها محسوب نمی شود؟ زیرا مثلا وقتی تاخیری در یک درخواست حتی عمومی شکل بگیرد برخی در میان اهل سنت ایجاد ناامنی را به نوعی حق خود تلقی خواهند کرد و آیا طبق این استدلال اینگونه نیست؟ به تعبییر دیگر اگر احیانا زمینی مثلا به اهل سنت واگذار نشد بنا به مصالحی ان وقت اگر ناامنی اتفاق افتاد چندان نباید تعجب کرد!

5: حوادث اخیر در سراوان یکبار دیگر نشان داد که مقوله ایجاد ناامنی در سیستان و بلوچستان یک طرح ریزی هدفمند است و در هر صورت به عنوان ابزاری برای فشار به جمهوری اسلامی هر ازچندگاهی استفاده خواهد شد. اینکه مولوی عبدالحمید واگذاری زمین را مرتبط با قضیه امنیت می کند به نوعی دادن آدرس غلط به دولت تدبیر و امید محسوب می شود. زیرا دولت به جای آنکه تمرکز خود را به ریشه های شکل گیری این گروه ها – ترویج اعتقادات وهابی در داخل و خارج از کشور- بکند عملا در مسیر دادن برخی امتیازات به ظاهر عمومی، اجتماعی اما در پوشش خواسته های جریانات و گروه های معلوم الحال در جنوب شرق خواهد شد.

6: یکبار دیگر تاکید می شود که  این نوشته منکر تاثیر کسب رضایتمندی مردم منطقه جنوب شرق در مقوله امنیت نیست. لکن آنچه که نباید غفلت شود این است که اساس شکل گیری گروه های تروریستی ترویج اعتقادات وهابی گری و عدم اجرای قانون نظارت بر حوزه های علمیه اهل سنت در جنوب شرق است که سال هاست بلا تکلیف مانده است. زیرا هیچگاه اهل سنت در سیستان و بلوچستان برای پیگیری مطالبات خود دست به اسلحه نشده اند بلکه همواره به صورت قانونی مطالبات خود را پیگیری کرده اند. نگاهی به آمار مشارکت در انتخابات در سه دهه اخیر نشان می دهد که اهل سنت بیشترین مشارکت را در پای صندوق های رای داشته اند.

7: یک سوال مهم که اینک افکار عمومی از دولت و مولوی عبدالحمید توهما می توانند داشته باشد این است که چرا حوزه علمیه مسجد مکی حاضر نیست که تحت نظارت قانون مباحث محتوایی و اجرایی خود را ادامه دهد؟! چرا؟!

8: مظور این نوشته ان بود که برای برقرای امنیت پایدار در جنوب شرق باید میان ده ها دلیل ممکن برای شکل گیری ناامنی ها باید به اصول اساسی آن دقت کرد نه اینکه یک عامل فرعی را دلیل اصلی ناامنی ها به تصمیم گیران و تصمیم سازان معرفی کرد. همچنانکه مولوی عبدالحمید در مقوله امنیت هیچگاه حاضر نشده به دلایل اصلی شکل گیری گروه های تروریستی بپردازد. وی همیشه تلاش کرده دلایل فرعی را آنقدر پررنگ بکند تا اصلی ترین دلایل ناامنی در جنوب شرق پنهان بماند. در این مسئله البته یک نکته نهفته است، زیرا پرداختن به دلایل اصلی به نحوی خود مولوی عبدالحمید را هم دچار مشکل و متهم خواهد کرد.

 

کد خبر:207532 -


مطالب مرتبط و خواندنی:

چرا غرب به دنبال مطرح کردن مولوی عبدالحمید در برابر سایر علمای اهل سنت است؟

همنوایی مولوی عبدالحمید با رسانه سازمان سیا
تکذیب ادعاهای مولوی عبدالحمید- دروغ یا بی خبری؟
ابراز تمایل مولوی عبدالحمید برای شرکت در سمیناری با حضور عوامل صهیونیست
تمجید مهاجرانی از مولوی عبدالحمید

ده سال حبس برای داماد عبدالحمید به جرم جاسوسی - علت دفاع شدید عبدالحمید از دامادش چیست ؟
توهین بی‌سابقه مولوی عبدالحمید به مرجعیت شیعه!




موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی